Bukefalos 28 år!

Att gå upp för att kissa eller försöka ignorera. Det är frågan

Jag brukar bli kissnödig runt sådär 4-5 på nätterna. Jag ligger då kvar så länge jag bara står ut, även om jag ju vet att till slut måste jag upp. Det gör ju att jag förlorar sömn, eftersom jag ligger halvvaken och kissnödig. Jag antar det är hoppet om att nödigheten ska släppa som styr.

När jag pratade med min kompis berättade hon att hon går upp direkt hon vaknar av att vara kissnödig.

Så.. vem är ni? Den som ligger kvar så länge det bara går, eller den som går på toaletten direkt?

Alltid gå upp! Har jag blivit kissnödig kommer jag inte somna så då är det ju lika bra att gå upp direkt så det går att somna fort efteråt. Vaknar dock inte på natten utan brukar kunna bli kissnödig på kvällen istället. Undviker att dricka mycket på kvällskvisten för att slippa gå upp på natten.
 
Går upp, utom vissa nätter när jag är sådär extra korkad. Då ligger jag där och våndas i något slags övertygelse om att antingen går det över (jomenvisst) eller så är det strax dags att kliva upp ändå. :cautious:

Imorse körde jag variant 2, innan jag till slut gav upp och kollade klockan. 03.10. :meh:
Men sen sov jag gott! :D

Exact sa gor jag ocksa.:angel: Fast det ar nog ungefar 50/50 pa om jag ligger och kniper eller gar upp.
 
Eftersom te smakar allra bäst sent på kvällen (VARFÖR är det så?) så vaknar jag väldigt ofta kissnödig efter några timmars sömn. Jag hatar att vara kissnödig så jag går alltid upp direkt. Tänder inga lampor eftersom jag har märkt att jag kan hålla mig lite halvsovande om det är helt mörkt. Känslan av att krypa ner igen i en varm säng och inte längre vara kissnödig är himmelsk.

Fast så lätt är det ju inte. När man kommer upp igen så måste man ju ha diskussion med en "jag hör dig inte, jag sover"-corso angående om det faktiskt var självklart att jag planerade att komma tillbaka till min plats i den varma, sköna sängen... :cautious:
 
Jag vändas i kanske en minut innan jag bestämmer mig för att gå upp och kissa. Jag lyckas aldrig somna om jag är kissnödig.
 
Fast så lätt är det ju inte. När man kommer upp igen så måste man ju ha diskussion med en "jag hör dig inte, jag sover"-corso angående om det faktiskt var självklart att jag planerade att komma tillbaka till min plats i den varma, sköna sängen... :cautious:

Känner igen det där :p Jag är så hemsk att jag numera stänger sovrumsdörren för honom :devil:
 
Jag går direkt, inte lönt att ligga kvar i sängen då man ändå måste upp tillslut. Har aldrig problem med att somna om, hinner knappt till kudden innan man sover igen :p.
 
Fast så lätt är det ju inte. När man kommer upp igen så måste man ju ha diskussion med en "jag hör dig inte, jag sover"-corso angående om det faktiskt var självklart att jag planerade att komma tillbaka till min plats i den varma, sköna sängen... :cautious:

Plötsligt känns mitt liv med katter så mycket enklare. De må köra samma taktik, men de kommer i ett behändigt flyttbart format som eliminerar behovet av nattliga diskussioner om sängplatser. :)
 
Jag går upp. Dels för att jag vet att jag inte kan somna om om jag ens är lite kissnödig, och dels för att jag är så himla rädd att jag ska somna om, riktigt djupt, och kissa ner mig. Ibland sover jag så hårt att det inte är någon omöjlighet - tror jag. Det har aldrig hänt, men... ja.
 
aep7B3v_700b_v1.jpg
 
Jag går upp. Dels för att jag vet att jag inte kan somna om om jag ens är lite kissnödig, och dels för att jag är så himla rädd att jag ska somna om, riktigt djupt, och kissa ner mig. Ibland sover jag så hårt att det inte är någon omöjlighet - tror jag. Det har aldrig hänt, men... ja.

Erkänner att jag alltid går upp om det kniper, för att...ja... det har hänt.... :arghh:
 
Händer så gott som aldrig men när det väl händer går jag alltid upp direkt, är livrädd för att somna om och kissa på mig när jag sover :idea: Det har aldrig hänt men jag vet ju inte vad som händer när jag inte har kontroll :angel:
 
Jag går alltid upp! Även om jag ligger i en varm och gosig sovsäck i ett tält och jag vet att det är +2 grader och regn utanför, plus jäkligt bökigt att ta sig ut och in ur tältet. Vid dessa situationer kanske jag ligger och våndas någon minut längre, men jag kan verkligen inte somna om om jag är kissnödig.

Min sambo däremot är en sådan som inte kan tänka logiskt när han är trött så han går inte upp. Detta även när vi är hemma och det är typ 3 meter till toaletten. Det har hänt x antal gånger att jag frågat honom på morgonen om han har sovit gott, och fått svaret: "nej, jag har legat vaken sedan kl 03 för att jag var kissnödig". Då har han alltså varit vaken i flera timmar och ändå inte gått upp?! O_o :D
 
Jag gör både ock.....kan nämna däremot att det mesta av kissnödigheten på natten (2-4 ggr per natt) försvann med levaxinbehandling.

Men, det händer givetvis fortfarande att jag vaknar kissnödig.
Vi har en enda toa i huset och det är en trappa ner. Det gör att jag ibland testar att somna om. Jag får alltid ge mig iofs. Får bara ont i ryggen och kan inte sova om jag inte går upp men försöker som sagt ibland att ignorera.

Det värsta är då jag sover och drömmer när jag är kissnödig. Tror att det är någon sorts självbevarelsedrift; jag drömmer om äckliga toaletter!
De läcker, är bajs överallt på golven, ringen, går inte att spola. You name it!

Jag letar desperat i drömmen efter en toalett som går att låsa, är ren osv.

Vaknar efter det och är fan så kissnödig att jag knappt kan gå. Det är nog bara drömmen som gjort att jag inte kissat i sängen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 194
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 005
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 370
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp