Avgift för ridbana

P

piaff

Vad betalar ni i avgift för att få rida i andras paddock eller manege?

Ni som har egen ridbana, vad tar ni betalt av andra?

Fungerar det bra med tider osv eller "krockar" ni ofta med varann?
 
Sv: Avgift för ridbana

Vi brukar betala ca 60 kr/timme för att rida i något av alla ridhus.
 
Sv: Avgift för ridbana

vi betalar 20:-/gång eller 150:-/månad för att låna grannens paddock
mycket bra pris, då paddocken är jättebra 20*60 m med fint staket, massor av hinder, bra underlag osv.
 
Sv: Avgift för ridbana

Jag betalade 60kr per gång eller runt 400kr i månaden för ridhus och ridbana när han stod i Vallentuna (Stockholms norrort)

Betalade 500kr i månaden för tillgång till ridhus och ridbana i Rosersberg (också Stockholms norrort)... Som vi red till 1-2 gånger i månaden... Först var det hela tiden ombyggnad som gjorde att hästarna flippade ut. Nu är det aldrig "ledigt" så det är ingen idé att betala så mycket pengar...
 
Sv: Avgift för ridbana

Om man köper ridhus kort i stallet jag står får man betala 1800 SEK per halvår. Då har man tillgång till ridhus 20*60 och utebana 30*60. Båda nylagda med Terra-Tex. Eller 70 SEK per gång.
 
Sv: Avgift för ridbana

Betalar 1200Kr för att rida i ridhuset och ridbanan. Använder det mest under vintertid i ridhuset, då ridbanan har väldigt dåligt underlag och är lite för stumt för min häst. Men är i princip alltid ledigt.
 
Sv: Avgift för ridbana

Här ( mellan gbg & trollhättan) betalar man 160/månad eller 50kr/gång för att rida på ridskolan. Finns ridhus 20x40 & paddock 25x40. Det tråkiga är att dom harvar ca 1-2 ggr/mån (om man har tur) och vattnar aldrig banorna. Det + lektioner med nybörjare varje dag är ingen rolig kombination. :crazy:

Har även en granne med paddock (20x40) som jag får låna gratis mot att jag hjälper henne med hennes hästar om hon ska åka bort. TOPPENDEAL!! :banana:

Nackdelen där är att paddocken dels lutar väldigt och att hon bygger lustiga "banor" i den titt som tätt.. med plankor & pinnar & snören & grejer, blir lite svårt att typ träna dressyrprogram eller hoppa flera hinder i rad, men det funkar att bara träna lite.

Ska bygga egen paddock till hösten och om nån granne skulle vilja rida i den kommer jag inte att ta betalt.
 
Sv: Avgift för ridbana

500kr mån = 6000kr/år x 3 hästar... 18 000kr om året bara i ridhusavgift... Underbart - det lönar sig absolut i längden att ordna egna ridmöjligheter :-)
 
Sv: Avgift för ridbana

vi betalar 20:-/gång eller 150:-/månad för att låna grannens paddock
mycket bra pris, då paddocken är jättebra 20*60 m med fint staket, massor av hinder, bra underlag osv.

Intressant tråd...
Jag hade en liten symbolisk summa om 20 kronor för att få rida i paddocken som hörde till stallet jag arrenderade.
Paddocken var på 20x60, bra staket och hur mycket hindermaterial som helst (du kunde i princip bygga upp en komplett tävlingsbana) trots det ville ingen betala utan folk kom dit, sa att de skulle betala och sedan struntade i det. Så jag la ner verksamheten.
Priset tog väl ändå en dressyrtränare som hade träningar i paddocken och inte erbjöd sig att betala en spänn. H*n passade istället på att snacka skit så mycket det bara gick... Riktigt uselt tycker jag!

Men en tumregel kan väl vara att räkna på att kostnaden för att anlägga paddocken ska "betala sig" inom loppet av 5-10 år. Slå ut kostnaderna på antalet ekipage som rider så borde det ju ge en rättvisande bild av kostnaden.

T.ex om det kostade 60.000 att anlägga paddocken så blir det ju 6000 om året i 10 år. Alltså 500 kronor i månaden. Ett ekipage om dagen betalar då kostnaden om man tar ca 20 kronor per gång och då har man några kronors marginal om man behöver betala moms eller dylikt i sin verksamhet.
Det är inget oskäligt belopp tycker jag. Sedan om fler kommer och vill rida så är det ju bara en bonus. :)
 
Sv: Avgift för ridbana

Ridhus ingår i min stallhyra.
Utebanan på 23x43 m får vi använda gratis av grannen mot att hans inhyrningar får använda ridhuset.
 
Sv: Avgift för ridbana

oj hjälp vad dyrt!
Här kostar ett ridhuskort 2000:- per år, då är det personligt o man får rida hur många olika hästar man vill. Ridhus 20*60 med superunderlag o en enorm paddexbana.
 
Sv: Avgift för ridbana

grannstallets paddock är 20*60, med bra belysning, paddexunderlag och lite hindermaterial (räcker till 3-4 hinder), där betalar vi 30kr/gång eller 500kr/halvår för att rida. helt okej tycker jag :)
 
Sv: Avgift för ridbana

Vi har ett ridhus på 20*60 och en paddock på 20*60. För externa ryttare tar vi:

1200kr/år
el. 700kr termin (jan-juni, juli-dec)
el. 300kr/månad
el. 50kr/gång

För våra egna hyresgäster kostar det:

700/år
400/termin

Bor i östergötland och vi ligger ganska billigt i pris gällande årskort. De dyraste häromkring ligger på 6000kr/år.
 
Sv: Avgift för ridbana

betalar 1350kr per termin. bilig stallhyra, så det blir inte så dyrt. det räcker till alla ryttare som rider min häst. helt okej ridhus på 20*60m. finns även en padock som jag inte vet måten på, men den är nog 30*60m. lite dåligt underlag på vissa ställen. men går att rida på 20*60m. nu är det nästan alltid ledigt. men i vintrast var det hel ledigt två dagar i vekan. det var alltid bokat när jag ville rida, bokat på eftermiddagarna.
 
Sv: Avgift för ridbana

Vi tar 450 :-/år för ridning i våran paddock (20 X 60) för de som kommer utifrån med tillgång till hinderpark.
 
Sv: Avgift för ridbana

Jag tar inte betalt av de som vill rida hos mig. Betalar 1000:-/år för ridhus (men då är jag aktiv medlem och får rabatt för det).
 
Sv: Avgift för ridbana

500kr mån = 6000kr/år x 3 hästar... 18 000kr om året bara i ridhusavgift... Underbart - det lönar sig absolut i längden att ordna egna ridmöjligheter :-)

Shit, här kostar det 1000 kr/halvår för upp till 3 hästar, 4 hästar eller fler 1500 kr per halvår för nytt fint ridhus.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 732
Senast: lizzie
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 829
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 414
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp