Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Soc kontor är stängt...

Jag har ansökt om samarbetssamtal hos familjerätten i måndags men han vägrar signera så ansökan kommer aldrig in.
Ska du inte ta det med din andra soc-kontakt? Att du behöver hjälp med att få till samarbetssamtal snarast för att situationen runt barnen inte fungerar om ni inte får hjälp med att göra ordnade överenskommelser.
Så kommer han väl få någon fråga om detta som gör att han behöver säga ja eller nej till dom om han tänker delta eller inte. Det är bara så länge önskemålet om att skriva på kommer till honom från dig som han kan använda som maktmetod att vägra.

Fast samtidigt skulle det kunna skydda dig bättre om du fick ett beslut på att det är du som ska bo kvar i huset fram till bodelningen. Då kommer han inte ha rätt att gå in där och du kan få en annan trygghet i att det är ditt egna utrymme som du har makten över.
Ska tänka på det. Rädd att provocera fram en jättereaktion som jag inte får hjälp med pga helg. Å andra sidan kanske det är lika bra att han får göra bort sig ordentligt.

Ska du inte ta det med din andra soc-kontakt? Att du behöver hjälp med att få till samarbetssamtal snarast för att situationen runt barnen inte fungerar om ni inte får hjälp med att göra ordnade överenskommelser.
Så kommer han väl få någon fråga om detta som gör att han behöver säga ja eller nej till dom om han tänker delta eller inte. Det är bara så länge önskemålet om att skriva på kommer till honom från dig som han kan använda som maktmetod att vägra.
Jo det ska jag när de är tillbaka på måndag.

Eget+timvik

Och min arbetsplats har akut personalbrist så de välkomnar nog mig tillbaka imorgon om jag berättar om det.
Bra i och för sig - men ändå ska väl sånt rappoprteras till fk så pengarna betalas ut till rätt person? Jag vet inte hur snabbt de kan ändra sånt, kolla upp det!

Men gråter man om att sakna sina barn och träffar dem två gånger på en vecka så kan man väl ta med dem? De är ju stora och går och står själva liksom så knappast knepiga att ha med sig.
Men släpp vad han gör, jag hade lätt kunnat åka iväg en timme eller t.o.m. flera från barn om en pålitlig släkting var där. Fokusera på dig och vad du kan göra istället. Låt honom gräva sin grav (eller steppa upp och bli en bra förälder). Du kan inte påverka honom, du kan bara påverka ditt agerande och vara observant på om barnen far illa. Som runskrifter far ju barnen inte illa hos den släktingen som har dem istället för pappan. Så länge de är trygga är det bra. Ta hand om dig själv, du kommer inte bli av med några barn.

Han verkar ha koll på när vi kommer hem. Har varit borta hela dan. Hann vara hemma mindre än en timme så dök han upp. Med tvätt. Som tydligen jag ska tvätta.
Bestämde med barnen att han hämtar dom för en fika imorgon. SEN frågade han mig. Som om jag kan säga nej då. Så frågade han när han kan få tid med Lilla. Jag svarade bara att han får skicka sms om det.

Hans jävla TVÄTT?!?!?!

Han verkar ha koll på när vi kommer hem. Har varit borta hela dan. Hann vara hemma mindre än en timme så dök han upp. Med tvätt. Som tydligen jag ska tvätta.
Bestämde med barnen att han hämtar dom för en fika imorgon. SEN frågade han mig. Som om jag kan säga nej då. Så frågade han när han kan få tid med Lilla. Jag svarade bara att han får skicka sms om det.

Hans jävla TVÄTT?!?!?!
Meddela bara att han får tvätta sin egen tvätt. Att han frågar när han kan få tid med Lilla är väl bra? Han frågar.

Att han bestämmer fika med barnen är ju egentligen inte så konstigt, du gör ju saker med barnen utan att fråga honom? Ni behöver lära er hur ramarna kring barnen ska vara och hur kommunikationen ska skötas, allt är ju nytt nu.

Vet inte om jag missat det men har du barnens pass där han inte kommer åt dem? Det är väl det viktigaste.

Hans jävla TVÄTT?!?!?!
Tvätta den INTE!!

Hans jävla TVÄTT?!?!?!
Jag skulle aldrig i livet tvätta den 😅 låt den ligga exakt där han lämnat den.

Hans jävla TVÄTT?!?!?!

Han kan tvätta sin tvätt själv. Du är inte hans hushållerska, du är mamman till hans (era) barn.

Meddela bara att han får tvätta sin egen tvätt. Att han frågar när han kan få tid med Lilla är väl bra? Han frågar.

Att han bestämmer fika med barnen är ju egentligen inte så konstigt, du gör ju saker med barnen utan att fråga honom? Ni behöver lära er hur ramarna kring barnen ska vara och hur kommunikationen ska skötas, allt är ju nytt nu.

Vet inte om jag missat det men har du barnens pass där han inte kommer åt dem? Det är väl det viktigaste.
Ja det är bra att han frågar. Men jag vill ha allt i text eftersom han ändrar och vrider på allt hela tiden.

Passen är har han inte tillgång till. (Mening redigerad av mod)

Han verkade lite spak. Förvirrad förmodligen för att jag inte svarade på smsen om luftvärmepumpen och föräldraledigheten igår.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur