att vänja katten vid sele..

jos

Trådstartare
hur lång tid kan det egentligen ta? min Tilda tycker fortfarande att det är jättejobbigt att gå i sele. hon lägger sig helt platt mot golvet och vill helst inte röra sig alls... och när man väl fått ut henne på gräsmattan vill hon mest bara springa in under buskar och till skogen och gömma sig.

kan tillägga att hon idag faktiskt gick igenom hela källarkorridoren - ca hundra meter förbi förrådsrum och tvättstugor och trappor - och sedan tillbaka igen och valde rätt trappa att gå upp för!

men ut vill hon inte. tror ni hon kommer vänja sig?

Sv: att vänja katten vid sele..

Låt henne ha sele på inne ibland oxå...

Mina 2 första katter va som din... men den jag har nu satte jag bara på sele å sen gick vi ut på promenad, hon är en riktig tuffing och det verkade som hn haft sele på sig hela livet :p

ja, hon får ha den på inne ett par gånger i veckan, men det känns inte som det hjälper.. men å andra sidan har hon bara haft.. fyra (?) veckor på sig, det kanske tar längre tid innan man ser förbättringar.

min katt blev aldrig van så han går i halsband och koppel nu vilket funkar

men jag tycker det verkar som de lättare kan ta sig ur halsband än sele? eller är jag bara överfjantig då?

tycker absolut att du ska använda sele, inget halsband... mina kommer ur selarna till å me så man får spänna rätt hårt..
men är hon inte van att vara ute? Det är väl inte selen hon är rädd för kanske utan allt runt omkring?
Första gångerna jag va ute med mina va på natten, när inga bilar e ute eller massa folk....
sen att du inte går så långt, utan bara precis utanför dörren/porten..

det är det som är så konstigt... hon har varit ute hela livet, och nu plötsligt vill hon inte. jag går aldrig utom synhåll från porten, så vilse borde hon ju inte känna sig.
ska skynda på lillebror att näta in balkongen nu bara så hon kan få vara därute i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
1 100
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 189
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har... 2
Svar
26
· Visningar
9 094
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 596
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka