Bukefalos 28 år!

Återkommande drömmar

Jag har en återkommande mardröm som jag haft sen jag var liten. Jag blir jagad av en man som har en mask på sig. När han kommer ikapp mig och tar av sig masken så har han en ny mask under den. När han tar av den har han en ny mask under den osv. Jag vaknar innan han plockat av sig alla masker.
 
Jag har drömt samma mardröm med jämna mellanrum sen jag var liten. Att jag ramlar ur en båt på ett specifikt ställe där vuxna förmanade/skrämde oss för att INTE ramla i när vi var små (eftersom där är så strömt). Har dock inte befunnit mig där mer än någon gång/sommar de senaste femton åren, men drömmen kommer ändå.
 
Jag drömmer jätteofta nåt som är supervanligt: att jag tappar tänderna. Det är lika vidrigt varenda gång. Ofta drömmer jag att jag biter ihop helt vanligt och sen helt plötsligt känner jag någonting konstigt i munnen, spottar, och upptäcker att tand efter tand lossnar och ligger i munnen på mig :crazy:. Jag vaknar alltid med panik och måste liksom känna efter att tänderna sitter fast.
 
Jag drömmer ofta att jag ska slåss men har ingen kraft i slagen så det händer liksom aldrig nåt med motståndaren. Alternativt har jag på mig en alldeles för tajt skinnjacka som också gör att jag inte får till några bra slag, skapligt frustrerande för jag e såå arg i drömmen. // hon som aldrig tappar humöret i verkligheten
 
Jag drömmer jätteofta nåt som är supervanligt: att jag tappar tänderna. Det är lika vidrigt varenda gång. Ofta drömmer jag att jag biter ihop helt vanligt och sen helt plötsligt känner jag någonting konstigt i munnen, spottar, och upptäcker att tand efter tand lossnar och ligger i munnen på mig :crazy:. Jag vaknar alltid med panik och måste liksom känna efter att tänderna sitter fast.

Jag också! :eek:
Jag har lite tandfobi/fobi för tandläkaren egentligen efter problem som barn, och allt som har med tänder att göra är läskigt. Den drömmen brukar komma då och då, riktigt obehagligt.
 
Drömmer ibland om att jag kör bil men sitter i passagerarsätet vilket inte går något bra, även drömmar om skyskrapor där jag är på översta våningen där klamrar jag mig fast i möbler för att det blåser så mycket så hela skyskrapan gungar eller så håller jag mig i trappräcket medan jag kravlar ner till nästa våning livrädd gör att trilla, även drömmar om att ha bråttom till något men tar mig fram i snigelfart.

När jag var liten och hade mardröm fick jag alltid tillbaka samma mardröm tills jag tagit mig igenom hela mardrömmen och efter det kom den aldrig tillbaka, mardrömmen kom aldrig tillbaka samma natt inte ens alltid samma vecka men var den inte färdig kom den förr eller senare alltid tillbaka.

En dröm jag troligen aldrig kommer glömma är en jag hade för några år sedan är att jag var på BB för att föda barn och när det kommit till stadiet att läkaren kunde se huvudet på barnet total vägrar jag att vara med mer och tjurar ihop som värsta barnet i trotsåldern och talar om för alla runt sängen att jag inte vill ha något barn längre så det så:mad: mad minst 5 personer försöker förklara att det är lite sent nu för det valet.
 
Att jag faller, drömde i stort sett samma dröm flera gånger om året när jag var yngre. Fast egentligen föll jag aldrig riktigt, med marken försvann under mig och jag fick kasta mig mot säkerhet och då rasar den delen också och jag springer längre bort från kanten som rasar efter mig.

:

Drömde också att jag föll när jag var liten. Ofta att jag behövde hoppa från ett brinnande hus eller så och det var som en obehaglig känsla i magen när jag föll minns jag. Vaknade alltid precis innan jag slog i marken.

Som en del andra har jag även drömt att jag tappar mina tänder. Har tandläkarfobi så tror det kommer därifrån.

Nuförtiden drömmer jag ofta om pappa. Att han lever, men har sin hjärntumör och kommer att dö. Det är en känsla av att jag inte orkar gå igenom sjukdomstiden igen till en känsla av märklighet för jag vet ju att han är död.

Drömmer även ibland att jag är kissnödig men av olika anledningar inte kan kissa. Vaknar alltid upp kissnödig efteråt :p

Ibland kommer barnlängtan fram i drömmarna med. Kan drömma att jag är gravid och då är det en sån besvikelse att vakna och inte vara det :(.

Ju sämre jag mår psykiskt, desto rörigare är drömmarna.
 
Nu var det rätt länge sedan, men jag har innan ofta drömt att jag är på Estonia och håller på att drunkna. Jag tycker att djupt vatten är obehagligt och åkte på Finlandskryssning några timmar efter att Estonia hade sjunkit, vi fick nyheten när vi var ute till havs, så jag tror att det är därför det har bitit sig fast så.

Min äldsta dotter somnade en gång i soffan och drömde att vår ljusfux Abbe hade dött. Hon vaknade med ett ryck och råkade slå ner en mugg som stod på soffbordet, vilket råkade vara muggen som vi kallade Abbemuggen och hade ett motiv med en ljusfux av @Lena Furberg . Som tur var vara det alltså bara en sanndröm i så motto att Abbemuggen dog, men den riktiga Abbe lever fortfarande.
 
Även jag drömmer mer eller mindre ofta om att bilens bromsar inre fungerar. Ofta handlar det om att jag ska backa, eller stanna bakom en annan bil och jag trycker på bromsen och även drar i handbromsen men inget händer. Tycker inte alls om dom drömmarna för det känns väldigt verkligt och jag brukar vakna upp med panikkänslor.

En dröm som återkom 3 gånger när jag var yngre fann jag rätt obehaglig. Kan fortfarande "se" hela förloppet framför mig. Jag går till första sköthästen jag hade som var en minishettis som stod ensam på en gård hos en alkoholist i byn mamma bor i. Jag ser ponnyn i hagen, men bostadshuset är omgivet av tallar (vilket det inte är på riktigt) och det sitter en björn och äter honung bland tallarna. Jag inser att jag måste därifrån för björnen är farlig. Tar mig in till ponnyn i hagen och tar loss henne och hoppar upp och galopperar iväg, med björnen kutade efter oss. Första drömmen tog vi oss ner för vägen som ledde upp till gården innan jag vaknar. Andra gången jag drömde var det precis samma scenario men vi tog oss lite längre och tog oss in i ett garage till en granne. Dock kom björnen efter och vi fick fly garaget. Där vaknade jag. vända nummer tre precis samma scenario, ner för vägen, in i garaget, ut ur garaget men denna gång upp för backen och in i ett pyttestall som stod vid ett hus i backen, bara 15 meter från det tidigare garaget. Här lyckas vi ta oss in för att gömma oss men björnen hittar ooss och tar sig in. Ponnyn hoppar över/förbi björnen och vi fortsätter upp för backen mot den asfalterade vägen som går genom byn. Här vaknar jag.
Vet inte varför den slutade komma och varför den kom just 3 gånger och var så exakt varje gång med ett tillägg i slutet. Riktigt obehagligt.
 
Nu var det rätt länge sedan, men jag har innan ofta drömt att jag är på Estonia och håller på att drunkna. Jag tycker att djupt vatten är obehagligt och åkte på Finlandskryssning några timmar efter att Estonia hade sjunkit, vi fick nyheten när vi var ute till havs, så jag tror att det är därför det har bitit sig fast så.

Min äldsta dotter somnade en gång i soffan och drömde att vår ljusfux Abbe hade dött. Hon vaknade med ett ryck och råkade slå ner en mugg som stod på soffbordet, vilket råkade vara muggen som vi kallade Abbemuggen och hade ett motiv med en ljusfux av @Lena Furberg . Som tur var vara det alltså bara en sanndröm i så motto att Abbemuggen dog, men den riktiga Abbe lever fortfarande.
Tack och lov!!! Annars hade jag aldrig vågat göra muggar igen! :nailbiting:

:heart
 
  • Gilla
Reactions: via
Kul tråd!
Jag drömmer ofta om skalbaggar och eller insekter. I mängder. Det är inte äckligt utan mest jobbigt. Jag vadar i insekter, jag damsuger insekter, jag öppnar skåp och skalbaggar väller ut i drivor. Känslan är mest "jasså här också, fram med sopen!" Sen sopar jag undan skalbaggar för glatta livet.

Sen har jag dött i mina drömmar, två gånger vad jag vet. En gång har jag drunknat och en gång blivit skjuten. Urskumt. Så det där med vatten tror jag är lika generellt som huset.
 
Jag drömmer ibland att min fuxa lever och vaknar i panik eftersom jag vet att jag inte mockat/fodrat på länge (dvs verkligheten kommer in i drömmen). Enormt obehagligt.

Är jag stressad drömmer jag mardrömmar men det är sällan jag kommer ihåg dem. Jag vaknar i panik, sjöblöt i svett.
 
Jag drömmer ofta att jag är vid min gamla ridskola och plötsligt ska rida lektion. Det visar sig alltid då att jag glömt något, tex ridskor, ridhjälm eller annat som gör att jag inte kan rida som planerat. Någon gång har det också hänt att jag inte hittar hästens träns eller sadel. Jag letar alltid så länge att jag missar hela ridlektionen.

Exakt det där drömmer jag också, ofta! Grejen är att jag verkligen längtar tillbaka till den där ridskolan, och i drömmen får jag allltid en av älsklingshästarna. En gång kom jag så långt att jag ledde in honom på medellinjen och började greja med stiglädren. Men upp kommer jag aldrig :(

När jag var barn hade jag en mardröm som återkom i många år. Så tidigt jag kan minnas, fram till tonåren ungefär.

Pappa och jag åker bil i ett rosa, tecknat landskap fullt av barbapappor. Först är det trevligt, tills det kommer en jättestor som börjar äta upp de andra. Den jagar oss medan de dör en efter en bakom oss. Till slut får han tag i oss, och bilen åker ner i hans mage med oss i. Sedan äter han upp sig själv, och jag vaknar.

Somnade aldrig om de nätterna.
 
Precis så! Jag känner verkligen igen mig.

Även jag drömmer i stressiga perioder att jag kör bil men att det går för fort/bromsarna inte fungerar/jag inte ser ut. Ofta sitter jag dessutom så konstigt att det är omöjligt att köra bil, exempelvis i baksätet, liggande på mage med händerna på pedalerna eller sittande i sidled och tittar ut genom passagerarfönstret. Intressant att så många också har så liknande drömmar.

I perioder drömmer jag även att jag tappar tänder eller springer allt jag orkar men ändå knappt tar mig framåt, även dessa verkar vara återkommande drömmar även hos andra.
 
Jag drömmer jätteofta nåt som är supervanligt: att jag tappar tänderna. Det är lika vidrigt varenda gång. Ofta drömmer jag att jag biter ihop helt vanligt och sen helt plötsligt känner jag någonting konstigt i munnen, spottar, och upptäcker att tand efter tand lossnar och ligger i munnen på mig :crazy:. Jag vaknar alltid med panik och måste liksom känna efter att tänderna sitter fast.
Det gör jag med! Det måste vara en vanlig mardröm. Tänderna i drömmen sitter liksom bara löst, det gör inte ont eller är våldsamt eller nåt, de bara lossnar... JÄTTELÄSKIGT!!!
 
När jag var liten hade jag en återkommande mardröm. Det fanns egentligen inget direkt skrämmande i den, utan jag går bara runt i olika, ganska så alldagliga scenarion. Stämningen i drömmen däremot är väldigt skrämmande. Känslan av att något är på kommande, en domedagskänsla helt enkelt. Vaknade alltid gråtande.
 
Jag drömmer jätteofta nåt som är supervanligt: att jag tappar tänderna. Det är lika vidrigt varenda gång. Ofta drömmer jag att jag biter ihop helt vanligt och sen helt plötsligt känner jag någonting konstigt i munnen, spottar, och upptäcker att tand efter tand lossnar och ligger i munnen på mig :crazy:. Jag vaknar alltid med panik och måste liksom känna efter att tänderna sitter fast.

Det drömmer jag också rätt ofta. Ellen mina tänder liksom krossas och hela munnen och halsen fylls up av tandkross :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 729
Senast: julgrisen
·
Tjatter Jag hade en så himla mysig dröm inatt. Jag drömde att jag köpt ett stort hus utanför Stockholm, och att jag visade det här huset för min...
2
Svar
37
· Visningar
2 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp