Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fascistiska? Vad rör du dig i för alternativa kretsar?
Helt normala, politiskt sett i ett riksdagsparti som varit det sedan före 2;a världskriget. Och de beslut som riksdagen tagit var bland de förslag jag skrev om här i forumet ett par år innan riksdagen tog sina beslut. Av sk. sakkunniga här blev jag skylld för både fascistiska , rasistiska o nazistiska åsikter. Så de som skrev det då anser väl att Sveriges riksdag är det idag ;)
 
Jobbar du själv?

Att ha god man tex, som du beskrivit att du har och som tex alla ensamkommande asylsökande under 18 år får, är betalt av staten och skattepengarna. Sjukpenning, sjukersättning, aktivitetsersättning och så vidare är bidrag. Allt det betalas av skattepengar.
Jag går på Daglig Verksamhet och ja har ansökt om god man utan att få det. Sedan är det en ordentlig skillnad på att först och främst ta hand om de egna svenskarna som är skadade, sjuka och behöver hjälp i form av bidrag i stället för att ta emot ytterligare personer som lever på bidrag.

Amateur Pethead
 
Jag gå på Daglig Verksamhet och ja har ansökt om god man utan att få det. Sedan är det en ordentlig skillnad på att först och främst ta hand om de egna svenskarna som är skadade, sjuka och behöver hjälp i form av bidrag i stället för att ta emot ytterligare personer som lever på bidrag.

Amateur Pethead
Det ska, i praktiken inte vara någon skillnad i hanteringen av bidrag till någon som har erhållit uppehållstillstånd och den som har medborgarskap.
Det är alltså ingen ordentlig skillnad! och ska heller inte vara det!
 
Vad har det med påståendet att för fyra år sen hade gränskontroller, den tillfälliga LMA-lagen osv ansetts som fascistiska att göra?

Jag undrar fortfarande vem som för fyra år sen skulle ansett det fascistiskt?
Gå in och kolla i gamla trådar här på forumet.
Vi har exempelvis anpassat oss till Europeiska normer mer o mer vad det gäller villkor och stöd.
När jag skrev att det var steg nr ett för en fungerande asylpolitik så var det både människofientligt och fascistiskt/rasistiskt enligt vissa här.
 
Jag går på Daglig Verksamhet och ja har ansökt om god man utan att få det. Sedan är det en ordentlig skillnad på att först och främst ta hand om de egna svenskarna som är skadade, sjuka och behöver hjälp i form av bidrag i stället för att ta emot ytterligare personer som lever på bidrag.

Amateur Pethead

Kan du förklara hur du tycker det är ordentlig skillnad?

När det gäller asylsökande så om någon flyr från kring, tycker du att de som tex blivit skadade i kriget inte ska få stanna här utan bara de som kan arbeta?

Vill du verkligen göra skillnad på människor utefter deras arbetskapacitet?
 
De som bara lever på bidrag blir en belastning för svenska staten och samhället. Det är dem vi ska skicka ut ur landet, men de som jobbar och visar att de vill bidra med sitt lilla halmstrå är snarare en tillgång.

Amateur Pethead

Och vart ska vi skicka dig, om du inte jobbar och försörjer dig själv?
Ta in detta:
Den som har uppehållstillstånd har samma rättigheter som en svensk medborgare vad det gäller skola, vård, omsorg och bidrag.
Så förespråkar du att vi ska slänga ut dem så riskerar du att slänga ut dig själv med samma badvatten.
 
Kan du förklara hur du tycker det är ordentlig skillnad?

När det gäller asylsökande så om någon flyr från kring, tycker du att de som tex blivit skadade i kriget inte ska få stanna här utan bara de som kan arbeta?

Vill du verkligen göra skillnad på människor utefter deras arbetskapacitet?
Den som kommer ska få sin sak prövad, om han/hon har asylskäl.
Skador,handikapp ska inte få påverka den bedömningen.
Finns inga skäl till asyl ska han/hon tvingas att återvända.
 
Gå in och kolla i gamla trådar här på forumet.
Vi har exempelvis anpassat oss till Europeiska normer mer o mer vad det gäller villkor och stöd.
När jag skrev att det var steg nr ett för en fungerande asylpolitik så var det både människofientligt och fascistiskt/rasistiskt enligt vissa här.

Ah, du avsåg enskilda personer. Då är jag med. Det lät som/jag tolkade det som en mer allmän åsikt utefter sammanhang. Alltså att det i den allmänna debatten, politiska debatten osv generellt ansågs som...

Men enskilda individer som tycker finns det ju alltid.
 
Ah, du avsåg enskilda personer. Då är jag med. Det lät som/jag tolkade det som en mer allmän åsikt utefter sammanhang. Alltså att det i den allmänna debatten, politiska debatten osv generellt ansågs som...

Men enskilda individer som tycker finns det ju alltid.
Men det var rätt många enskilda och under organiserade former som kallade SD;s förslag för just människofientliga och rasistiska + en och annan i hög ställning hasplade visst ur sig ngt om fascistiska. Sedan ett par år senare så var man med och klubbade igen i stort sett blåkopior av vad SD föreslagit.

Ett vansinnigt beteende som bäddat för SD;s framgångar i opinionsundersökningar.
 
Men det var rätt många enskilda och under organiserade former som kallade SD;s förslag för just människofientliga och rasistiska + en och annan i hög ställning hasplade visst ur sig ngt om fascistiska. Sedan ett par år senare så var man med och klubbade igen i stort sett blåkopior av vad SD föreslagit.

Ett vansinnigt beteende som bäddat för SD;s framgångar i opinionsundersökningar.

Det var enbart fascistiska jag ifrågasatte vem som kallat. Inhumana osv förstår jag precis att de ansågs och jag tyckte både då och nu att de faktiskt är det.

Och för inte så länge sedan ansåg även alla partiet utom SD att det var idioti att vi stängt lagliga vägar in i EU för asylsökande med. Så helt svartvitt att "alla" tycker dagens läge är okej är det ju inte.

Man fascistiskt är att ta i, eller helt missat vad fascism är.
 
Det var enbart fascistiska jag ifrågasatte vem som kallat. Inhumana osv förstår jag precis att de ansågs och jag tyckte både då och nu att de faktiskt är det.

Och för inte så länge sedan ansåg även alla partiet utom SD att det var idioti att vi stängt lagliga vägar in i EU för asylsökande med. Så helt svartvitt att "alla" tycker dagens läge är okej är det ju inte.

Man fascistiskt är att ta i, eller helt missat vad fascism är.
Ordet har genomgått en helt vansinnig inflation o värdeförstörelse. Samma sak för ordet rasism.
Det har varit två extremt värdeladdade ord som missbrukats och idag lyfter knappt någon på ögonbrynen när man hör dem..
Omänskliga? njae där håller jag inte med.. Däremot så agerade regering och riksdag när verkligheten kom ifatt dem och slog dem i ansiktet. Och tog en rad, för dem både obekväma och plågsamma beslut. Det hedrar dem. Det fanns inga andra alternativ
 
Kan du förklara hur du tycker det är ordentlig skillnad?

När det gäller asylsökande så om någon flyr från krig, tycker du att de som tex blivit skadade i kriget inte ska få stanna här utan bara de som kan arbeta?

Vill du verkligen göra skillnad på människor utefter deras arbetskapacitet?
Det är bättre att vi i första hand ser till att ta hand om våra egna gamla och sjuka än att i tar emot ännu fler personer som behöver bidrag bara för att de inte kan försörja sig själva.

Amateur Pethead
 
et är bättre att vi i första hand ser till att ta hand om våra egna gamla och sjuka än att i tar emot ännu fler personer som behöver bidrag bara för att de inte kan försörja sig själva.

Amateur Pethead

Varför anser du det? Och ska vi då låta människor som flytt från krig och skadats bli något annat lands problem? Eller låta de dö utanför gränsen?
Varför är du eller jag mer värd än en person från Syrien?

Dvs har du funderat på vad ett sådant där uttalande innebär?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Nytt tillfälligt nick då det är känsligt. Kort sammanfattning: Där jag bor finns en mindre förläggning med c:a 20 asylsökande unga...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 113
Äldre Jag vet att det finns trådar i ämnet, men trots att jag egentligen vill vara insatt, så är jag helt nollad. Jag har inte tid att sätta...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 484
Senast: labb
·
Svar
34
· Visningar
3 802
Senast: imzork
·
T
Hästmänniskan Vad är det för jeppar som jobbar på Djurskyddsmyndigheten egentligen? Ja, det kan man verkligen undra. Någon har kommit på att lägga...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 168
Senast: nocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp