Bukefalos 28 år!

Att gå upp för att kissa eller försöka ignorera. Det är frågan

Jag gör både ock.....kan nämna däremot att det mesta av kissnödigheten på natten (2-4 ggr per natt) försvann med levaxinbehandling.

Men, det händer givetvis fortfarande att jag vaknar kissnödig.
Vi har en enda toa i huset och det är en trappa ner. Det gör att jag ibland testar att somna om. Jag får alltid ge mig iofs. Får bara ont i ryggen och kan inte sova om jag inte går upp men försöker som sagt ibland att ignorera.

Det värsta är då jag sover och drömmer när jag är kissnödig. Tror att det är någon sorts självbevarelsedrift; jag drömmer om äckliga toaletter!
De läcker, är bajs överallt på golven, ringen, går inte att spola. You name it!

Jag letar desperat i drömmen efter en toalett som går att låsa, är ren osv.

Vaknar efter det och är fan så kissnödig att jag knappt kan gå. Det är nog bara drömmen som gjort att jag inte kissat i sängen.

Haha precis så drömmer jag med och vaknar sen så kissenödig att det känns som att man ska sprängas!
 
Jag går alltid upp! Även om jag ligger i en varm och gosig sovsäck i ett tält och jag vet att det är +2 grader och regn utanför, plus jäkligt bökigt att ta sig ut och in ur tältet. Vid dessa situationer kanske jag ligger och våndas någon minut längre, men jag kan verkligen inte somna om om jag är kissnödig.

Det finns en lösning för det. En pinkhink! En plasthink med lock är perfekt vid tältning. Jag bodde flera veckor i tält i somras och gick inte ut en enda gång på natten, inte ens då jag låg på camping och hade tillgång till riktig toa (långt från från tältet så klart.)
 
Det finns en lösning för det. En pinkhink! En plasthink med lock är perfekt vid tältning. Jag bodde flera veckor i tält i somras och gick inte ut en enda gång på natten, inte ens då jag låg på camping och hade tillgång till riktig toa (långt från från tältet så klart.)

Vi kissar i hink på nätterna när vi är uppe i Tornedalen ifall vi inte bor inne i huset, ingen vill gå ut och kissa mitt inatten eller störa dom som sover där. Helt suveränt!
 
Jag vaknar kissnödig nästan varje natt mellan 3 och 6, brukar gå upp halvsovandes och göra det som måste göras, sen somnar jag om.
 
Kiss i sängen och ha det bra
ligga lite och fundera.
Varmt om stjärten som en sommardag
Jag tror jag kissar lite mera.
 
Ligger just nu och är pinknödig och vet att det är för mycket för att jag ska kunna ignorera det resten av natten. Att jag inte gått än är för risken att väcka sambon och då blir han grinig. :p

De få gånger som jag är kissnödig på natten kan jag oftast ignorera det och somna om. Oftast blir jag väckt av tuttsökande unge, inte av kissnödigheten i sig, så jag brukar inte vara så nödig. Och jag är en jävel på att hålla mig.

Nej, nu är det dags att ta tjuren vid hornen...
 
Fast så lätt är det ju inte. När man kommer upp igen så måste man ju ha diskussion med en "jag hör dig inte, jag sover"-corso angående om det faktiskt var självklart att jag planerade att komma tillbaka till min plats i den varma, sköna sängen... :cautious:
Visst är det märkligt? Hur tungt lilla Dharma (cocker spaniel) än sover på sin plats i sängen har hon alltid transformerats på min plats när jag återkommer från nattligt besök i badrummet. Ibland har hennes ständiga följeslagare katten också hamnat där. Hur går det till?:confused::confused::confused:

För att besvara frågan så går jag alltså upp.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 194
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 005
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 370
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp