Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste anmäla det. En vårdnadshavare får inte inte hålla barnen från den andre på det sättet.
Ingen ide enligt ombud. Om soc inte har tillräckligt för att tvinga honom så kommer polisen inte göra det heller.
Jag får stämma i rätten och hoppas att barnen har nåt av sina egna åsikter kvar vid det laget.

Ja jag är problemet. Jag får ju fatta det nån gång.
Det var inte det jag skrev, men du säger tråden igenom att soc inte tar er på allvar samtidigt som du fortfarande inte vill gå till polisen och nu väljer du återigen att inte anmäla trots att det sannolikt är brottsligt att undanhålla barn på det sätt han gör.

Trots att du uttrycker att han kommer sätta stor press på dina barn och kanske utsätta dem för våld. Det betyder inte att du är grundproblemet, men eventuellt betyder det att du gör dig själv till en del av problemet när du aktivt väljer att inte använda de vägar som finns tillgängliga. Istället förlitar du dig enbart på den instans som du säger inte tar er på allvar.

Prata med skolan så att de också kan göra en orosanmälan. Polisanmäl.

Och nör soc väl handlar(OM)är det för sent. Då kommer barnen vara hjärntvättade till max. Jag har börjat processa och sörja. "Skicka in om skilsmässa bara!". Jo för fan! Åt helvete med alltihop!

Återigen, det är inte tillåtet att hindra umgänge för ena föräldern när det är gemensam vårdnad. Dvs det går att anmäla till polisen.

Det låter enormt konstigt att soc säger att de inte kan göra något med tanke på att det är umgängessabotage och olagligt. Säger dit ombud att det inte är någon idé att göra något är det dags att byta ombud, det är som sagt olagligt att neka umgänge.

Så länge de inte anser att pappan är en fara kan de inte hämta barnen. Konstigt men sant. Vet då min vän varit i samma situation.
Det kan ju ligga föräldern i fatet senare men de kan inte hämta barnen här och nu.
Jag sa som många av er i tråden men tyvärr.

Hoppas verkligen att det löser sig och att det på sikt gynnar dig. Kram

Men det spelar ingen roll om det blir något "resultat" av anmälan eller inte. Poängen är själva anmälan, att skapa ett skriftligt spår på eländet.
Även om man inte får gå in akut och hämta barnen så verkar verkligen situationen mer än tillräcklig för att gå in och se till att få kontakt med pappan och barnen och se till att man har koll och att han vet att de har ögonen på dem. Att det inte är tillåtet att hålla barnen hemma från skolan till exempel. På sikt är det rejält graverande och finns det dokumentation kan man inte gömma sig bakom låtsad okunskap.

Jag tycker det låter sådär faktiskt att du med vetskapen om att de kan utsättas för våld lämnar dem hos honom utan att göra en polisanmälan.
Men va? Exakt vad menar du nu? Hon Låter de utsättas för våld?

Och igen, flera skrev flera gånger om, om att bara ansök om skilsmässa , det är inte vi som lever eller är i situationen. TS visste att något skulle hända när hon ansökte om skilsmässa. Och ja , det är olagligt att hålla barn från sina VH, men det görs ändå. ofta. Och precis som TS säger så görs ofta ingenting just för att ts inte har enskild vårdnad.

Återigen, det är inte tillåtet att hindra umgänge för ena föräldern när det är gemensam vårdnad. Dvs det går att anmäla till polisen.

Det låter enormt konstigt att soc säger att de inte kan göra något med tanke på att det är umgängessabotage och olagligt. Säger dit ombud att det inte är någon idé att göra något är det dags att byta ombud, det är som sagt olagligt att neka umgänge.
nä det är inte så konstigt, ja det är olagligt, men oftast görs ingenting när vh har gemensam vårdnad och de inte tror barnet kommer bli utsatt för grovt våld. (Hur många vitnesmål finns inte där barn tvingas umgås med sina förövare, titta bara på Tintin tex).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn

Hund

Katt, Andra Djur