Bukefalos 28 år!

Avskeda Fylking!

Sv: Avskeda Fylking!

MissFideli skrev:
Det är därför uppfödarna måste tvingas att ta större ansvar. Priserna skulle förbättre det lite, idag kan vem som helst åka till närmasta gård och hämta en gratis kattunge i princip. Inte riktigt så, men det är för enkelt att skaffa katt idag.

Eller så åker man till en bondgård och dumpar katten där och tror de ska ta hand om en katten åt en :mad: Det har hänt många gånger att man dumpat av katter där både små och stora hos min mamma. Man hör en bil och sedan ilgasar och samma kväll dyker det upp en hemskt kelsjuk katt som kan klättra in via fönster t ex.
 
Sv: Avskeda Fylking!

Enya skrev:
Nej, det kommer inte att kollas upp. Lika lite som lagen om id-märkning för hund kollas upp. Vem ska göra det? Polisen? Hellre att polisen lägger ner tid på att jaga brottslingar än att jaga någon som inte kastrerat sin katt.

Precis! Det finns värre brott om man säger så och sommarkatter är knappast vårt största problem då det gäller djurhållning i Sverige :smirk: .
 
Sv: Avskeda Fylking!

Jo, jag hörde nog detta dravel...Men som jag uppfattade det så var det Hasse Aros artikel det hela kom ifrån..Han skrev i Expressen eller om det var Aftonbladet just om att sommarkatter inte finns, å han sjönk väldigt lågt på min lista då, å nu är även Gert där nere..Inte för att han varit nån höjdare innan heller.. :devil: .
 
Sv: Avskeda Fylking!

filiduttan skrev:
Lyssnar aldrig på Rix pga honom han är ett äckel!

Jag lyssnar aldrig på såna skitmusikkanaler överhuvudtaget. Blev dock tvungen då jag jobbade då alla andra ville lyssna och jag tyckte då att rix morgonzoo var rätt trevligt att lyssna på. Fast p3 är ju klart bättre även fast dom blivit sämre på senare år då det gäller musiken.

Men som jag sa förut Gert är en tönt och jag orkar aldrig lyssna på vad han säger :smirk: .
 
Sv: Avskeda Fylking!

MissFideli skrev:
Bönderna kommer garanterat skylla på att det inte är deras katter (ofta är det ju ditflyttade katter som bonden inte valt), men då ska katterna tas bort från gården också.

Jag får varje höst besök av en katthona som dumpar sina ungar i mitt stall. Hon smyger in, hittar en undanskymd plats, föder ungarna och lämnar sedan dem där när de är tillräckligt stora. Vems kattungar är det och vem ska id-märka dem? Vem som äger katthonon har jag inte en aning om. Ska någon komma och "ta katterna från gården"? Vem då? När då? Vart då? Det ÄR inte mina ungar.






*Innan ni vrålar så är det i slutänden varje år jag som tar hand om ungarna, behåller någon och placerar ut de andra*
 
Sv: Avskeda Fylking!

Har slutat lyssna på dom program där han är med...

Har ännu inte hört honom säga något som ens liknar mina egna värderingar....usch för sådana "människor".....
 
Sv: Avskeda Fylking!

palle skrev:
Har ännu inte hört honom säga något som ens liknar mina egna värderingar....usch för sådana "människor".....
:rofl: Det där lät roligt!
"Usch för alla som inte tycker som mig!"
Det tror jag att jag ska börja använda som min slogan! :D
 
Sv: Avskeda Fylking!

*knapplån*

Är inte Aros artikel sedan förra sommaren :confused: Jag kom på det nu att det var då jag läste det och att Fylking sa något liknande då.. är det repris månne :idea:
 
Sv: Avskeda Fylking!

Jag anser själv att morrongänget på city förhöjer mina mornar.
Jag sitter i min lastbil 10 timmar om dagen & dom 4 stackars timmarna dom sänder förhöjer dom min vardag avsevärt.
Sen rör deras lokala trafikrapporter mig personligen vart jag skall undvika köra m lastbilen samt vägarbeten¨, man är tyvärr inte särskilt smidig med en sådan . :angel:

Det är inte allt jag skrattar åt eller tycker är kul, men det är snäppet bättre än att bara sitta & lyssna på dunka dunka låt efter dunka dunka låt med någon kass reklam jingel imellan.

Dock gillar jag dunka dunka men det är omväxlande med "prat". Iofs är det mycket kiss, bajs & sexhumor på city men jag klarar bara inte NRJ :crazy:

Men Gert? nä usch, Visst, han går emot strömmen på ett härligt sätt & låter sig inte stoppas in i ett "fack", men jag slipper han gärna, för jag blir bara så arg!.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 120
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 244
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: Tofs
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 043
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp