Jag har brutit både armbåge och knä (olika tillfällen) men det gör ju inte ont sålänge man är stilla i rätt läge typ. Benet gick inte att stå på men visst hade jag tvingat mig på något sätt att lägga vikt på det så hade det väl kommit up mot 8-9.
Men i "viloläge" skulle jag inte ha sagt att det gjorde speciellt ont, 2-3 kanske. Men har fått sagt att jag ändå var blek och nästan grönaktig i ansiktet så något har väl ändå påverkat
.
Men det värsta "smärtminnet" vid den olyckan var trots allt inte att hasa ner för skidbacken, klättra upp på snöskotern, hoppa på kryckor eller klättra in och ut ur bilen, utan att jag inte kunde gå på toaletten på hela eftermiddagen/kvällen. Efter att jag väl fått röntgat och de sett att det var brutet fick jag ligga ett tag på vårdcentralen och vänta på ambulanstransport till lasarettet och blev så sjukt kissnödig
. De gav mig en bäckenskål men jag lyckades inte få min kropp att fatta att det gick att kissa i en sån. Frågade om jag inte bara kunde få gå in på en vanlig toalett, men neej de hade ingen som var anpassad till att köra in britsen eller något annat att transportera mig med. Tänkte att vafan, ge mig ett par kryckor bara, kunde jag hoppa runt på dem in och ut ur bilen kan jag väl hoppa in och sätta mig på en toa, då hade jag ju tom fått en gipsskena som stöd som jag inte hade innan
. Men nä, jag fick vänta tills jag var på lasarettet. Skulle jag sätta en smärtsiffra på blåsan hade det nog blivit 6-7 om benet var en 2-3a i vila och en 8-9 precis när det högg till i fel läge, men det var ju snabbt övergående så kändes inte lika besvärligt...
Men i "viloläge" skulle jag inte ha sagt att det gjorde speciellt ont, 2-3 kanske. Men har fått sagt att jag ändå var blek och nästan grönaktig i ansiktet så något har väl ändå påverkat

Men det värsta "smärtminnet" vid den olyckan var trots allt inte att hasa ner för skidbacken, klättra upp på snöskotern, hoppa på kryckor eller klättra in och ut ur bilen, utan att jag inte kunde gå på toaletten på hela eftermiddagen/kvällen. Efter att jag väl fått röntgat och de sett att det var brutet fick jag ligga ett tag på vårdcentralen och vänta på ambulanstransport till lasarettet och blev så sjukt kissnödig