Avgift för ridbana

Sv: Avgift för ridbana

På ridskolan kostar det 900:- per år med tillgång till ridhus 70*33m och stor ute bana.
Min egen ridbana 20*40m tar jag inget betalt för att folk rider i den.
 
Sv: Avgift för ridbana

Intressant tråd... Vi håller på att bygga egen paddock och beräknar vara klara tills hösten, så det är lite skoj att se vad andra tar för att låna ut sina ridbanor. Nu har de två närmaste grannarna egna paddockar, dock ej upplysta som våran kommer att bli, men tror inte efterfrågan blir så stor ändå.
 
Sv: Avgift för ridbana

Jag betalar 3500 kr per termin för stort ridhus och stor utebana, med lite hinder. Underlaget i ridhuset är sådär om jag ska vara ärlig. Dyrt utav bara helvete med andra ord, men bor man i sthlm så gör man... :P Dock har jag ju hästen uppstallad på anläggningen, så jag kan ju använda ridhuset varje dag om jag vill...

Det är inte så fullt att man "krockar" med varandra, absolut inte, men jaaa.. vissa tider på dygnet är det ju helt klart jobbigare att vara i ridhuset än andra ;) Ibland är man helt själv, ibland är man 5-6 st...
 
Sv: Avgift för ridbana

Jag betalar 100 kr per månad, eller 1200 kr per år för ridbana med belysning. Priset är per ekipage, så har man två hästar betalar man 200 kr o.s.v. Vill man bara rida några enstaka gånger så kostar det 50 kr per gång. Banan är jätte stor (ca 40*60 med en digonal sida, har formen ungefär som en trekant) och underlaget är bra.
Det är sällan några krockar. Vi är ganska få som använder banan då ägarna inte vill ha för mycket ekipage på banan.
Jag är jättte nöjd med vår bana och pris.
 
Sv: Avgift för ridbana

Jag betalade 20 kr per gång för att rida i grannens paddock, den var stor (minns inte exakta mått dock) och de hade mängder med hindermaterial etc. Den var välgjord med bra underlag. Ridhuset som låg en bit bort hos en annan granne kostade 2450 kr per år. Underlaget där var inte alls i samma klass som i paddocken så jag nyttjade aldrig ridhuset mer än någon gång.
 
Sv: Avgift för ridbana

Vi har ridbana i stallet där jag står, och ridhuset på andra sidan vägen betalar vi 1500 kr/halvår för att få använda.
 
Sv: Avgift för ridbana

kl

Jag betalar 1750:- per år för att få använda ridhus och paddock.
 
Sv: Avgift för ridbana

*kl*

Jag har aldrig själv använt möjligheten (har ingen bil med drag och de jag känner som skulle ställa upp vill jag spara till tillfällen då det 'behövs', tex veterinärbesök osv) men på dotterns ridskola kan man låna ridhuset för 50 kr/ekipage och gång.
Nybyggt fint ridhus med hinderpark och stor ridbana utanför. :)
Det vore nog inte så svårt att få tider där heller eftersom det inte är en stor ridskola precis så det är inte så mycket lektioner. :)
 
Sv: Avgift för ridbana

Vad betalar ni i avgift för att få rida i andras paddock eller manege?

Ni som har egen ridbana, vad tar ni betalt av andra?

Fungerar det bra med tider osv eller "krockar" ni ofta med varann?

Vi betalar inget, tjänster och gentjänster..
 
Sv: Avgift för ridbana

Jag har en sån tur att jag betalar bara då det behövs belysning på banan, alltså under höst- och vintermånaderna. Då betalar jag 10:- gången. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 732
Senast: lizzie
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 834
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 414
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp