Bukefalos 28 år!

Att kvala till högre klass

TantEster

Trådstartare
Hej!
Jag har lite funderingar runt det här med att kvala till högre klass.

Som jag har förstått det måste man vara felfri i båda faserna vid en A:0/A:0? Då är det alltså "lättare" att kvala i en A:1 eller A:0?

Får man för att kvala rida häst som är över 7 år i avd b? Eller räknas inte de resultaten?

Vem 17 kollar resultaten? Får man en guldstjärna bredvid sitt namn på tdb när man kvalat eller går det helt enkelt inte att anmäla sig till högre klass än man är berättigad till?
 
Hej!
Jag har lite funderingar runt det här med att kvala till högre klass.

Som jag har förstått det måste man vara felfri i båda faserna vid en A:0/A:0? Då är det alltså "lättare" att kvala i en A:1 eller A:0?

Får man för att kvala rida häst som är över 7 år i avd b? Eller räknas inte de resultaten?

Vem 17 kollar resultaten? Får man en guldstjärna bredvid sitt namn på tdb när man kvalat eller går det helt enkelt inte att anmäla sig till högre klass än man är berättigad till?
Ja, båda faserna måste vara felfria för att det ska räknas som kval.

Man får kvala en häst över 7 år i avdelning b.

Ryttaren är själv ansvarig för att hålla koll på att den är startberättigad i klassen den startar.

http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_22169/cf_559/TR III 2012_korr-Sista.PDF

/Lady_S
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Är ny i dressyrvärlden och har lite funderingar. Vilken klass får man "börja" tävla i? Dvs kan jag hoppa in och anmäla mig till en...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Amanda_F
·
Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: cewe
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 567
Senast: _Elly_
·
Dressyr Jag har tävlat på en LB:1-LA:3 nivå i ca 6 år nu och haft som mål att starta MSVC och som dröm att kvala till MSVB. Men nu har jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 519
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp