Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Jag tänker att om du har en övervikt på 50-70 kg så motsvarar det i vikt en hel människa.
Har du tänkt på hur mycket det kostar dig, att underhålla denna övervikt? Motsvarar kanske kostnaden av en pt... ekonomin finns bara du tänker lite kreativt.
Lycka till.
Du tror alltså att TS kan lösa sina problem bara genom att äta mindre och träna mer. Du tror inte att den tanken har slagit henne också?
 
Nej det tror jag inte ta har problem med. Men! Ts svarade att denne inte hade råd. Att det inte finns pengar till en pt.

Och det kan vara förbannat sant. Att träna regelbundet med PT är skitdyrt, så enkelt är det. Det är helt världsfrånvänt att tro att alla har råd med det. Dessutom är det knappast den Enda Sanna Vägen till bra träning.

Alltså har du ens läst resten av tråden?
 
Jag tänker att om du har en övervikt på 50-70 kg så motsvarar det i vikt en hel människa.
Har du tänkt på hur mycket det kostar dig, att underhålla denna övervikt? Motsvarar kanske kostnaden av en pt... ekonomin finns bara du tänker lite kreativt.
Lycka till.
Åh, jag har aldrig tänkt på att det kanske kan vara så att jag sitter och äter för helt sjuka summor varje månad! Jag måste vara sådär korkad som tjocka människor ofta är, nu sist fick jag det till 1200 kr att leva på efter räkningarna var betalda och det går ju verkligen inte ihop med att jag äter upp pengar jag kunnat lägga på en pt. Allt mitt fett måste ha ätit upp min hjärna :cry:
 
Åh, jag har aldrig tänkt på att det kanske kan vara så att jag sitter och äter för helt sjuka summor varje månad! Jag måste vara sådär korkad som tjocka människor ofta är, nu sist fick jag det till 1200 kr att leva på efter räkningarna var betalda och det går ju verkligen inte ihop med att jag äter upp pengar jag kunnat lägga på en pt. Allt mitt fett måste ha ätit upp min hjärna :cry:
Alltså oavsett kilon, diagnoser och annat så tänker jag ofta att du verkar tillhöra de skarpare hjärnorna här.

(Synd bara att du inte är smart nog att fatta att du borde går ner i vikt. Vad tror du om att äta mindre och röra på dig mer? :idea: )

För säkerhets skull: allt inom parentes = ironi. Allt utanför = i högsta grad allvar.
 
Alltså oavsett kilon, diagnoser och annat så tänker jag ofta att du verkar tillhöra de skarpare hjärnorna här.

(Synd bara att du inte är smart nog att fatta att du borde går ner i vikt. Vad tror du om att äta mindre och röra på dig mer? :idea: )

För säkerhets skull: allt inom parentes = ironi. Allt utanför = i högsta grad allvar.
Tack :love:

(Nä, det verkar inte spela nån roll hur ofta folk säger det, jag är korkad och försöker lösa det med ett berg av chips och pizza ändå?! O_o)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 859
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 791
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 630
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp