Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då har han varit stressad väldigt länge, rövhatt!Han försökte skylla på stress. Massor av människor är vansinnigt stressade men blir inte skitstövlar för det!![]()
Jättebra(!) att du stod på dig.Lever
Det har varit mycket. Bland annat gick jag med på att prata med pappan. Dock med krav på inspelning av hela samtalet.
Han var vettig. Respektfull. Ångerfull.
Skickade tillbaka en del av föräldradagarna direkt och vi la en plan för Lilla där han har hen gradvis mer och mer fram till mitten av nästa månad. Då ska vi förhoppningsvis vara uppe i 4 timmar i sträck så kan jag jobba korta pass några dagar i veckan till att börja med medan Lilla är med honom. Vi ska göra ny plan i slutet av den månaden.
Fick igenom vad jag ville gällande Mellan och Stora också. Pappan fick vara kvar under kvällen och hade en annan attityd mot Stora och lyssnade in hen. Stora kändes försiktigt gladBara pappa nu håller det här!
Han tog själv upp att han kan gå i terapi. Att han vill förändra och göra bättre. Vara vi igen. Jag är så sjukt stolt över att jag höll fast! Sa att terapi kan han behöva men att han får reda ut sina problem själv. Att jag behöver leva för mig och barnen nu. Att kanske, kanske om han verkligen gör bestående förändringar. Vi får kolla läget när betänketiden på skilsmässan närmar sig. Men nu vill jag hitta mig igen. Få vara ifred. Han ville kramas när han gick. Jag vägrade.
Tänker att det här är "lovebombing" fasen. Litar inte ett skvatt på honom. Men terapi kan vara bra ändå. Vilket han gått med på via socialtjänsten + jag tipsade om Kriscentrum för Män och Manscentrum.se. Han får göra vad han vill med det.
Helt ärligt, en gång en skitstövel, alltid en skitstövel!Jättebra(!) att du stod på dig.
Och fortsätt vara uppmärksam på att han nu säkert lär försöka "spela snäll" för att få tillbaka dig. Med lite tur bättrar han sig på riktigt, men precis som du vet så går det ju inte från en dag till en annan. Han måste jobba med sig själv rejält(!) i så fall.
Jag tror som du. Och det provocerar mig bortom vett och sans att den här kategorin av män uppenbarligen vet hur man ska bete sig i familjen. De till och med KAN bete sig som man ska.Om mannen kan förändra sig själv är det ju enbart positivt. Låt tiden utvisa. Om det är så att man hittar tillbaka till varandra - då kan man ju alltid gifta om sig.
Nu tror jag dock att hans ansträngningar inte komma hålla i sig. I alla fall inte gentemot dig @Jahaja . Jag håller dock tummarna att han kan få till en bra relation till sina barn.
/Lizzie
Så himla bra jobbat av dig, och starkt! Håll fast och håll ut nu, och ha med dig det du precis skriver, att han kommer försöka få tillbaka sig nu men han behöver arbeta med sig själv utan dig.Lever
Det har varit mycket. Bland annat gick jag med på att prata med pappan. Dock med krav på inspelning av hela samtalet.
Skickade tillbaka en del av föräldradagarna direkt och vi la en plan för Lilla där han har hen gradvis mer och mer fram till mitten av nästa månad. Då ska vi förhoppningsvis vara uppe i 4 timmar i sträck så kan jag jobba korta pass några dagar i veckan till att börja med medan Lilla är med honom. Vi ska göra ny plan i slutet av den månaden.
Fick igenom vad jag ville gällande Mellan och Stora också. Pappan fick vara kvar under kvällen och hade en annan attityd mot Stora och lyssnade in hen. Stora kändes försiktigt gladBara pappa nu håller det här!
Han tog själv upp att han kan gå i terapi. Att han vill förändra och göra bättre. Vara vi igen. Jag är så sjukt stolt över att jag höll fast! Sa att terapi kan han behöva men att han får reda ut sina problem själv. Att jag behöver leva för mig och barnen nu. Att kanske, kanske om han verkligen gör bestående förändringar. Vi får kolla läget när betänketiden på skilsmässan närmar sig. Men nu vill jag hitta mig igen. Få vara ifred. Han ville kramas när han gick. Jag vägrade.
Tänker att det här är "lovebombing" fasen. Litar inte ett skvatt på honom. Men terapi kan vara bra ändå. Vilket han gått med på via socialtjänsten + jag tipsade om Kriscentrum för Män och Manscentrum.se. Han får göra vad han vill med det.
Fantastiskt hur stark och orubblig du blivit efter allt elände! Håll fast vid den nya styrkan - han är inte van vid att se dig såhär och han kanske tror det är nåt tillfälligt. Att sen ska allt bli som vanligt igen. Då får han tror det - du har ny insikt och ny styrka nu och du går inte längre att påverka och trycka ner.Lever
Har skrivit till flera privatpersoner som hyr ut bostäder. En har svarat. Kanske kan vi få hyra där trots min anmärkning. En villa på en hästgårdEtt sovrum för lite men vi får tränga ihop oss. Långt till skolan bara och tveksamt om skolbussen går den vägen... Det ligger ute i "ingenstans". Mellan kommer inte gilla det....
I vår kommun gäller detta under premissen att man väljer den närmsta skolan, så vid flytt där barnen vill/behöver gå kvar i sin gamla skola, kan det bli skjutsning ändå. Så blev det för oss.Om jag förstått det rätt så har barnen rätt till skolskjuts så länge barnen går grundskola, och det är kommunens plikt att se till så barnen kommer till skolan. Antingen får bussen åka längre, eller så skickas det en speciell liten buss för era barn. Så var det då här när vi kollade på ett hus som låg en bra bit utanför. Vi skulle inte få hållplatsen utanför dörren, men absolut på gång/cykelavstånd för barnen. Kolla upp det!
I vår kommun är det så att om barnen har separerade föräldrar och bor växelvis har de rätt till skolskjuts från bägge föräldrarna, även om den ena bor utanför skolans upptagningsområde men i samma kommun.I vår kommun gäller detta under premissen att man väljer den närmsta skolan, så vid flytt där barnen vill/behöver gå kvar i sin gamla skola, kan det bli skjutsning ändå. Så blev det för oss.
Men det behöver ju inte vara så överallt.
Det låter logiskt. Hoppas att det är så överallt.I vår kommun är det så att om barnen har separerade föräldrar och bor växelvis har de rätt till skolskjuts från bägge föräldrarna, även om den ena bor utanför skolans upptagningsområde men i samma kommun.
Enklast är att söka på kommunens namn och skolskjuts för att komma till rätt sida för info.Det låter logiskt. Hoppas att det är så överallt.