Att gå igenom en livskris och krishantering

Bukefalos 30 år!

Fått tid hos min fysioterapeut på sjukhuset nästa vecka. Det känns bra. Jag har själv legat på för att få en tid till hos henne. Av det första besöket är mitt enda minne att jag grät. Vad hon gav för information och instruerade om har jag inget minne av. Jag mådde så psykislt dåligt då att jag inte hade någon förmåga att ta till mig något. Så det känns skönt att träffa henne igen eftersom min rehab inte alls går framåt. Kanske har jag missat någon viktig information.

Fått tid hos min fysioterapeut på sjukhuset nästa vecka. Det känns bra. Jag har själv legat på för att få en tid till hos henne. Av det första besöket är mitt enda minne att jag grät. Vad hon gav för information och instruerade om har jag inget minne av. Jag mådde så psykislt dåligt då att jag inte hade någon förmåga att ta till mig något. Så det känns skönt att träffa henne igen eftersom min rehab inte alls går framåt. Kanske har jag missat någon viktig information.

Skynda långsamt. Rehab tar tid även om man vill att "poff" det ska lösa sig med en gång så fort man börjat. :heart

Du kan Spela in nästa gång! Det är guld värt att vara trygg i att inte måsta minnas allt.

Hur går det för dig @Islandshästryttare Hur mår du?

Haft väldigt mycket illamående sedan i torsdags i samband med rehabövningarna. Torsdagen var värst då gjorde jag övningar vid 13 och sen hade jag svårt att äta och dricka resten av dagen. Efter två tablettetr ondasetron släppte det så.jag kunde få i mig lite soppa vid 19.

Har tid hos fysio på sjukhuset så ska ta upp detta.bland annat. Skrivit ner lite frågor så jag inte glömmer något.

Hoppas att besöket gick som du hoppats på @Islandshästryttare ! :heart

Det var en bra läkare. Han var väldigt noggrann och förklarade en del om prognosen som jag inte fått imformation om tidigare. Fick också bekräftelse på och information om den undersökning har fått tid för på hörsel- och balansmottagningen pä Sahlgrenska är bra på flera sätt.

Fick också information om en undersökning man kan göra framåt som är en undersökning av ansiktsnervens funktion. Så den undersökningem ska jag fråga Sahlgrenska om de gör om inte paresen i ansiktet blir bättre. På Karolinska gör de den efter ett halvår om ansiktsförlamningen förbättrats väldigt lite eller inte alls på sex månader.

Så på det hela taget tycker jag det var värt att åka till Stockholm även om det var en lång och dagen gjorde mig väldigt trött.

Ångesten är en ond cirkel. Ångest - ingen rehab - ger mer ångest för då känns det som jag inte vill hjälpa mig själv. Så då blir tröskeln ännu högre för att komma igång med rehab de dagarna. Jag får framförallt ångest över ansiktet som i princip inte läkt alls sen den 11 april. Det är ingen jättebra prognos.

Det är också otroligt jobbigt att jag hela tiden måste återfukta ögat varje timme för jag inte kan stänga det, att jag inte kan tugga ordentligt och är livrädd för att sätta i halsen så fort en matbit kommer över på den förlamade sidan. Jag måste få i mig all dryck med hjälp av sked. Försöker jag dricka ur ett glas rinner det ut på den förlamade sidan. Det är psykiskt tärande att hela tiden behöva tänka på hur jag tuggar och dricker.

Sen yrseln och ostadigheten på det . Det är bara för mycket.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka