ÄR de sjukskrivna är är det giltig skolfrånvaro.Polisanmäl och meddela skolan om det. Sjukskrivna båda två, i två veckor? Han underhåller dom inte bara från dig utan bryter mot skolplikten också. Anmäl till soc också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ÄR de sjukskrivna är är det giltig skolfrånvaro.Polisanmäl och meddela skolan om det. Sjukskrivna båda två, i två veckor? Han underhåller dom inte bara från dig utan bryter mot skolplikten också. Anmäl till soc också.
Giltig, men kommer att kunna utredas:ÄR de sjukskrivna är är det giltig skolfrånvaro.
nä det är inte så konstigt, ja det är olagligt, men oftast görs ingenting när vh har gemensam vårdnad och de inte tror barnet kommer bli utsatt för grovt våld. (Hur många vitnesmål finns inte där barn tvingas umgås med sina förövare, titta bara på Tintin tex).
Såhär stod det: "med vetskapen om att de kan utsättas för våld". Det är apropå att barnen faktiskt har utsatts för våld tidigare och att ts har vetskap om det, särskilt ett av barnen har beskrivit både psykiskt och fysiskt våld från föräldern ifråga, det betyder i sin tur självklart inte att barnen utsätts för våld här och nu utan enbart att det finns en sådan risk.Men va? Exakt vad menar du nu? Hon Låter de utsättas för våld?
Och igen, flera gapade om att bara ansök om skilsmässa , det är inte vi som lever eller är i situationen. TS visste att något skulle hända när hon ansökte om skilsmässa. Och ja , det är olagligt att hålla barn från sina VH, men det görs ändå. ofta. Och precis som TS säger så görs ofta ingenting just för att ts inte har enskild vårdnad.
Detta är ju så idiotiskt gjort av honom, det riskerar för honom att leda till att du får vårdnaden eftersom han visat att han inte kan samarbeta. Sen tycker jag som @sjoberga att socialtjänsten ändå borde ha kontakt med ditt ex och informera honom om detta eftersom det kanske gör att han lämnar tillbaka dem. Det är en sak att de inte kan ta barnen från honom, och en annan att de inte överhuvudtaget kan göra något.Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.
Jag får stämma i rätten och hoppas att barnen har nåt av sina egna åsikter kvar vid det laget.
De HAR kontakt med honom. Flera möten och telefonsamtal men han vägrar släppa tillbaka barnen.Detta är ju så idiotiskt gjort av honom, det riskerar för honom att leda till att du får vårdnaden eftersom han visat att han inte kan samarbeta. Sen tycker jag som @sjoberga att socialtjänsten ändå borde ha kontakt med ditt ex och informera honom om detta eftersom det kanske gör att han lämnar tillbaka dem. Det är en sak att de inte kan ta barnen från honom, och en annan att de inte överhuvudtaget kan göra något.
Är det för att skilsmässan inte är färdig ännu och därmed så är vårdnaden inte färdigställd som han kan göra så här? Jag tänker att det kommer att ligga honom i fatet om det blir vårdnadstvist. Det verkar heta egenmäktigt förfarande med barn och utredas av polisen det han gör just nu. Men det ligger en anmälan hos polisen nu?De HAR kontakt med honom. Flera möten och telefonsamtal men han vägrar släppa tillbaka barnen.
Jag har gjort allt rätt. Jag har gjort allt utom att hämta dem fysiskt. Och polisen kommer inte göra nåt akut eftersom socialtjänsten redan konstaterat att de inte har tillräckligt. Det kommer bara resultera i en anmälan som han blir kontaktad om som retar upp honom ännu mer.
Jag kan inget göra utom att vänta. Och gå sönder. Och fokusera på Lilla. Hen rör han över min döda kropp. Hen är allt jag har nu.
Ja så kan man ju också välja att se det. Men att vara martyr kommer man inte långt med.Och nör soc väl handlar(OM)är det för sent. Då kommer barnen vara hjärntvättade till max. Jag har börjat processa och sörja. "Skicka in om skilsmässa bara!". Jo för fan! Åt helvete med alltihop!
Skolan har skyldighet att utreda det.De är sjukskrivna.
Men har dom alltså kontaktat honom och han säger att nej, dom får inte ringa eller träffa dig alls, och dom bryr sig inte? För det där är inte lagligt och stora varningstecken.De HAR kontakt med honom. Flera möten och telefonsamtal men han vägrar släppa tillbaka barnen.
Jag har gjort allt rätt. Jag har gjort allt utom att hämta dem fysiskt. Och polisen kommer inte göra nåt akut eftersom socialtjänsten redan konstaterat att de inte har tillräckligt. Det kommer bara resultera i en anmälan som han blir kontaktad om som retar upp honom ännu mer.
Jag kan inget göra utom att vänta. Och gå sönder. Och fokusera på Lilla. Hen rör han över min döda kropp. Hen är allt jag har nu.
Det här förstår jag inte alls, vadå ingen ide att anmäla? Läggs det ned så läggs det ned eller så gör det det inte. Det är definitivt en ide att anmäla när en potentiellt våldsam förälder inte vill lämna tillbaka barnen, väldigt underligt ombud som avråder från att agera i en allvarlig situation.Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.
Jag får stämma i rätten och hoppas att barnen har nåt av sina egna åsikter kvar vid det laget.
Fy faaan vilket as han är. Har inget råd att ge men hoppas att karma drabbar honom. Sen tänker jag att med tanke på hur han varit innan kanske inte orkar med att ha barnen på heltid nån längre tid....De HAR kontakt med honom. Flera möten och telefonsamtal men han vägrar släppa tillbaka barnen.
Men han tränger ju sig in även om du inte fysiskt hindrar honom. Du har sagt nej, du har skrivit det till honom osv och ändå så kommer han och klampar in. Det är inte lagligt och jag kan inte tänka mig att polisen kräver att du fysiskt ska hindra honom från att komma hem till dig.För alla som tänker att jag är ett troll eller nåt annat;
Nu har jag flyttat. Och lämnat in om skilsmässa.
Min verklighet:
Han kommer till min nya bostad minst ett par gånger i veckan och stannar flera timmar trots att jag både muntligt och skriftligt sagt
att jag inte inte vill detta. Jag har rådgjort med polis och så länge han inte fysiskt tränger sig in eller hotar för att komma in samt jag får det på film så finns inget att anmäla. Jag klarar inte att provocera honom till det. Barnen är alltid precis där. Jag vill inte att de får bevittna det. Jag KAN INTE. Rent fysiskt, jag fryser ihop när han kommer.
Anmäl dom som försvunna då? Det är fullkomligt logiskt faktiskt att göra eftersom du inte har en aning om vart dom är och inte heller får kontakt med dom. Du kan ju inte bara gå på hans ord om att dom är hos honom.Har jag gjort. Massor av gånger. Han vägrar gå på dem.
Får ingen kontakt med någon av barnen på telefon.
Du MÅSTE få kontakt med dem - och få träffa dem på tu man hand utan pappan. Pappan kontrollerar dem nu och proppar dem förmodligen fulla med lögner. Så länge han är i närheten vågar de knappast öppna sig för dig eller ens ha egna åsikter. På nåt sätt måste du få ha dem hos dig, ensam, och få till ett öppet samtal med dem. Det är otroligt viktigt. På nåt sätt MÅSTE du få hjälp med detta. På ett sätt som inte ger pappan/barnen vatten på kvarnen att du är instabil och farlig. Jag har sett ett liknande fall och vet hur det gick till.Har jag gjort. Massor av gånger. Han vägrar gå på dem.
Får ingen kontakt med någon av barnen på telefon.
Jag har haft ärenden där en pappa inte lämnade tillbaka barnen till mamman och då skrev jag en utredning som mamman sen kunde ge till familjerätten så det blev tydligt hur situationen sett ut när familjerätten sen skulle göra en egen utredning i vårdnadstvisten. Jag hoppas att det kan bli något liknande för dig.De HAR kontakt med honom. Flera möten och telefonsamtal men han vägrar släppa tillbaka barnen.
Jag tycker det känns onödigt att spekulera i huruvida @Jahaja trollar eller inte, det kan finnas faktorer som hon inte delger oss i ett försök att behålla sin anonymitet och mitt förslag om man känner sig osäker på sanningshalt i olika trådar är faktiskt att inte delta, dvs enligt den gamla devisen: "mata inte trollet" oavsett om det de facto är ett troll eller ej.Sorry men...
Detta blir konstigare och konstigare för mig.
TS vägrar begära skilsmössa. TS säger att det ingenting finns att göra. TS påstår att hens ombud verkar vilja att hen bara ska sitta lugnt i båten.
Är TS på riktigt eller uppdiktad?