Att somna och att vakna

En onlinekompis då? Jag har en stor del av mitt sociala liv online, främst på Discord. Det finns servrar dedikerade specifikt till mental och fysisk hälsa fär man kan hitta body doubling partners.
Jag vet inte vad discord är för något. Fattar inget om servrar. Att man har webbhotell på dem är väl det enda jag vet.

Förra sommaren när jag jobbade så hade jag inget boendestöd som kom hem till mig utan jag fick ett telefonsamtal. Det hjälpte mig inte alls.

Och jag kan inte göra något samtidigt som jag är online. Jag kan inte ens göra något medan jag pratar i telefon.
 
Så gör jag med. Creepypodden. De har de bästa sovrösterna. 😅 Har hört alla avsnitt massor av gånger…

@Wille På min telefon går det att sätta en vanlig timer och välja att den ”larmar” genom att stänga av det man lyssnar på. Jättepraktiskt!
Ok. Tror inte min telefon funkar så. Har aldrig sett någon sådan funktion.
 
Självdisciplin är en av mina svagare egenskaper. Jag kämpar dagligen med att komma igång och göra saker. Det är en jävligt ojämn kamp och något jag tror beror på min dagnos. Jag skriver upp saker jag ska göra i Todoist. Sen är det ändå inte säkert jag lyckas göra det jag sagt att jag ska göra. Idag är det meningen att jag ska räfsa löv. Skulle börja med det klockan 12. Klockan är snart 15 och jag har fortfarande inte börjat.
Självdisciplin är ju något man får jobba på hela tiden. Jag har kass självdisciplin när det gäller vissa saker, men får inse att det inte blir så bra att följa sin lust hela tiden. Bara för att jag inte har lust att kliva upp på morgonen när klockan ringer får jag bita ihop och göra det ändå. Endel saker är superjobbiga, men nödvändiga liksom.

Jag har adhd, men äter ingen medicin för det, så jag vet hur svårt det är med självdisciplin. Och i kombination med min kassa impulskontroll är det desto värre.
Men med en nagel i ögat på sig själv fungerar livet hyfsat ändå.
 
Självdisciplin är ju något man får jobba på hela tiden. Jag har kass självdisciplin när det gäller vissa saker, men får inse att det inte blir så bra att följa sin lust hela tiden. Bara för att jag inte har lust att kliva upp på morgonen när klockan ringer får jag bita ihop och göra det ändå. Endel saker är superjobbiga, men nödvändiga liksom.

Jag har adhd, men äter ingen medicin för det, så jag vet hur svårt det är med självdisciplin. Och i kombination med min kassa impulskontroll är det desto värre.
Men med en nagel i ögat på sig själv fungerar livet hyfsat ändå.
Jo. Har bara jobbat med det i 50 år. Går så där.
 
Sömntimer? Aldrig hört talas om. Vet inte var jag hittar sånt.
Vilken app lyssnar du ifrån?
Jag lyssnar via spotify och där ser det ut så här: Tryck på den inringade symbolen för att ställa in timer när den ska stänga av.
1699198409355.png
 
Vilken app lyssnar du ifrån?
Jag lyssnar via spotify och där ser det ut så här: Tryck på den inringade symbolen för att ställa in timer när den ska stänga av.
Visa bifogad fil 131330
Ok. Öppnade appen igen. Jag fick trycka fram den önskade filen igen och DÅ såg det ut som på din bild. Skumt att det ser olika ut beroende på var man kommer ifrån.
 
Jag känner då väldigt sällan någon större entusiasm för att kliva upp ur sängen, men min arbetsplats anser att jag ska anlända en viss tid, så så länge jag är tvungen att arbeta är jag tvungen att vakna och ta mig upp ur sängen.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231105_155201_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231105_155201_Samsung Internet.jpg
    38,2 KB · Visningar: 65
Så gör jag med. Creepypodden. De har de bästa sovrösterna. 😅 Har hört alla avsnitt massor av gånger…

@Wille På min telefon går det att sätta en vanlig timer och välja att den ”larmar” genom att stänga av det man lyssnar på. Jättepraktiskt!
De flesta ljudappar (spotify, poddplay, audible, osv) har också den funktionen inbyggd, så att man kan välja efter hur lång tid den ska stänga av av sig själv. Mycket praktiskt.
 
Jag känner då väldigt sällan någon större entusiasm för att kliva upp ur sängen, men min arbetsplats anser att jag ska anlända en viss tid, så så länge jag är tvungen att arbeta är jag tvungen att vakna och ta mig upp ur sängen.
Så funkar jag också. Om jag måste jobba så tar jag mig dit på utsatt tid. Brukar dock inte vara fullt vaken förrän till lunch i bästa fall.
 
Jag har svårt att sova om det är för tyst. Då snurrar min hjärna igång och det blir omöjlligt.
Men jag har en klockradio - nyköpt när den gamla dog åldersdöden. Den går att dra igång på 90, 60, 30 eller 15 minuter.

Jag har ödem efter en operation och ödem tömmer sig på natten. Så jag kissar minst två gånger varje natt. Men känslan att krypa ner i en varm och go säng plus en klockradio som samtalar med mig i 15 minuter gör susen. Jag har P1 inställd, "ord och inga visor" ;)
 
Jag hittar ingen inställning för det.
Den är därnere i själva spelaren där du väljer subtitles/captions, settings och format på skärmen och annat. Med reservation för att jag inte är bekant med mobilappen, men den borde fungera ungefär som sidan tycker jag.
 
Den är därnere i själva spelaren där du väljer subtitles/captions, settings och format på skärmen och annat. Med reservation för att jag inte är bekant med mobilappen, men den borde fungera ungefär som sidan tycker jag.
Jag hittar tyvärr ändå inte någon sådan inställning. Tror inte att det funkar lika i appen som på datorskärmen.

Tillägg: Jag hittar inte inställningen på datorn heller.
 
Ok. Tror inte min telefon funkar så. Har aldrig sett någon sådan funktion.
Är du helt säker? iOS har haft denna funktion i flera år nu. Det är i timer-funktionen i klock-appen. Där man väljer signal som ska spelas när tiden går ut kan man längst ned trycka "sluta spela" istället. Detta använder jag på min padda varje natt (för spotify) men jag testade även med YT precis nu och det funkade perfekt.
Även om du skulle ha annat OS kan jag inte tänka mig att det inte finns en sådan funktion. :eek:
 
Är du helt säker? iOS har haft denna funktion i flera år nu. Det är i timer-funktionen i klock-appen. Där man väljer signal som ska spelas när tiden går ut kan man längst ned trycka "sluta spela" istället. Detta använder jag på min padda varje natt (för spotify) men jag testade även med YT precis nu och det funkade perfekt.
Även om du skulle ha annat OS kan jag inte tänka mig att det inte finns en sådan funktion. :eek:
Hittar ingen sådan funktion i alla fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 353
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 957
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 315
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp