Förklaringen är säkert att du flyttat på dig inget annat.Jag hoppas att de som får flest uppdrag är de bästa domarna, och jag räknas nog inte dit. Någon bättre förklaring har jag inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förklaringen är säkert att du flyttat på dig inget annat.Jag hoppas att de som får flest uppdrag är de bästa domarna, och jag räknas nog inte dit. Någon bättre förklaring har jag inte.
Det stämmer här fick en klubb betala 8000 för en heldag. Och det va för några år sedan.Japp. Jämför med banbyggare som förbundet inte reglerat, de kan ta hur mycket som helst. Tror vi betalat 5.000:-/tävlingsdag när vi har kvällstävlingar.

Men herregud. Var det för att domaren var ny eller ökänd? Det är ju jättetråkigt om det är bara för att domaren är ny för dom måste ju oxå få döma.
Jag har också haft ett program med bara 6Personligen tycker jag att 6-träsket är värre. Minns att det var i stort sett utan kommentarer. Startade först på dagen också, bara att åka hem och träna vidare. Det är mer än 10 år sen men jag tänker ganska ofta på den här bedömningen. Och hon hade mkt rätt, för det saknades grunder. Men ska man döma så här får man gärna variera kommentarerna tycker jag…
Visa bifogad fil 190557
Japp, och jag har inga problem med det. Upplever att många domare helst bara vill döma, men jag är gärna ÖD också.
Glömde det ni redan nämnt om ekonomin, såklart är en domare med kort resa och som inte behöver boende och resa betald billigare att anlita så då tar man helst dem. Har man domare i klubben som sponsrar arvodet går såklart de också före.Jag tror också att ”smidiga” domare som man lätt kan boka via SMS eller mail, som är okej med sena ändringar av tider och avbokningar om det blir få starter, som både kan vara överdomare och domare och som helst är minst MsvB-domare (så man kan använda dem i alla klasser) är prio för arrangörerna. Såklart är det bra om de är populära hos ryttarna med, och att ryttare och publik förstår och gillar bedömningarna men jag tror det är ganska långt ned på prio listan när man som tävlingsledare väljer domare.