Bukefalos 28 år!

Att leva i någon annans familj (barn sedan tidigare förhållande)

Fast nej, du utrrycker dig lite så tråden igenom, HANS familj pratar hela tiden om henne. HANS familj hade gärna sett att de var ett par för barn, DU känner att du måste kliva undan från HANS familj när HON är i närheten, som sagt, läs dina egna inlägg igen...

Du svarar aldrig på frågan om du pratat med din sambo (eller så kan jag ha missat det). HAR du pratat med honom? För en sådan här grej löser sig ju knappast genom att sitta här och slå ifrån sig allt som alla säger, du måste ju liksom kommunicera med din sambo och även hans familj om det ska till en förändring, eller hur?

Och ja. Jag läste att hon har tillgång till nyckel till huset. Jag kan inte se någon anledning till det. Mitt ex hade inte ens nyckel till mitt hus för att "hämta något" när jag var i Palestina i sex veckor. Det hade han fått lösa på något annat sätt i så fall. Men så länge du inte sätter ner foten och pratar med din sambo om hur du upplever situationen kommer det liksom inte bli bättre, och det finns inget värre än negativ energi och stress på grund av irritation. Alla kommer märka det till sist.
 
Du har nog missförstått en hel del. Var tusan står det att släkten skulle vara i maskopi med henne?

Och det står uttryckligen förklarat i tidigare inlägg varför hon vet var reservnyckeln finns, för att kunna komma åt saker till barnen (tex glömd skolbok eller whatever), det står även att detta ska meddelas innan hon går in i huset.

Men varför ha en så märklig lösning? Jag har aldrig hört talas om någon som har tillgång till nyckel till sitt/sina barns andra förälders hem. Har man glömt så har man glömt och då får man ta det när tillfälle finns. Jag själv hade inte ens kunnat drömma om att mina barns pappa eller min sambos barns mamma skulle ha vår nyckel. Det finns ingen rimlig anledning att ha det så.
 
Men varför ha en så märklig lösning? Jag har aldrig hört talas om någon som har tillgång till nyckel till sitt/sina barns andra förälders hem. Har man glömt så har man glömt och då får man ta det när tillfälle finns. Jag själv hade inte ens kunnat drömma om att mina barns pappa eller min sambos barns mamma skulle ha vår nyckel. Det finns ingen rimlig anledning att ha det så.

För att han periodvis jobbar drygt 70 mil bort vissa veckor då han inte har barnen. Jag finner inte det speciellt konstigt, däremot skall hon meddela innan hon går in i bostaden.
 
Jag var visst inte den enda som fann bröllopssituationen konstig. Brudgummens mamma, alltså killens mamma ringde i annat ärende och frågade samtidigt om det inte var sagt att killen skulle lämnat barnen och varför exet hämta. Och uttryckte "det blir väldigt märkligt när hon dyker upp och går in på området, men vi kunde inte avvisa henne". Lät som om de har diskuterat saken. Jag har inte sagt ett ord om händelsen varken innan eller nu.
När jag läser det där, så undrar jag om det är så att du inte vågar lita på vad du känner och tycker? Att det känns som en bekräftelse på att du upplevde r'tt n'r brudgummens mamma uttryckte samma sak

Eller 'r det s[ att du vill 'lta och gotta dig i hur fel exet g;r_

Nu lever mina tangenter ett eget liv. Vet inte vad jag tryckt p[ f;r knapp. Jag ska logga ur och se om det blir n[gon skillnad.
 
För att han periodvis jobbar drygt 70 mil bort vissa veckor då han inte har barnen. Jag finner inte det speciellt konstigt, däremot skall hon meddela innan hon går in i bostaden.

Men vad spelar det för roll? Har barnen glömt något så är väl inte det hela världen? De klarar sig säkerligen utan den grejen en vecka. Hade mina barn glömt något hos sin pappa så åkte inte vi och hämtade det utan de fick ta det nästa gång. Min sambo har också legat ute på jobb i perioder utan möjlighet att åka hem innan arbetstiden är slut men det har aldrig varit tal om att hans barns mamma ska ha nyckel. Det finns ingen anledning. Bevisligen kan ni inte heller lita på att hon inte går in när hon har lust och så skulle jag aldrig kunna leva.
 
Men vad spelar det för roll? Har barnen glömt något så är väl inte det hela världen? De klarar sig säkerligen utan den grejen en vecka. Hade mina barn glömt något hos sin pappa så åkte inte vi och hämtade det utan de fick ta det nästa gång. Min sambo har också legat ute på jobb i perioder utan möjlighet att åka hem innan arbetstiden är slut men det har aldrig varit tal om att hans barns mamma ska ha nyckel. Det finns ingen anledning. Bevisligen kan ni inte heller lita på att hon inte går in när hon har lust och så skulle jag aldrig kunna leva.

Det är en lösning dom två har kommit överens om och var inte varit min sak att lägga mig i så länge det funkat, vilket det nu visat sig att det inte gör. Därav har killen försökt nå henne här under dagen men har inte fått tag i henne. Hur andra har det är ganska ointressant i sammanhanget men gissar på att det blir något snarlik lösning på det nu.
 
Men vad spelar det för roll? Har barnen glömt något så är väl inte det hela världen? De klarar sig säkerligen utan den grejen en vecka. Hade mina barn glömt något hos sin pappa så åkte inte vi och hämtade det utan de fick ta det nästa gång. Min sambo har också legat ute på jobb i perioder utan möjlighet att åka hem innan arbetstiden är slut men det har aldrig varit tal om att hans barns mamma ska ha nyckel. Det finns ingen anledning. Bevisligen kan ni inte heller lita på att hon inte går in när hon har lust och så skulle jag aldrig kunna leva.
Jag tycker precis som du, självklart ska hon inte ha någon nyckel! Hon missbrukar ju detta tydligen och vem vet om hon varit inne där flera gånger i huset. Det enda som kanske kräver tillgång till huset vore väl livsnödvändiga mediciner men de har man ju alltid på båda sina boställen.
 
@Sockerbit
Men jag tänker som nu när din sambos mamma har ringt och påtalat att ex'et inte var välkommen i kyrkan.
Känns det inte bra att veta att inte alla vill att ex'et och din kille ska bli ihop igen, som du uppfattat det?

Var det inte synd att du inte stod på dig, tog den platsen du har rätt till och minglade med övriga sällskapet vid kyrkan?
Var det så att din sambo lämnade dig för att reda ut något med ex'et, som gjorde att du fick vänta på honom?
Då hade jag snarare blivit sur på killen som inte sa till ex'et, att du, det kan vi väl ta senare på telefon?

Att hon tar sig friheten att gå in i mitt hus hade jag verkligen inte känt mig bekväm med! Dags att lägga reservnyckeln på en annan plats.
Så i worst case scenario så får hon väl ringa och be om att få reda på var nyckeln ligger, om det är så att hon måste komma in och hämta något?
 
Så var gör man? Hur mycket av sig själv ska man offra för någon annan... Är det rimligt att han får kompromissa (jag kan ju inte tvinga honom till fler barn)? Jag har hela tiden varit väldigt smidig och tagit ett steg bakåt med mina egna mål och visioner, för att underlätta för honom. Jag var från start väldigt laidback med att han hade barn osv. Och jag har mer eller mindre aldrig talat om mina ex och mitt bagage av respekt gentemot honom. Men det känns ju nu som att det bara funkar på ett håll... Det mesta kretsar runt han och hans familjeliv med sina barn, vilket jag givetvis förstår. Men nånstans där i mitten står jag utan en given plats och undrar om allt är värt det.

TS, Nu känner jag mig lite tjatig, sorry förför det, men exets fasoner är en piss i havet när grundproblemet är ovanstående. Säg att nyckelproblemet löser sig ikväll och resten av släkten tycker att hon är ett as för att hon steg in på ett bröllop. Resten då? Nöj dig inte! Du är din egen lyckas smed!
 
Senast ändrad:
När jag läser det där, så undrar jag om det är så att du inte vågar lita på vad du känner och tycker? Att det känns som en bekräftelse på att du upplevde r'tt n'r brudgummens mamma uttryckte samma sak

Eller 'r det s[ att du vill 'lta och gotta dig i hur fel exet g;r_

Nu lever mina tangenter ett eget liv. Vet inte vad jag tryckt p[ f;r knapp. Jag ska logga ur och se om det blir n[gon skillnad.

Ser ut som du ställt om till engelska.
 
För att han periodvis jobbar drygt 70 mil bort vissa veckor då han inte har barnen. Jag finner inte det speciellt konstigt, däremot skall hon meddela innan hon går in i bostaden.

Nu blir jag lite förvirrad. Du upplever det inte konstigt att hon får tillgång till ert hus med reservnyckel men att det är konstigt att hon stannar 20 minuter för att hälsa på folk på ett bröllop :confused: :confused:

Bor du där förresten? Varför kan du isåfall inte agera mellanhand om hon nu prompt behöver något till barnen som finns hos er? Vill du inte träffa henne så kan du ställa sakerna i något garage, olåst bil, på trappan etc :)
 
Det är en lösning dom två har kommit överens om och var inte varit min sak att lägga mig i så länge det funkat, vilket det nu visat sig att det inte gör. Därav har killen försökt nå henne här under dagen men har inte fått tag i henne. Hur andra har det är ganska ointressant i sammanhanget men gissar på att det blir något snarlik lösning på det nu.

Men bor inte du där också eller har jag missförstått? Du måste ju få säga din åsikt med!
 
@Sockerbit ; Se vad folk skriver istället. Du svarar inte på frågan om du har pratat med honom, så jag förmodar att du inte nämnt någonting om hur du känner. Börja där. Kommunikation är A och O i alla relationer, men de flesta människor är inga tankeläsare och bara för att du tänker på ett sätt gör troligen inte din sambo det. Du tycker, till exempel, det hade varit sunt förnuft av henne att hålla sig borta från kyrkan, medan hon och troligen din sambo, kanske snarare tycker det är sunt förnuft om man ändå hämta barnen att man faktiskt går ut och gratulerar och pratar med de man kännt i flera år (jag hade troligen gjort detsamma i en liknande situation och förutsatt att bruden hade sagt att det var stressat i så fall). Som sagt, människor läser oftast inte tankar så börja med att prata med din sambo, berätta hur du känner och se vad han har att säga om det, det blir liksom ingen lösning på problemet utan kommunikation.
 
Men bor inte du där också eller har jag missförstått? Du måste ju få säga din åsikt med!

Som sagt så vill jag inte lägga mig i något som rör barnen. Tanken med att hon skulle meddela innan hon går in i bostaden var bland annat för att ibland är kanske jag hemma eller kan ställa ut det i carporten eller liknande innan jag åker till jobb. Jag bor där också.
 
Som sagt så vill jag inte lägga mig i något som rör barnen. Tanken med att hon skulle meddela innan hon går in i bostaden var bland annat för att ibland är kanske jag hemma eller kan ställa ut det i carporten eller liknande innan jag åker till jobb. Jag bor där också.
Men det här rör ju ditt boende, där du bor! Jag hade aldrig accepterat att nån oavsett vem som jag inte godkänt klev in i mitt hem! Det handlar ju om din integritet och värdighet.
 
@Sockerbit ; Se vad folk skriver istället. Du svarar inte på frågan om du har pratat med honom, så jag förmodar att du inte nämnt någonting om hur du känner. Börja där. Kommunikation är A och O i alla relationer, men de flesta människor är inga tankeläsare och bara för att du tänker på ett sätt gör troligen inte din sambo det. Du tycker, till exempel, det hade varit sunt förnuft av henne att hålla sig borta från kyrkan, medan hon och troligen din sambo, kanske snarare tycker det är sunt förnuft om man ändå hämta barnen att man faktiskt går ut och gratulerar och pratar med de man kännt i flera år (jag hade troligen gjort detsamma i en liknande situation och förutsatt att bruden hade sagt att det var stressat i så fall). Som sagt, människor läser oftast inte tankar så börja med att prata med din sambo, berätta hur du känner och se vad han har att säga om det, det blir liksom ingen lösning på problemet utan kommunikation.

Nu är det du som gör antagande. Jag har pratat med honom om vissa bitar, polletten föll väl ner rätt mkt för honom idag... Min sambo tyckte också det var märkligt att hon var tvungen att gå upp och hälsa på alla just då, han var på väg ner på parkeringen av en anledning och som tidigare nämnt så var originalplanen att han skulle köra och lämna barnen hos henne.
 
Nu är det du som gör antagande. Jag har pratat med honom om vissa bitar, polletten föll väl ner rätt mkt för honom idag... Min sambo tyckte också det var märkligt att hon var tvungen att gå upp och hälsa på alla just då, han var på väg ner på parkeringen av en anledning och som tidigare nämnt så var originalplanen att han skulle köra och lämna barnen hos henne.
Bra, fortsätt med det. Du måste säga ifrån, och han måste säga ifrån. Och som sagt, bor du där så har det inget med barnen att göra egentligen, för då kan hon faktiskt ringa dig om hon behöver något och du kan ställa ut det, eller ta det, som tinywiny skriver, när tillfälle ges. Uppenbarligen är det någonstans kommunikationen brister, sedan om det är mellan dig och sambon, mellan er och sambons familj eller mellan sambon och hans ex låter jag vara osagt, men sätt ner fötterna, annars trampar någon annan på dig. När det kommer till barn lär du kanske ta upp den diskussionen en gång till också och se var han står i förhållande till dig.
 
Det spelar väl en jäkla stor roll. :confused:
Det spelar ingen roll nämnvärd roll för den här diskussionen hur du eller jag eller någon annan tycker att exet borde agera. Eftersom exet inte deltar i diskussionen och inte på något vis har frågat oss hur vi ser på saken och inte heller kommer att få reda på hur vi ser på saken.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
978
Senast: Queen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 213
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 783
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp