Åtgärda halt stallgolv

Sv: Åtgärda halt stallgolv

Snabbast och beständigaste (och troligen mest prisvärt) är att fräsa spår i betongen.

Vi kan få transportband gratis, men det är inte gratis att hämta dem (väger många ton/rulle och vi får bara ta hela rullar), men känner igen det där med betonggolv som blir hala. Våra hästa har permanentbrodd på vintern och har faktistk löst det själva genom att slita ner betongen, det är nog den dyraste lösningen eftersom vi på sikt behöver göra vid golven.
 
Sv: Åtgärda halt stallgolv

Gummimattor fick jag gratis från vår ishall när dom bytte ( det spelarna går på) Annars så har jag bytt bakskor på alla hästar till "guldskor" med räfflad kant...nu halkar dom inte och skorna är är starkt material och håller minst 2 skoningar ( dock får man lite "fäste" )

bild_hardmetallsko.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 285
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 375
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp