Att vara Jessica

IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack :heart
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.
 

432748924_350191987998295_6819982621715431644_n.jpg

Hade ett roligt samtal med en vän, det hela utlöstes av denna selfie. Jag sickade den med kommentaren att jag tycker att min mun har ändrat sig.
-
-
-
-
Svaret kom, det är för du ler! vänj dig!
Ja jag får nog vänja mig.
jag gillar det.
 
@Tranan Jessica jag såg i mitt flöde att en logopedbekant som tidigare jobbat på anova i Huddinge nu börjar ge röstbehandling i egen regi utan krav på könsdysforidiagnos. Levd erfarenhet FtM. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter så pmar jag.
 
@Tranan Jessica jag såg i mitt flöde att en logopedbekant som tidigare jobbat på anova i Huddinge nu börjar ge röstbehandling i egen regi utan krav på könsdysforidiagnos. Levd erfarenhet FtM. Säg till om du vill ha kontaktuppgifter så pmar jag.
Jag vill gärna ha kontakt med henne. För min röst är nu en av mina största problem. Jag har liksom slutat att prata om jag absolut inte måste eller om jag känner mig trygg.
 
1711282117362.png

Här stod jag en dag!
jag tror att året var 1983 kan vara1984 eller 1985.
det är min mellanstadiet skola.
men här stod jag när jag insåg vad jag var.
Jag insåg at jag aldrig kommer bli vad jag känner mig som.
trodde inte att jag kunde vara lycklig mer.
jag vet inte hur jag klarade mig från denna punkt till den där jag är nu.
Jag är glad att jag är här nu mer som jag känner mig än någonsin.
det var inte lätt
 
Senast ändrad:
Visa bifogad fil 141516
Hade ett roligt samtal med en vän, det hela utlöstes av denna selfie. Jag sickade den med kommentaren att jag tycker att min mun har ändrat sig.
-
-
-
-
Svaret kom, det är för du ler! vänj dig!
Ja jag får nog vänja mig.
jag gillar det.

Vilken härlig bild med fin utstrålning.

Vilken resa du gör 💙 håll i det du gör och håll focus på allt som gör dig glad och starkare.
 
Levererade en bukett blommor till min mammas kompis.
Hon var inte hemma för tillfället.
Men när hon ringde och tackade för blommorna!
Det här är min mammas kompis.
Hon kallade mig Jessica!
hon pratade om hur mycket hon vill stötta mig.
Hon försöker tala min mamma till rätta.
Men gud bara att få stöd sådär från sidan helt oväntat.
Man kan inte mer än gråta.
:heart det finns så många fina människor :heart
 
Senast ändrad:
Levererade en bukett blommor till min mammas kompis.
Hon var inte hemma för tillfället.
Men när hon ringde och tackade för blommorna!
Det här är min mammas kompis.
Hon kallade mig Jessica!
hon pratade om hur mycket hon vill stötta mig.
Hon försöker tala min mamma till rätta.
Men gud bara att få stöd sådär från sidan helt oväntat.
Man kan inte mer än gråta.
:heart det finns så många fina människor :heart
Så fint av henne :heart
 
Jag hade en bra men jobbig dag på jobbet.
Jobbig för att jag hade möte.
Bra för vad jag sa på mötet och även bra för att vi hade roligt under dagen.

vid fikat så kallade en kollega mig för Jenny. Och jag svarade att det var ett namn på listan men jag tog inte det.
sen hade vi en diskussion om namn och jag pratade om hur svårt det är att välja ett.

Mötet.
gud jag gillar verkligen inte möten lägre.
men den nya chefen frågade var och en om det var något de kunde förbättra på arbetsplatsen.
Och jag sa att jag är obekväm med att byta om på herrarnas och jag känner att jag saknar ett ställe där jag kan byta om utan att känna mig obekväm eller att jag besvärar någon.
Fick svaret att det ska hon genast ta tag i.

det kändes så bra.
 
8l3e4y.jpg

Har haft ett par bra dagar! och jag menar riktigt bra dagar.
Var nere vid Horburgarsjön igår och tittade på mina "släktingar" Sen träffade jag en annan bukefalist och hade det otroligt trevligt.
Efter det så åkte jag till mina barn och åt middag med mina barn och M.

Sov så gott! menar riktigt gott.

Spenderade dagen med M och var generellt euforisk under dagen.

och en sak till 31 mars är
Transgender day of visibility eller som jag kallar det, Trans dagen.

Ha det så bra. älskar er alla! :heart
 
Visa bifogad fil 142294
Har haft ett par bra dagar! och jag menar riktigt bra dagar.
Var nere vid Horburgarsjön igår och tittade på mina "släktingar" Sen träffade jag en annan bukefalist och hade det otroligt trevligt.
Efter det så åkte jag till mina barn och åt middag med mina barn och M.

Sov så gott! menar riktigt gott.

Spenderade dagen med M och var generellt euforisk under dagen.

och en sak till 31 mars är
Transgender day of visibility eller som jag kallar det, Trans dagen.

Ha det så bra. älskar er alla! :heart
Det riktigt strålar om dig :heart
 
Pratade med en gammal vän som började prata om saker vi gjorde i ungdomen.
Och det känns underligt att prata om gamla minnen.
Det är inte som jag har glömt hur det var men det känns bara främmande.
Som att det verkligen hände en annan person. Att det är inte mina erfarenheter.
Mer, vems minnen är dessa!

Det blev för konstigt och jag bytte ämne för det blev bara underligt.
 
Vilken soppa det har blivit.
Jag har fått vård genom ett företag som heter GGP eller Gender General Practis.
problemet är de togs över av en ny VD. som som sparkade 40 av 50 medarbetare som skulle ersättas av AI.
så doser och diagnoser skulle sättas av AI och priset gick upp från ca 27000 kr till nu ca 97000kr per år.
Jag går hellre till en grå importör och köper mitt östrogen där än ruinerar mig själv och få AI doser och AI genererade svar på mina frågor. Särskilt att denna övergång har gjort (med en viss rätta) att apoteken ifrågasätter recepten och de går inte att hämta ut mer på apoteket om man inte har tur.

problemet är att jag kan inte sluta med östrogenet.
1712166883255.png
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 452
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
742
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp