Bukefalos 28 år!

Att gå upp för att kissa eller försöka ignorera. Det är frågan

purity_666

Trådstartare
Jag brukar bli kissnödig runt sådär 4-5 på nätterna. Jag ligger då kvar så länge jag bara står ut, även om jag ju vet att till slut måste jag upp. Det gör ju att jag förlorar sömn, eftersom jag ligger halvvaken och kissnödig. Jag antar det är hoppet om att nödigheten ska släppa som styr.

När jag pratade med min kompis berättade hon att hon går upp direkt hon vaknar av att vara kissnödig.

Så.. vem är ni? Den som ligger kvar så länge det bara går, eller den som går på toaletten direkt?
 
Jag brukar bli kissnödig runt sådär 4-5 på nätterna. Jag ligger då kvar så länge jag bara står ut, även om jag ju vet att till slut måste jag upp. Det gör ju att jag förlorar sömn, eftersom jag ligger halvvaken och kissnödig. Jag antar det är hoppet om att nödigheten ska släppa som styr.

När jag pratade med min kompis berättade hon att hon går upp direkt hon vaknar av att vara kissnödig.

Så.. vem är ni? Den som ligger kvar så länge det bara går, eller den som går på toaletten direkt?

Jag brukar gå upp för att kissa. Det tar på sin höjd två minuter och sen kan jag snabbt somna om igen :love:
 
Jag går upp minst 3-4 gånger om natten eftersom jag alltid hinkar i mig för mycket vatten på kvällen. :o (glömmer att dricka på dagen och har problem med uttorkning/njurarna så försöker kompensera... hehe)

Att försöka ignorera kommer bara resultera i ingen sömn och så älskar jag känslan när man går tillbaka till sängen efter ett toabesök och inte länge behöver gå på toaletten. :love::angel:
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Det är sällan jag behöver kissa på natten men när det händer så går jag upp med en gång innan jag hinner vakna ordentligt. Då somnar jag fort igen.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag går också upp. Har tidigare försökt att ignorera det men numera insett att det bara gör mig mer vaken och försvårar för mig att somna om.
 
Jag går upp och gör vad jag behöver. Det är snabbaste sättet att få somna om.

Jag har haft problem med nattkissning så länge att jag nyligen faktiskt sökte vård för nokturin. När jag någon gång har en normal natt 1-2 gånger per år, så märks det vad jag går miste om de andra nätterna. Nu är ju nokturin fortfarande olöst och jag drar mig faktiskt lite för att ringa och säga att de åtgärder som gjorts inte har hjälpt (varken mot nokturin eller den överaktiva blåsan).
 
Går upp, utom vissa nätter när jag är sådär extra korkad. Då ligger jag där och våndas i något slags övertygelse om att antingen går det över (jomenvisst) eller så är det strax dags att kliva upp ändå. :cautious:

Imorse körde jag variant 2, innan jag till slut gav upp och kollade klockan. 03.10. :meh:
Men sen sov jag gott! :D
 
Jag brukar bli kissnödig runt sådär 4-5 på nätterna. Jag ligger då kvar så länge jag bara står ut, även om jag ju vet att till slut måste jag upp. Det gör ju att jag förlorar sömn, eftersom jag ligger halvvaken och kissnödig. Jag antar det är hoppet om att nödigheten ska släppa som styr.

När jag pratade med min kompis berättade hon att hon går upp direkt hon vaknar av att vara kissnödig.

Så.. vem är ni? Den som ligger kvar så länge det bara går, eller den som går på toaletten direkt?
Inget av det, vaknar aldrig av att jag är kissnödig och kissar inte heller på mig ska tilläggas.
 
Jag har ont i samband med kisseri sedan senaste barnet kom i somras, så jag håller mig i det längsta pga. det oberoende av tid på dygnet.

Innan detta har jag haft den dåliga vanan att hålla mig på dagarna (den klassiska kvinna-i-vårdyrke-hinner-inte-gå-på-toaletten-så-ignorerar-behov. Dumt, jag vet). Men jag hade inga problem att gå upp på natten om jag behövde. Fast det har nog bara varit aktuellt vid gravidkissningar, annars har jag nog vanligtvis hållit tätt nattetid.

Värre är det då att efter nattpass vakna efter någon timmes sömn av att vara kissnödig och så där in i märgen trött. Då har jag försökt ignorera behovet i det längsta. Dumma kropp som inte fattar att det inte är läge!!!
 
Eftersom te smakar allra bäst sent på kvällen (VARFÖR är det så?) så vaknar jag väldigt ofta kissnödig efter några timmars sömn. Jag hatar att vara kissnödig så jag går alltid upp direkt. Tänder inga lampor eftersom jag har märkt att jag kan hålla mig lite halvsovande om det är helt mörkt. Känslan av att krypa ner igen i en varm säng och inte längre vara kissnödig är himmelsk.
 
Eftersom te smakar allra bäst sent på kvällen (VARFÖR är det så?) så vaknar jag väldigt ofta kissnödig efter några timmars sömn. Jag hatar att vara kissnödig så jag går alltid upp direkt. Tänder inga lampor eftersom jag har märkt att jag kan hålla mig lite halvsovande om det är helt mörkt. Känslan av att krypa ner igen i en varm säng och inte längre vara kissnödig är himmelsk.
Så gör jag med :p det är på tok för gott med te på kvällen! Försöker hålla mig till att dricka sista koppen te kl 19, gör jag det så får jag sova hela natten, men det är inte alltid så lätt...
 
Vaknar jag och är kissnödig går jag och kissar för att sen somna om. Tänker mig att om man ligger och försöker knipa så vaknar man mer "på riktigt" och får svårare att somna om när man väl pallrat sig till toan.
 
Förr låg jag kvar tills det längre inte gick, så fort jag kissat kunde jag somna om så därför har jag lärt mig nu att det bästa är att kissa på en gång så kan jag somna om sen :)
 
Jag brukar bli kissnödig runt sådär 4-5 på nätterna. Jag ligger då kvar så länge jag bara står ut, även om jag ju vet att till slut måste jag upp. Det gör ju att jag förlorar sömn, eftersom jag ligger halvvaken och kissnödig. Jag antar det är hoppet om att nödigheten ska släppa som styr.

När jag pratade med min kompis berättade hon att hon går upp direkt hon vaknar av att vara kissnödig.

Så.. vem är ni? Den som ligger kvar så länge det bara går, eller den som går på toaletten direkt?

Beroende på när. Funkar inte om klockan bara är 2-3 men vid 5 är det ju bara 1,5h till klockan ringer.

Anledningen att inte gå upp är att inte störa sömnen för de som sover i samma rum. Annars hade jag gått upp oavsett tidpunkt eftersom det tar typ 2 minuter att genomföra och 11 sekunder att somna om.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 193
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 979
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 369
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp