Axel/armsmärta

Jag menade självklart i kombination med sjukgymnastik. De antiinflammatoriska effekterna i ipren kommer skynda på din läkning rejält, vilket jag anser är värt det. Jag tror det är väldigt ovanligt att ha stora biverkningar av ipren, men alla är olika 🤷
Nej Ipren kommer sannolikt inte påskynda läkningen. Ipren (och andra antiinflammatoriska) avstannar läkning men kan ibland vara bra för att kunna träna/röra sig smärtfritt. Ipren är inte heller en helt oskyldig liten tablett, oftast är den det men vill bara upplysa om det så inte den här tråden går att googla som en ”ät iprentråd”
 
Det trodde jag med. Tills jag fick bra smärtpiller (ej morfin) efter en tandoperation Jag vaknade upp och mådde kanon. Jag fick för mig att den där tanden måste ha orsakat alla möjliga konstiga spänningar och sådant eftersom jag mådde så utmärkt nu Ungefär som när nån stänger av fläkten som surrar på jobbet och det plötsligt blev tyst, trots att man trodde det var tyst innan.
Sen gick medicinen ur kroppen och jag återgick till mitt normala läge :-)
Så tråkigt.
Jag känner ingen sådan skillnad ens på starka saker mot migrän.
Jag anser mig själv var mycket lyckligt lottad när det kommer till min kropp på det viset.
Allt utom mina lungor fungerar fantastiskt väl.
 
Nej Ipren kommer sannolikt inte påskynda läkningen. Ipren (och andra antiinflammatoriska) avstannar läkning
Så 1177 har fel igen igen då.

Screenshot_20231017_195515_Chrome.jpg
 
Alltså, om jag vaknar på morgonen och faktiskt känner efter så nog vet jag att det molar lite här, om jag vrider mig på ett visst sätt hugger det lite där och om jag sträcker mig mer armarna över huvudet tar det emot på ett särskilt sätt. Min ischias blev aldrig riktigt vad den var efter sista inflammationen och något ben har läkt ihop lite krokigt. Helt normal vuxen kropp, jag tvivlar på att det finns särskilt många vuxna människor som lever helt utan ganska konstanta eller regelbundna småkrämpor. Jag tycker inte att det låter det minsta konstigt! :)
Fast är det det vi pratar om då? Lite morgonstelhet är kanske inte på nivån att man behöver ta smärtlindrande och inte kan göra vissa normala rörelser?

Jag tycker nog inte det du beskriver låter normalt, utan som att du råkat ut för mer än genomsnittet. Såvida du inte är 85 då. Men annars så är väl det normala att man kan röra sig ganska obehindrat, och inte behöver ta smärtlindring dagligdags.
 
Fast är det det vi pratar om då? Lite morgonstelhet är kanske inte på nivån att man behöver ta smärtlindrande och inte kan göra vissa normala rörelser?

Jag tycker nog inte det du beskriver låter normalt, utan som att du råkat ut för mer än genomsnittet. Såvida du inte är 85 då. Men annars så är väl det normala att man kan röra sig ganska obehindrat, och inte behöver ta smärtlindring dagligdags.
Det är väl ingen som pratat att man behöver leva med smärtlindring eller att man inte kan röra sig obehindrat, utan att det är normalt med lite slit på kroppen om man stannar upp och känner efter. Det är ingenting en går runt och tänker på, det bara är.
Jag brukar tänka lite så när vi kräver att en fjortonårig hopphäst ska kunna gå igenom ett felfritt böjprov till exempel - det hade jag då aldrig gjort. 😅 Det tycker jag inte är konstigt alls.
 
Nej Ipren kommer sannolikt inte påskynda läkningen. Ipren (och andra antiinflammatoriska) avstannar läkning men kan ibland vara bra för att kunna träna/röra sig smärtfritt. Ipren är inte heller en helt oskyldig liten tablett, oftast är den det men vill bara upplysa om det så inte den här tråden går att googla som en ”ät iprentråd”
Verkar det som att TS behöver få höra att ipren är farligt, tycker du?
 
Om det kan vara någon tröst för någon så kan jag avslöja att min kropp inte alltid har varit helt smärtfri.
Jag har haft perioder när något knä har gjort ont eller en höft eller en fot.
Men det har på något sätt gått över med tiden.
Dessutom så har jag en autoimmun sjukdom som angriper leder i fingrar och tår.
Den kommer i skov som jag behandlar med Ipren och antihistaminer.
Med litet uppmärksamhet så har jag numera full kontroll på den.
 
Verkar det som att TS behöver få höra att ipren är farligt, tycker du?
Nu kan jag inte hålla mig längre.
Jag blöder näsblod och får blåmärken om jag äter Ipren kontinuerligt under några dagar.
Det gör att jag måste avbryta behandlingen av mina inflammationer vid skov.
Jag får helt enkelt köra på så länge det går och sedan stoppa när det blir ohållbart.
Livsmedel med mycket K-vitamin (broccoli och brysselkål) får det att hålla längre tid.
 
Det är säkert väldigt olika. Min kropp är mycket gladare uppvärmd än när den ska kallstarta, så att säga. :)
Min kropp zkriker efter zmärtztillande på kvällen i regel,helt o hållet zjälvförvållande i dom flezta fallen, morgonen är rena lizan
 
Min kropp zkriker efter zmärtztillande på kvällen i regel,helt o hållet zjälvförvållande i dom flezta fallen, morgonen är rena lizan
:heart

Olika, som sagt! Jag har många väldigt långa personer i familjen och de flesta av dem har olika typer av smärtproblematik. Nästan alla vaknar tidigt på morgonen för att de har för ont för att ligga kvar till exempel, men hålla igång går bra! Ofta för att det skingrar tankarna också kan jag i och för sig tänka mig.
 
Nej Ipren kommer sannolikt inte påskynda läkningen. Ipren (och andra antiinflammatoriska) avstannar läkning men kan ibland vara bra för att kunna träna/röra sig smärtfritt. Ipren är inte heller en helt oskyldig liten tablett, oftast är den det men vill bara upplysa om det så inte den här tråden går att googla som en ”ät iprentråd”
Att en medicin är antiinflammatoriskt betyder att den är inflammationshämmande. Vaddå avstannar läkning?
 
:heart

Olika, som sagt! Jag har många väldigt långa personer i familjen och de flesta av dem har olika typer av smärtproblematik. Nästan alla vaknar tidigt på morgonen för att de har för ont för att ligga kvar till exempel, men hålla igång går bra! Ofta för att det skingrar tankarna också kan jag i och för sig tänka mig.
Tillhör oxå dom långa och ja dizkbråcken kan väcka mig för att jag legat illa, men zom fd häztägare o en del zkador/utzlitning zå kommer mycket av det onda på kvällen när jag zätter mig ned o zlappnar av.
 
Det finns förstås ytterligheter åt båda hållen tänker jag. Både sådana som lever med svår, kronisk smärta och sådana som inte har minsta krämpa. Och så alla vi i mitten. :)
Jag tror definitivt att jag är en person som hör hemma i mitten! Min kropp behöver något form av underhåll för att vara smärtfri. Att vara i 30-årsåldern och vakna med krämpor tycker jag är att vara i ena änden på skalan. De på andra änden skuttar fram och behöver aldrig ha ont i ryggen eller tänka på sin träning. Jag har absolut inte någonstans ibland, men "normalläget" är ändå smärtfritt. Även sambon som är i 40-årsåldern behöver "tänka efter", men sköter han sig är han också smärtfri i normalläget.
 
Jag tror definitivt att jag är en person som hör hemma i mitten! Min kropp behöver något form av underhåll för att vara smärtfri. Att vara i 30-årsåldern och vakna med krämpor tycker jag är att vara i ena änden på skalan. De på andra änden skuttar fram och behöver aldrig ha ont i ryggen eller tänka på sin träning. Jag har absolut inte någonstans ibland, men "normalläget" är ändå smärtfritt. Även sambon som är i 40-årsåldern behöver "tänka efter", men sköter han sig är han också smärtfri i normalläget.
Jag tror i och för sig att jag har mindre ont idag än jag gjorde när jag var trettio, men oavsett känner jag aldrig att jag varit "onormal" i skalan, särskilt med tanke på de yrken jag haft. Det är livet helt enkelt och ingenting jag tänker på, jag gitter inte prioritera kiropraktor eller så med jämna mellanrum heller utan det är hjälp jag söker när någonting halkat på sned så att arbete eller vardag inte funkar. Där är man ju också olika. :)
 
Om du känner någon som har laser har jag bara gott och säga om det vad det gäller axlar och andra skador. Min pappa tex har stora problem med axlarna och knäna pga av svår artros. Han började gå till en man som höll på med laserbehandlingar, han upplevde förbättring direkt och idag har han köpt egen laser för att ha hemma när hans skov slår till. Det var så illa att han inte ens fick upp selarna längre på hästryggen oavsett storlek på hästens innan han började med laser. Han har hållit på och tagit kortison sprutor förr men slutat med det nu.
 
Om du känner någon som har laser har jag bara gott och säga om det vad det gäller axlar och andra skador. Min pappa tex har stora problem med axlarna och knäna pga av svår artros. Han började gå till en man som höll på med laserbehandlingar, han upplevde förbättring direkt och idag har han köpt egen laser för att ha hemma när hans skov slår till. Det var så illa att han inte ens fick upp selarna längre på hästryggen oavsett storlek på hästens innan han började med laser. Han har hållit på och tagit kortison sprutor förr men slutat med det nu.
Lazer är kanon, för många år zedan zkadade jag mig o Micke Frick lagade mig med häztlazern :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 151
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 146
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 885
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp