Hur firar ni jul ... och vad har ni pa julbordet?

Nar mina barn var sma fick de alltid nagra "sma klappar som tomten och nissarna tappat" pa morgonen. Det var sa mycket lattare for dem att halla ner ljudvolymen och focusera pa nagot annat an att vanta pa tomten da.:D
 
Ska vara eldvakt i kyrkan, sen åker vi förbi en vän och lämnar lite julklappar innan vi åker och firar med sambons familj. Kommer bli trevligt men stressigt så kan vara lite avundsjuk på alla som ska vara hemma. Sen jobbar jag hela julhelgen.
 
Lite kul att läsa hur det ser ut hos andra. :)

Vanligtvis brukar vi fira med den allra närmaste släkten på min pappas sida (på julafton eller juldagen; det varierar beroende på firande med respektives familjer) för mat och prat och julklappsspel.

Sen brukar jag och min bror (och ev. respektive ibland) åka hem och stanna några dagar hos min mamma. I barndomshemmet på landet; det är mitt andningshål! Vi brukar spela spel, se på film, gå promenader och bara allmänt kravlöst umgås. Det är sällan under året vi träffas/tillbringar någon längre tid tillsammans allihop, så det brukar kännas fint att få den tiden tillsammans.

Jag är så tacksam även för att mina föräldrar har en fortsatt tillräckligt bra relation efter skilsmässa att vi brukar träffas allihop för julmiddag någon dag. Jag tycker att det är så skönt att ingen behöver vara ensam från familjen över julen eller att vi barn ska behöva ”välja” vem man ska träffa/vara hos. Förra julen var det faktiskt bara vi tillsammans.

Det enda juliga egentligen annars är ganska traditonell julmat; julklappar t.ex. har vi lagt ned oss emellan nu.
 
Min far brukar bjuda in mig och hans andra barn till julbord ett par veckor innan jul. Sedan firar alla med sina egna barn och sin partners familj på julafton. Utom jag då, som är singel, men de sista åren har jag firat med min syster och hennes ungar. Fast i år skall syrran jobba hela julen och hennes barn är hos sin pappa så jag får fira på egen hand. Men det gör inget, jag har jobbat så mycket hela hösten att det blir skönt att bara få vara hemma. Jag och hunden, det räcker. Och jag äger inte ens något julpynt eller tänker laga julmat.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

L
Dressyr Hejsan, jag har en fullblods korsning som kom till mig for ett ar sen for att hon var farlig och hade forosakat en hel del olyckor...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: lovelylace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp