Att hyra in sig i stall

OK, här där jag bor är det mer ovanligt med helinackordering eftersom priserna för uppstallning tickar iväg till 5000 - 7000 eller mer i månaden om man köper så mycket service. 1500 av stallhyran i vårt stall går till personalkostnader för morgonfodring, täckesbyte och utsläpp på vardagar. Skulle vi lägga till mockning, insläpp och kvällsfodring samt helger med OB lär det ju bli 3000 kronor till.
Allt sånt här beror ju på vart i landet. Här kostar det 3000 helinackordering där allt det du nämner ingår.

Förtydliga, och ett första tips är att skriva ett tydligt kontrakt med vem som gör vad och när samt hur göra om det blir en miss av detta. I mitt förra stall hade vi inga kontrakt och det skapade MASSOR av konflikter för att inte tala om förvirring.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 138
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Coras star
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 255
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp