Att somna och att vakna

Har inte läst hela tråden så det kanske har diskuterat, men om du är i den åldern så kan klimakteriebesvär ge mycket sömnsvårigheter.
Ja, VERKLIGEN! Jag har liksom accepterat att jag vaknar var och varannan timme numera... Så länge jag somnar om igen hyfsat snabbt så funkar livet ändå.
 
Har inte läst hela tråden så det kanske har diskuterat, men om du är i den åldern så kan klimakteriebesvär ge mycket sömnsvårigheter.
Jag kallar det inte sömnsvårigheter när man inte kan somna redan vid 21 och sen ligger som en klubbad säl i 12 timmar för att man inte kommer upp ur sängen.
 
Jag kallar det inte sömnsvårigheter när man inte kan somna redan vid 21 och sen ligger som en klubbad säl i 12 timmar för att man inte kommer upp ur sängen.
Kanske kan kalla det sömnrubbningar istället? Men som diskuterats tidigare är det ju himla svårt att avgöra vad/hur mycket som påverkas av medicineringen, utmattningen, depressionen, klimaktieriet, hälsan eller vad som egentligen. Allt man kan göra är att prova sig fram och ha kontakt med vården, det gör du ju.
 
Jag kallar det inte sömnsvårigheter när man inte kan somna redan vid 21 och sen ligger som en klubbad säl i 12 timmar för att man inte kommer upp ur sängen.
Men när du inte tog medicinen var du väl ingen "klubbad säl"? Du vaknade flera gånger under natten och somnade om igen?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
587
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 924
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 261
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp