Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Alltså jag måste köpa nya cykeldäck. Det är billigare och kräver alltså inte lika mycket kreativt tänkande som en pt att få ihop pengar till, så visst borde det vara lättare för en korkad tjockis att börja i den änden? Eller är jag korkad och tänker helt fel nu?! :nailbiting:
 
Alltså jag måste köpa nya cykeldäck. Det är billigare och kräver alltså inte lika mycket kreativt tänkande som en pt att få ihop pengar till, så visst borde det vara lättare för en korkad tjockis att börja i den änden? Eller är jag korkad och tänker helt fel nu?! :nailbiting:

Att satsa på nya cykeldäck till nu våren när du redan vet att cykling är en motionsform som passar dig låter extremt logiskt och logiskt är motsatsen till kreativt alltså är det extremt korkat :idea:

Med mindre sarkastiska ord: treat yo self!
 
Att satsa på nya cykeldäck till nu våren när du redan vet att cykling är en motionsform som passar dig låter extremt logiskt och logiskt är motsatsen till kreativt alltså är det extremt korkat :idea:

Med mindre sarkastiska ord: treat yo self!
Åh, yey! Jag tänkte rätt, helt otroligt! :banana:

(sitter sjuk och kollar ut på stora delar barmark efter en vinter utan cykel då dubben varit för sliten - alltså jag dööööör måste få cykla typ igår!)
 
Åh, yey! Jag tänkte rätt, helt otroligt! :banana:

(sitter sjuk och kollar ut på stora delar barmark efter en vinter utan cykel då dubben varit för sliten - alltså jag dööööör måste få cykla typ igår!)
Behöver du dubbdäck? (Tänker att det kommer ju en vinter till.) I så fall storlek?
 
Aha oki, jag har nämligen över.
Jag är så jävla trött så jag fattar halv sju ikväll tydligen (bara en sån sak som att jag läste i @lilstar inlägg att mitt resonemang inte var korkat, vad fan :D). Men nu hänger jag med!
Min koll på storlek sträcker sig till "vuxencykel" :angel: Ska bli mycket intressant att köpa nya sommardäck i veckan...

Hur som helst, tack, men jag haffar ett par på biltema när det är dags :)
 
Jag är så jävla trött så jag fattar halv sju ikväll tydligen (bara en sån sak som att jag läste i @lilstar inlägg att mitt resonemang inte var korkat, vad fan :D). Men nu hänger jag med!
Min koll på storlek sträcker sig till "vuxencykel" :angel: Ska bli mycket intressant att köpa nya sommardäck i veckan...

Hur som helst, tack, men jag haffar ett par på biltema när det är dags :)
Oki, hör av dig om du ångar dig :). De samlar bara damm i ett förråd, lite onödigt för de är betydligt bättre än ett par Biltema-däck ;).
 
Släng på de på cykeln hörru ;) Eller ja, inte nu kanske. Dubbdäck vid fel årstid är rätt jobbigt kan meddelas :D
Tyvärr har vi inga cykelvägar här :(. Så vintertid är det typ livsfarligt, och vägen blir ännu smalare av snövallar. Plus turisttrafik. Är 70 väg men många kör ju betydligt fortare, och finns inte nån vägren :down:.
 
Hörrni bukefalister - det här med pulver. VLCD som Naturdiet respektive proteinpulver. Är det någon större skillnad på tex smak och mättnad?
Känner att jag blivit lite dålig på att stoppa i mig mellanmål så jag tänkte köpa hem Naturdiet igen, men såg att stället jag beställer på har billigt proteinpulver och funtar på om det är värt att prova. Tänker på typ sånt som på bilden nu, antar att gainers och sådär ska undvikas? :p
 

Bifogade filer

  • protein_chocolate_flavour.jpg
    protein_chocolate_flavour.jpg
    56,1 KB · Visningar: 12
Hörrni bukefalister - det här med pulver. VLCD som Naturdiet respektive proteinpulver. Är det någon större skillnad på tex smak och mättnad?
Känner att jag blivit lite dålig på att stoppa i mig mellanmål så jag tänkte köpa hem Naturdiet igen, men såg att stället jag beställer på har billigt proteinpulver och funtar på om det är värt att prova. Tänker på typ sånt som på bilden nu, antar att gainers och sådär ska undvikas? :p
Om du har svårt att få i dig tillräckligt med protein från kosten så kan ett proteintillskott (Som det du visar bild på) vara en idé. Det kommer dock inte vara särskilt mättande i sig och bör inte ersätta kost. VLCD-pulver är utformade så att man ska kunna äta bara det och ändå få i sig allt man behöver, det är inte proteinpulver.
 
Om du har svårt att få i dig tillräckligt med protein från kosten så kan ett proteintillskott (Som det du visar bild på) vara en idé. Det kommer dock inte vara särskilt mättande i sig och bör inte ersätta kost. VLCD-pulver är utformade så att man ska kunna äta bara det och ändå få i sig allt man behöver, det är inte proteinpulver.
I see, tack! Har inga problem med protein så och ska inte ersätta kost utan behöver komma igång med att stoppa i mig mellanmål lite oftare bara. Får bli Naturdiet igen då :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 859
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 810
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 632
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 019
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp