Bukefalos 28 år!

att sitta barnvakt

vildros

Trådstartare
Har varit franvarande fran buke ett tag, men sa poppar det upp en fraga jag inte vet vem jag ska stalla den till, da atervander jag troget :p

Jag ska vara barnvakt nagra dagar nasta vecka till 2 syskon, en pojke pa 9, en flicka pa 6. De ar fran USA men ska flytta hit nasta sommar, sa foraldrarna ska ga pa olika moten etc under veckan (till skolor etc tror jag, infor flytten) och det ar dar jag kommer in i bilden.

Vad kan man hitta pa med barnen? Framforallt ar det forsta dagen jag tycker ar svar. Jag bor i London, och har finns ju massor att gora: jul i Hyde Park (marknad o akattraktioner), science museum, Aquarium etc. Tanka forsoka aka buss hellre en tunnelbana (mindre risk att tappa bort dem + att de far se sa mycket mer) Jag tror de ska bo i nagon form av lagenhet under veckan, sa nagon dag skulle vi ju kunna baka nagot och se pa film eller sa.

Men vad gor man sa forsta dagen ska bli bra?! Jag ska passa dem ca 10-14 da, sa lunch pa nagot satt. Men hur borjar man? Det kanns ju sadar att slita med sig 2 barn med en vilt frammande manniska (moi) direkt nar man traffat dem och kasta sig ut pa stan med en gang?? Jag vet att bada ar ganska aktiva, kommer ratt bra overens, och gillar att lasa.
 
Sv: att sitta barnvakt

Det är ju stora barn, så sätt er ner med en förmiddagsfika och så frågar du dem vad de vill göra!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 080
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 357
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 525
Senast: Raderad medlem 120709
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp