Atg reklamen

Det ar inte en PONY ... det ar en mini hast. Jag har statt i ett stall dar grannen hade bara miniatyrer ... det var sakert flera hundra. 😳 De ser ut sa, den dar ar dessutom klippt, ser ut att ha fina hovar, och ser ut att vara i ett utmarkt skick. Att de inte klarar av att animera pa ett bra satt ar ju inte hastens fel.
Edit:
UrsÀkta en förvirrad som inte kollar pÄ tv.
Förresten, diskuterar vi samma sak nu?
Jag tyckte nog det var vĂ€rst i filmen dĂ€r det flygs luftballong 😅.
Trodde det var den reklamen som kom nyss, den andra har jag sett tidigare.


HÄller med hÀr. Jag reagerade ocksÄ först.
Det dÀr Àr inte Vinnie, varför ser den ut sÄdÀr?
Tills jag insÄg att den var (enligt mig) dÄligt animerad bitvis.
 
Senast Àndrad:
Edit:
UrsÀkta en förvirrad som inte kollar pÄ tv.
Förresten, diskuterar vi samma sak nu?
Jag tyckte nog det var vĂ€rst i filmen dĂ€r det flygs luftballong 😅.
Trodde det var den reklamen som kom nyss, den andra har jag sett tidigare.


HÄller med hÀr. Jag reagerade ocksÄ först.
Det dÀr Àr inte Vinnie, varför ser den ut sÄdÀr?
Tills jag insÄg att den var (enligt mig) dÄligt animerad bitvis.
Note to self. Skriv inte pÄ buke nÀr du Àr sömnlös pÄ morgonen. DÄ blir det förvirrat.
Har fÄtt upp Vinnie reklamen frÄn ATG flera gÄnger sista tiden. SÄ trodde först den diskuterades eller blandade ihop nÄn mix av de tvÄ i hjÀrnan.
PÄ den andra Àr det vÀl mest huvudet som ser illa ut. Men miniatyrer ser knepiga ut överlag ofta, den animering pÄ det.
 
fef00c5f-39c0-418d-bd70-b7e5066b0401-jpeg.78742

Med reservation för att huvudet Ă€r sĂ„vĂ€l oklippt som en smula animerat fĂ„r vi agree to disagree helt enkelt. Tycker det ser ut som en rĂ€tt vanlig, lite bukig miniatyr. Inga sĂ€rskilda skuggor över ryggen eller flank eller buk. Är rĂ€tt övertygad om att de jobbar med en pigg ponny.
Ja dÀr Àr vi överrens, om att vi inte ser samma sak :)
De miniatyrer jag har trÀffat i verkligheten har inte sett ut sÄdÀr.
 
Nu nÀr jag ser videon förstÄr jag att folk reagerar, ponnyn ser ju konstig ut.
Den har konstigt rak rygg, ryggen ser nÀstan lite "spetsig" ut, halsen Àr jÀtte liten och tunn, hela hÀsten ser inte hur att ha speciellt mycket muskler. Min första tanke gick till unghÀst eller gammal hÀst.
Men mest troligen Àr det som andra sÀger, en miniatyr och dÀrför kroppen ser sÄ konstig ut.

DÀremot ser jag inget som jag tycker tyder pÄ vanvÄrd/misskötsel, fina hovar och fint hull.
SÄ förstÄr inte varför folk sÀger saker som ruggig, sjuk, skabbrÀv, inte riktigt frisk, bedrövlig, malÀten, vanvÄrdad, mm?

Ni som sÀger sÄnt, om ni sÄg denna hÀst i en hage skulle ni dÄ anmÀla till lÀnsstyrelsen eftersom ni anser att hÀsten ser sjuk ut/vanvÄrdad?
 
Jag skrev ju det "nÀr Àgaren sÀger att ponnyn Àr frisk och mÄr bra" trots att du ser nÄgot helt annat, skulle du nöjda dig med det svarat och inte göra nÄgot mer dÄ?

Hade de bara snoppat av mig med det enradaren hade jag hört med den lokala veterinÀren.
 
Varför skulle en veterinÀr uttala sig? De har sekretess och fÄr inte diskutera andras djur.
Och om hÀsten inte Àr skött, varför skulle den dÄ ha tagits till veterinÀr? Eller till just den veterinÀren?

DÀrför att det Àr sÄ det funkar i mina trakter. En hör sig för, inte springer och anmÀler.
 
DÀrför att det Àr sÄ det funkar i mina trakter. En hör sig för, inte springer och anmÀler.

Har ni veterinÀrer som diskuterar om andras hÀstars hÀlsa med utomstÄende? Det Àr ju Àn vÀrre Àn att "springa och anmÀla" dÄ de flesta anmÀlningar bara resulterar i ett brev i brevlÄdan....
 
Hade de bara snoppat av mig med det enradaren hade jag hört med den lokala veterinÀren.
Jag skulle nog föredra en anmÀlan i sÄ fall, sÄ kan de komma och kolla upp min hÀst istÀllet för att det ska luskas runt hos veterinÀren. :)

Edit: om jag var hÀstÀgaren alltsÄ. Det Àr ju inte ens sÀkert att det Àr just den vetten som ser efter min kuse.
 

Liknande trÄdar

HĂ€stmĂ€nniskan Hejsan! Jag undrar om det Ă€r nĂ„gon mer 15 Ă„ring som Ă€r intresserad av att gĂ„ WĂ„ngen islandshĂ€st, men kanske bor lĂ„ngt ifrĂ„n skolan?đŸ€”...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Blossom
·
IT & mobiler Reklamen har exploderat i min FB. NÀr man vill ta bort reklam sÄ hÀnger sig datorn och stÄr och laddar trots man bara tagit bort en...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Utrustning Ni med samshield hjÀlmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjÀlm och Àr vÀldigt sugen pÄ en samshield men har lite svÄrt att bestÀmma...
Svar
7
· Visningar
318
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday vÀller in. PÄ mail, pÄ sociala medier, pÄ tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar pÄ att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 906
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad Ă€r rĂ€tt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp