Är det nåt jag behöver så är det bevis! Människan är narcissist, han kan ta sig till vad som helst. Han har drivit mig till bristningsgränsen så många gånger och har garanterat bevis för att jag är allt möjligt negativt. Bevisen kommer vara tagna ur sitt sammanhang eller lite tveksamma men de kommer finnas och jag har sett honom få folk att tindra med ögonen inför de mest otroliga historier. Om jag då bara har ett inspelat gräl mellan honom Och mig? Och inget av hur han nedvärderar barnen, kallar oss äckliga, idioter, bitch, värdelösa. Hotar att kasta ut äldsta. Jagar runt dem att arbeta hela dagarna?
Vad har jag då om han stämmer mig på vårdnad och boende? Vad har jag om barnen kommer hem varje vecka från pappa Och mår skit och inte vill tillbaka? Vad har jag om han bestämmer sig för att ta bebisen när mina föräldradagar är slut?
Har du nånsin stått vid en avgrund och vetat att du eller dina barn kommer ramla om du hoppar? Men du vet inte vem, bara att det blir det ena eller det andra. Man ger gärna upp som själv för sina barn, men när man inte vet vilket av det det blir?
Då tvekar man en aning.