Att göra slut

Bukefalos 30 år!

Jo men ganska stöttande. Han har väl varit glad när jag rett ut saker, men ibland har det känts som att det funnits en liten illa dold avund i att jag har "tur" som fått jobb. Han har inte hintat om att jag skulle ha något att göra med det, utan mer personer knutna till exempelvis arbete eller studier.

Självfallet mår han inte bra eftersom hans situation inte är bra. Har inte upplevt honom deprimerad utan mer naiv? "Jag trodde att jag skulle ha fått jobb här" och så har han typ inte ens pratat med chefen om det.

Skulle säga att alla män i min vänskapskrets kan beskrivas med de orden.

För att svara på det sista så är det nog det främsta just den mentala och intellektuella delen. Har alltid attraherats av människor som är kreativa, vill göra saker, kan saker. Det spelar ingen roll om det är ett arbete eller en hobby, utan bara du har "din grej". Älskar när man ser lågan i ögonen när någon berättar om sina intressen eller något de brinner för. Här har vi knappt några samtal som inte innebär att jag håller låda i tjugo minuter om något roligt som hände på jobbet eller på en kurs.

Så kan du ju inte ha det.

Skulle säga att alla män i min vänskapskrets kan beskrivas med de orden.
Men dåså.
Då är det ju inget unikt i det för dig.

Det kanske är att personligheten på någon sätt är för naiv.
Att det liksom skall lösa sig av sig själv utan egen insats.
Och då är ni ju inte kompatibla.
Risken är då snarast att du har blivit hans livlina och det är inte bra.

Här har vi knappt några samtal som inte innebär att jag håller låda i tjugo minuter om något roligt som hände på jobbet eller på en kurs.
Detta är nog det viktigaste för mig i en relation. Det måste finnas saker att prata om. Har man inte det har man ju ingenting. Då kan man lika gärna ha en kk för intimiteten.

Å andra sidan måste man aktivt hitta på saker ihop för att man ska ha någonting att prata om. Och är han ovillig att organisera eller styra upp minsta lilla aktivitet så är det såklart jättejobbigt att vara tillsammans med den personen. Mitt ex var lite sån. Han hängde gärna med på allting, men han styrde inte upp någonting. Tack och lov har han bra vänner som hittar på aktiviteter annars hade han varit helt hemmasittande.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Balkong 2026

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar