Bukefalos 28 år!

Avskeda Fylking!

Sv: Avskeda Fylking!

För min del är han en personifiering av Svenne Banan-humor, och jag har GRYMT svårt för allt som kan förknippas med det epitetet.

Han lägger liksom ribban så lågt att det mest är en bom på marken. Han är inte rolig, han är inte smart, han har ingenting att komma med, han är inte ens snygg (he´s got a face for radio.. :p )!

Jag tycker helt enkelt att människor som ska få ta upp etertid på något sätt måste göra sig förtjänta av det.
 
Sv: Avskeda Fylking!

Ja jag håller med idg, jag förstår inte här vad alla retar sig på hos honom, han är lite småkul ibland men annars som du skriver mest oförargelig.
 
Sv: Avskeda Fylking!

Fylking är en tönt :smirk: kan dock vara riktigt underhållande ibland då man är på det humöret. Du ska vara glad att han är på radion så du slipper titta på honom ;) .
 
Sv: Avskeda Fylking!

Jag gillar Gert Fylking för det mesta! Man ska nog ha i åtanke att mycket han säger och gör, görs för att provocera och kanske chocka lite.

Det här med katterna fattade jag såhär (från det lilla jag hörde på radion, har inte läst krönikan): Han tror inte att det finns några sommarkatter för att han inte tror att folk gör så. Han hade någon teori om att när det är dags att åka från sommarstugan är katten tillfälligt borta. Då kan man inte vänta tills den kommer hem utan man måste åka... Han menar också att ingen sett att man med vilja lämnat sin katt :eek:
Jag tycker inte att han har rätt men det får väl vara hans personliga åsikt. Jag blev också lite förvånad när han säger att katter de klarar sig bra som vildkatter :confused: Jag trodde alla visste att de lever ett hårt liv som vildkatter om de ens klarar sig.

Så jag vill inte att gert sparkas men kanske blir lite bättre upplyst i detta ämne!

Mvh Angelina
 
Sv: Avskeda Fylking!

Angelina skrev:
Det här med katterna fattade jag såhär (från det lilla jag hörde på radion, har inte läst krönikan): Han tror inte att det finns några sommarkatter för att han inte tror att folk gör så. Han hade någon teori om att när det är dags att åka från sommarstugan är katten tillfälligt borta. Då kan man inte vänta tills den kommer hem utan man måste åka... Han menar också att ingen sett att man med vilja lämnat sin katt :eek:

Nej, han menar att fenomenet sommarkatt knappast finns (är det någon här som känner någon som har haft en sommarkatt?) utan att de halvvuxna katter man ser är kattungar som fötts under sommaren och sen övergivits av sin mamma (som kattmammor har för vana) vid 10-12 veckors ålder.
 
Sv: Avskeda Fylking!

*lånar*

Jag tyckte att han hade en poäng faktiskt... Sommarkatter är väl ett fenomen som existerar, men alla katter som stryker omkring är inte sommarkatter. Ta till exempel alla som föds av halvtama kättor på bondgårdar och sen förblir förvildade. Likadant alla tamkatter som stryker runt överallt... Kan se katter som ett nyttodjur visst, men alla dessa människor som har 15-20 katter huserande runt sin gård och skiter i dem är precis lika illa, ungefär det fenomenet menade han att folk kallade sommarkatter. Han menade att alla dessa sommarkatter omöjligt kan existera utan att någon nånsin skulle nämna att de har dumpat en katt. Är folk så onda??

Personligen tycker jag att det ska bli spännande när kattägare ska ha samma ansvar som hund och hästägare...

//E
 
Sv: Avskeda Fylking!

Skönt att se att någon orkade komma med ett annat svar än övriga. Jag gillade inte Gert alls innan jag började lyssna på MorgonZoot, men lyssnar man på honom ordentligt så märker man att han har sitt egna lilla personliga uppdrag i livet. Att ställa de där politiskt okorrekta frågorna, vara mot strömmen - inte för att han tycker det är rätt utan för att konfrontera sig själv och allmänheten med ett alternativ. Först när man ställt sig på den obekväma sidan ett ögonblick och verkligen känt efter hur det känns kan man med säkerhet säga vad man tycker och tror är rätt och riktigt.

Hans gubbsjukestil är i mångt och mycket ett sätt för honom att öppna upp för dialogen. Sex och snusk ska hållas borta från vardagen, Gert tycker att det är fel och på sitt eget lilla vis propagerar han för sin åsikt, om det är rätt eller fel är en annan fråga...

Jag har också hört honom vräka ur sig hårda ord om människor som gör illa mot kvinnor, barn och djur...

Ibland blir han dum, men jag har också hört honom erkänna att han haft fel, och det mina vänner är det många som skulle behöva lära sig av...

Gert Fylking är en mycket mer komplex man än man kan tro...
 
Sv: Avskeda Fylking!

Folk är så onda. Det förekommer ofta att folk som flyttar och inte kan ta med sig katten flyttar ifrån den. Inga myter utan fullt allvar. Tyvärr. Så om det förekommer, varför skulle inte sommarkatter kunna förekomma? Det är en ganska vanlig tro att katterna klarar sig själva över vintern, den kan säkert leta fram nått bra ställe och fångar ju möss.

Jag längtar till kattägare får samma ansvar som hund och hästägare. Det enda problemet är väl var vi ska göra av alla katter som tas ifrån sina ägare pga att denna inte tar ansvaret.
 
Sv: Avskeda Fylking!

Så bara för att det är show så får man kläcka ur sig vad som helst? Hade det skämtats om människor i misär så hade det antagligen tagit hus i helsike.
 
Sv: Avskeda Fylking!

MissFideli skrev:
Så bara för att det är show så får man kläcka ur sig vad som helst? Hade det skämtats om människor i misär så hade det antagligen tagit hus i helsike.

Fast jag tycker folk är alldeles för känsliga :smirk: enligt mig kan man skämta om det mesta så länge det är just ett skämt. Och ja, jag har garanterat skrattat åt ett och annat skämt om människors misär också.
 
Sv: Avskeda Fylking!

Det enda problemet är väl var vi ska göra av alla katter som tas ifrån sina ägare pga att denna inte tar ansvaret.

Ja, nu vet ju inte jag vad du menar med ansvar men katterna skulle självklart avlivas. Det vore såklart bättre för dom att dö än tillbringa tid inomhus i ett rum på ett katthem med hundratals andra katter.

Jag tycker det är sjukt att lämna en katt efter sommaren men jag bryr mig inte nämnvärt om vad Gert Fylking säger och det kan jag lova att dom flesta andra inte heller gör :smirk: .
 
Sv: Avskeda Fylking!

Jag hörde det katastrofala uttrycket :mad:

Det har bara varit skönt när han har varit borta, för morronzoo är bäst när fylking inte är där.

Jag gillar att lyssna på tittis och rogers tjat, det är småmysigt sällskap på morgonen på väg till jobbet :)
 
Sv: Avskeda Fylking!

Det finns bara ett botemedel: Byt till P3. :D

//Shannado - som ledsnade på att vakna till Rix varje morgon för ca tre år sedan och numera endast vaknar till Morgonpasset och inget annat :angel:
 
Sv: Avskeda Fylking!

Jag tror få hade kunnat ta att han satte igång och skämtade om Asien-katastrofen eller 9/11.

Problemet är väl att han inte på långa vägar är ensam om denna åsikt. Det finns många som är inne på samma spår. Och om man inte ser nått som vekrligen existerar så kjommer man ju aldirg komma nån vart med att försöka motverka det som kommer.
 
Senast ändrad:
Sv: Avskeda Fylking!

Jag lyssnar gärna på Rix morgonzoo.
Jag håller med jegra, det hon skriver stämmer bra in på det jag tycker. Dessutom känns det lite patetiskt att kräva någons avgång så fort personen ifråga sagt eller gjort något olämpligt. :smirk:
 
Sv: Avskeda Fylking!

Intelligensen sammanslagen av samtliga 3 programaedare för det programet torde inte överstiga 70. När 3 idioter samtidigt försöker vara roliga med klyschor o skämt som har passerat bäst-före datum för 15 år sedan är frukosten på väg upp igen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 117
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 244
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 041
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp