Sv: Att få tiden att räcka till
*kl*
Hinner gör man, men det är skönt när det börjar bli ljusare på kvällar och morgnar!!
Jag jobbar heltid, som lärare vilket innebär 45 timmar/vecka, men i gengäld ledigt sportlov, påsklov, jullov och 8 veckor på sommaren. Bor med hästarna (2 egna + svärfars 1 som jag sköter) ca 1 km bort, åker dit varje morgon före sex, fodrar och släpper ut. Mockar, tar in och rider när jag kommer hem från jobbet... Rider ca 3-5 dagar i veckan, mer den ljusare årstiden då jag slipper pannlampa... (Har inget ridhus eller paddock..) Försöker också hinna med dottern och hennes unghäst, dottern är bara 8 år så det är inget hon kan göra själv - än. Jag tömkör ponnyn för att kunna köra in den senare och hjälper dottern med inridningen, försöker också hinna med ledarskapsövningar och lekar typ "De sju lekarna" med båda hästarna för att hålla ordning på dem...
Kanske ska tillägga

att jag har man, två barn, hund och hus också. (+ några stackars djur som får sköta sig själva = katt, akvarium och dammråttor...) Dotterns kanin har just fått flytta ner till stallet igen, den har mer sällskap där än här hemma...
Många, särskilt på jobbet, är helt förundrade över hur jag hinner/orkar. Men det är ju så att jag skulle inte orka alls om jag inte hade hästarna!! Vad vore alternativet?? Att sitta och glo på TV:n (eller datorn

), hela kvällarna?? TV ser jag i princip aldrig på. Bara på fredag och lördagkvällar, när barnen faktiskt vill att jag också ska sitta och mysa med dem framför TV:n... Datorn är däremot beroendeframkallande, så här sitter jag ofta... Särskilt när barnen har somnat! Om jag inte har jobb att göra... Nej, för mig är det meditation och återhämtning av högsta klass när jag får sticka ut och rida efter en dag på jobbet! Skulle inte byta bort mina hästar mot vad som helst!! (Även om maken säkerligen glatt skulle sälja dem...

Men även han har lärt sig vad de betyder för mig, och han tog mig - med hästintresse och allt, då går det ju inte att ta bort det! Jag brukar snarare tjata på honom att han behöver skaffa sig ett eget fritidsintresse... Men vem skulle dammsuga här hemma då?

Så har vi ju också varit tillsammans sedan 1991, så vi har kanske inte behov av att ses jämt...