avstånd mellan hinder

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare hopptjej95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 996
H

hopptjej95

hejhej, :)
jag undrar hur mkt avstånd det ska vara mellan 2 hinder om man ska galoppera emellan dom. för hästen jag har brukar oftast hoppa av förtidigt så man hamnar nästan på halsen.

srry för att jag gjorde en ny sån här tråd. men hittade direkt ny. :crazy:

tacksam för svar :p

Sv: avstånd mellan hinder

Det beror ju på vad du hade tänkt dig!
Ett galoppsprång på en stor häst är 3,5m eller man har det som standard.
En studs brukar man ha 3-3,5m mellan hinderna.
En kombination på ett galoppsprång 7-7,5m vid ca en meters höjd sen är det bara att plussa på 3,5m för varje extra galoppsrång du vill ha.
Sen tror jag att du har stor nytta av lydnadsträning för vill hästen hoppa av stort så kommer den att göra det oavsett vilka avstånd du har och att komma in för stort i en kombination kan sluta illa!
Använd dig av markbommar där du vill ha avsprångspunkten och se till att hästen lyssnar på dig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 047
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 551
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
903
Senast: ryujaneiro
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 039
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V