Bukefalos 28 år!

att sluta röka

annie_cool

Trådstartare
Hej behöver tips och råd som jag framföra till en som jag hjälper med att sluta röka.jag håller på med att hjälpa en som håller på att sluta röka eller försöker plus hon har lite svårt nu men finns där som vän och stöd vill inte gå in på detaljer på vad som har hänt men hon har det rätt tufft så är mycket där ger henne den stöttning jag kan.Hon vill försöka sluta röka men vi börjar med att trappa ner till att börja så vad kan man hitta på annars?Det som hon har provat med det är nikotin plåster spray och tuggummi men inget funkar.Vet att det är tufft men jag vill hjälpa till ändå vet många som röker.

Alla tips är välkomna .
 
Benägen att hålla med @tott här. Antingen så vill man sluta och bestämmer sig för det, eller så försöker man sluta och misslyckas med det.

Nedtrappning blir kontraproduktivt eftersom man ser fram emot den där ciggen, eller använder den som belöning för sin avhållsamhet.
Köp inga fler cigg, bomma inte av andra och peta in ett (vanligt, inte nikotin-)tuggummi i munnen när röksuget kommer och bit ihop
 
Det är skitenkelt att sluta röka, desto svårare att inte börja igen.

Jag anser att vaping är outstanding. Sen gillar folk att vara PK och säger "DET ÄR LIKA ILLA SOM RÖKNING". Njä, jag håller inte med. En penna/startkit kostar typ 300 i välsorterad tobaksaffär, juicen kostar allt från 75:- och uppåt, och av egen empirisk erfarenhet behöver inte juicen ens innehålla nikotin för att det ska vara lätt att sluta röka och vejpningen är långt ifrån lika beroendeframkallande som vad cigaretterna är. Sen skiter jag fullständigt i de som säger "men att vejpa är också att dra ner skit i lungorna". Japp, men jag håller inte med om att det är skit, dessutom är det en drar ner i lungorna (om en ens drar ner det i lungorna) alla dagar i veckan så mycket bättre än all den skit ciggen innehåller så vejpningen är jordenrunt-resor bättre iallafall.

Jag lovar, det är värt att prova.
Det är jättelätt för ickerökare att säga att det 'är bara' och 'vill man är det enkelt'. Käften på er säger jag.

/ rökfri och nöjesvejpare utan nikotin
 
Hej behöver tips och råd som jag framföra till en som jag hjälper med att sluta röka.jag håller på med att hjälpa en som håller på att sluta röka eller försöker plus hon har lite svårt nu men finns där som vän och stöd vill inte gå in på detaljer på vad som har hänt men hon har det rätt tufft så är mycket där ger henne den stöttning jag kan.Hon vill försöka sluta röka men vi börjar med att trappa ner till att börja så vad kan man hitta på annars?Det som hon har provat med det är nikotin plåster spray och tuggummi men inget funkar.Vet att det är tufft men jag vill hjälpa till ändå vet många som röker.

Alla tips är välkomna .
Att sluta röka när annat i livet är extra tufft låter som ett dödsdömt projekt.
 
Det är svårt att råda då det är så individuellt.
Jag rökte två paket per dag och började med att dra ner till ett paket per dag.

När jag legat på den nivån en tid gick jag över till smaksatt tuggtobak under ca 4 veckor.
Denna bytte jag sedan mot vanliga tuggummi med samma smak.

Detta fungerade för mig och jag har varit rökfri i 15 år.
Jag blir fortfarande röksugen och vore jag säker på att jag skulle dö imorgon hade jag genast åkt och köpt cigaretter 🚬
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 767
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 702
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 332
Senast: Raderad medlem 68338
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 325
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp