Bukefalos 28 år!

återhämtning efter operation av inflammerad livmoder

Tyvärr ingen positiv sådan - men därmed inget sagt om din hunds tillstånd, såklart! Hur mår hon i övrigt nu, har det förändrats med de bleka slemhinnorna?

Hålla koll på henne tycker jag låter som en god idé.

Det uppmärksammades bara för en stund sedan. Jag jämförde med min andra hund och hon är blekare än honom men ganska marginellt. Men det var ändå såpass skillnad att jag reagerade på det. Hon mår som innan slö men ändå aptit. Verkar inte smärtpåverkad. Vad rörde de sig om då i ditt fall när din hund hade bleka slemhinnor. Var dom vita eller hur "illa" var det? Trycker man så kommer cirkulationen tillbaks med en gång.
 
Det uppmärksammades bara för en stund sedan. Jag jämförde med min andra hund och hon är blekare än honom men ganska marginellt. Men det var ändå såpass skillnad att jag reagerade på det. Hon mår som innan slö men ändå aptit. Verkar inte smärtpåverkad. Vad rörde de sig om då i ditt fall när din hund hade bleka slemhinnor. Var dom vita eller hur "illa" var det? Trycker man så kommer cirkulationen tillbaks med en gång.

OK, det sista du skriver låter ju positivt! :)
(Och att hon inte blivit sämre.)

De hundarna hade sprucken mjälte respektive var i chocktillstånd. De klarade sig inte. Deras slemhinnor var dock rejält gråaktiga (fast fortfarande rosa "egentligen", bara inte rätt rosa - äsch, det här är svårt att förklara!) och liksom... sega eller hur jag ska beskriva det. Hundarna var verkligen inte normala i övrigt heller, värre än bara slöa.

Men du har ju veterinärkontakt, tid i morgon, och håller koll på eventuell utveckling. Jag tycker inte du ska oroa dig för mycket nu, utan hålla ett öga på henne och så hoppas vi att det går bra imorgon. :)
 
Jag jämförde med min andra hund och hon är blekare än honom men ganska marginellt.

Ska ju säga det också, att alla hundar har såklart inte identisk färg på slemhinnorna. Om du inte vet att de ser likadana ut i vanliga fall kanske det kan vara så bra att du oroar dig för ingenting?

(Återigen, jättebra att du håller koll! Men som sagt, försök ta det lugnt också. Motsägelsefullt, jag vet. ;))
 
Höll extra koll på henne hela natten. Kolla henne varje timma. Slemhinnorna så ok ut, däremot så har hin haft en ansträngd andning hela natten. Fick en akuttid kl sju i morse där dom ultraljuda livmoderstumpen. Det fanns en liten mängd vätska kring den , men det var inget alarmerande. Men dom tyckte ändå hon skulle komma på återbesök på Måndag så dom får ultraljuda igen. Andningen som jag berättade om trodde dom kunde bero på att hon har ont och att Rimadylen kanske inte hjälper som enda smärtstillande. Hon har även fått Tradolan nu. Tack alla fina människor för att jag får skriva av mig här :heart
 
Höll extra koll på henne hela natten. Kolla henne varje timma. Slemhinnorna så ok ut, däremot så har hin haft en ansträngd andning hela natten. Fick en akuttid kl sju i morse där dom ultraljuda livmoderstumpen. Det fanns en liten mängd vätska kring den , men det var inget alarmerande. Men dom tyckte ändå hon skulle komma på återbesök på Måndag så dom får ultraljuda igen. Andningen som jag berättade om trodde dom kunde bero på att hon har ont och att Rimadylen kanske inte hjälper som enda smärtstillande. Hon har även fått Tradolan nu. Tack alla fina människor för att jag får skriva av mig här :heart

Vad skönt att det gick bra, och att de inte hittade något allvarligt fel! :)

Låter bra att du fått en ny tid för att kolla igen också, och hoppas nya smärtstillande blir lösningen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 805
Senast: Hellas
·
Övr. Hund Nu är jag troligtvis superhönsig, men jag har reagerar alltid på minsta lilla förändring i min hunds beteende. Min tik borde ha löpt för...
2
Svar
26
· Visningar
5 057
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp