Brukar ni vara i god tid när ni kan eller anländer ni inom 5 minuter innan bokad tid?
Har ni också blivit uppropade före er bokade tid, när ni varit tidiga?
Anländer jag 5 minuter innan bokad tid så anser jag att att jag ankommit i god tid!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar ni vara i god tid när ni kan eller anländer ni inom 5 minuter innan bokad tid?
Har ni också blivit uppropade före er bokade tid, när ni varit tidiga?
En halvtimme är inte tidigt tycker jag, det är ju att vara där i förväg på något sätt.Alltid tidig.
Om jag inte är på jobbet en halvtimme innan jag börjar så ringer nån kollega och frågar om något har hänt![]()
En halvtimme är inte tidigt tycker jag, det är ju att vara där i förväg på något sätt.
Får du betalt då? Skulle aldrig falla mig in att börja arbeta innan jag får betalt, och inte är där så roligt att jag bara hänger en halvtimme heller.![]()
Hade jag inte haft flextid så hade jag definitivt inte heller dröjt kvar på jobbet. Med min flextid så noterar jag nitiskt exakt minutJag brukar vara på jobbet som tidigast 10 minuter innan vi börjar. No way att jag hänger där mer än nödvändigt utan att få betalt.
Samma när jag ska hem, stämplar jag ut mer än 1 minut över tiden känner jag mig lurad på min fritid![]()
Jag är också en tidsoptimistJag är dessvärre en hopplös tidsoptimist när det kommer till att göra mig i ordning och lämna hemmet, så jag anländer ofta med minsta möjliga marginal (jag är dock sällan sen vill jag påpeka här). Som @Stefffie ovan ser jag det som att jag är där i god tid om jag kommer dit 5 minuter före bokad tid![]()
Men vi sitter i lunchrummet innan vi börjar jobba. Jag 15-20 min då jag äter en macka och dricker kaffe. Jag vill iaf ha lite marginal om nått händer på vägen.En halvtimme är inte tidigt tycker jag, det är ju att vara där i förväg på något sätt.
Får du betalt då? Skulle aldrig falla mig in att börja arbeta innan jag får betalt, och inte är där så roligt att jag bara hänger en halvtimme heller.![]()
En kvart känns lite mer rimligt om man vill ta en kaffe eller har långt att pendla, själv tar jag hellre kaffekoppen hemma än sitter på jobbet. En halvtimme tidig varje dag skulle för mig kännas som slöseri med fritid, men det är ju jag.Men vi sitter i lunchrummet innan vi börjar jobba. Jag 15-20 min då jag äter en macka och dricker kaffe. Jag vill iaf ha lite marginal om nått händer på vägen.
Ibland är jag där lite tidigare beror på magnetarslet i sängen. Dvs hur väldigt trött man är på morgonen och om sambon och jag samåker.En kvart känns lite mer rimligt om man vill ta en kaffe eller har långt att pendla, själv tar jag hellre kaffekoppen hemma än sitter på jobbet. En halvtimme tidig varje dag skulle för mig kännas som slöseri med fritid, men det är ju jag.![]()