Att säga att man hatar någon för att man är arg?

Bukefalos 30 år!

När jag räknar på de så kommer jag gå minus. Om de är värderat till 1,650 och vi har nu kvar i lån 1413 592 så blir de 236 408 /2 = han ska betala mig 118 204 kr. Så sa banken man räknade.

Han skrev räkneexempel:
Värde 1 500 00
Lån 1 00 0000
500 mellanskillnad

Då ska personen som bor kvar ta över lånet och betala 50 % av 500 till motparten.

Å jag har lagt 144 i insats..

Knappt 30 k på ett år är ju inte fasligt mycket pengar ändå.
Kan vara värt för att slippa en massa krångel.

Mäklare brukar göra gratis värderingar så du kan ju ta ut en eller ett par för att ha något att jämföra med.
Är det ett attraktivt område kan det bli en bättre värdering trots svajig marknad.

Området är ganska opoppis och långt till allting, och mitt ute på landet. Priserna har inte gått upp här direkt och många hur har varit till salu länge. Dock har han lovat att vi ska sköta de snyggt och att jag minst ska få tillbaka de jag lagt ut.

Men var insatsen på 144’ ren kontantinsats eller även kostnad för lagfart och pantbrev, mäklararvoden och annat?

Eller mötet blev på onsdag då handläggaren hade kollat fel i sin kalender. Men tänker om jag kollar på lägenheten på söndag så skriver jag inte på något innan mötet på onsdag är klart.

Dock har jag denna känslan kvar om ensamheten att man ska bli helt knäckt när man landat i allting och har flyttat samtidigt som jag inte ser något framtid med denna människan heller..
Det du sörjer är det som aldrig blev, det som kunde ha blivit om han inte var den han är. Det är alla drömmar och förhoppningar som gått i krasch du sörjer och det är helt ok, det blir en tomhet men den tomheten kan du nu istället fylla med allt du själv vill. Du ger dig själv chansen att träffa en vettig karl att bli kär i, som älskar dig för den du är och som du gemensamt kan bygga en framtid med.

Nu slipper du ständiga gräl, du slipper plocka upp efter någon annan och nu är det bara dig själv du behöver ta hand om, det är vår och en helt ny värld öppnar sig för dig att gå ut i utan att släpa på ett bagage. 🌷🪻🪷🌺🌸

Dock har jag denna känslan kvar om ensamheten att man ska bli helt knäckt när man landat i allting och har flyttat samtidigt som jag inte ser något framtid med denna människan heller..
Ibland blir ensamhet svårt och läskigt även när man är van (är hemma från jobbet idag pga ämlig och insidan av mitt huvud är ingen bra plats att vara på) MEN

Det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två.

Man klarar saker och ting själv också - men man måste vara snällare mot sig själv. Det är lättare om man är fler och kan säga saker som "visst blev det tokigt när vi borrade i ledningen när vi skulle sätta upp tavlan" och liksom dela ansvaret med någon annan. Fundera tillsammans om hur man löser problem. Dela bördan så den blir mindre än halva.

Men att leva med vissa människor är inte ett delat ansvar utan man får bära ansvaret för alla tokigheter man själv gör och alla tokigheter hen gör och allt som inte blir gjort för att man helt enkelt inte orkar bära mer ansvar. De lassar över bördan så den blir mer än dubbel. Och då har man det betydligt bättre själv.

Och är man själv kan man träna på att vara sig själv och blir då mer förberedd att dela om man hittar någon att dela med. Då vet man vad man behöver, vill och kan bidra med. Då är man stark och kan kompromissa utan att bli överkörd och strandad med dubbla bördor.

Och hittar man ingen att dela med. Då har man tränat på att vara sig själv. Och är stark. Vet vad man behöver, vill och kan åstadkomma. Och bär bara sin egen börda.

Du är redan en bra bit på väg till stark

Det du sörjer är det som aldrig blev, det som kunde ha blivit om han inte var den han är. Det är alla drömmar och förhoppningar som gått i krasch du sörjer och det är helt ok, det blir en tomhet men den tomheten kan du nu istället fylla med allt du själv vill. Du ger dig själv chansen att träffa en vettig karl att bli kär i, som älskar dig för den du är och som du gemensamt kan bygga en framtid med.

Nu slipper du ständiga gräl, du slipper plocka upp efter någon annan och nu är det bara dig själv du behöver ta hand om, det är vår och en helt ny värld öppnar sig för dig att gå ut i utan att släpa på ett bagage. 🌷🪻🪷🌺🌸

Ja! Det måste verkligen få existera två sanningar samtidigt, det är okej att känna sig ledsen eller förvirrad och uppryckt ur sin tillvaro, samtidigt som det enda vettiga för sin egen skull är att öppna dörren för ett annat liv.

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • När berätta att jag vill separera?
  • Hur skulle du reagera?
  • Säga till att barn stör?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat