mackvack
Trådstartare
Okej, nu är det såhär. Vår familj har varit i transport-köpar-tankar ett tag nu, men tyvärr så är de flesta släp i vår prisklass för tunga får vår bil och mammas körkort. Men härom veckan när jag skulle möta upp en tjej för att köpa hästsaker på just en transportfirma så gick vi förbi ett litet (och ganska fult släp) och tänkte för oss själva att det där inte kan väga mycket. Och i samma sekund kom säljaren fram och berättade om släpet och vi fick veta att det var i exakt rätt vikt för oss!
Släpet är inte det vackraste just nu, men golv och väggar är hela och med lite tvätt och avskrapning av dekaler och kanske lite färg skulle det få nytt liv igen. Samt att lite små saker måste bytas ut.
MEN, nu till vårt problem - han som äger transporten hade i avsikt att sälja släpet för många år sedan, men axeln var dålig så han bytte ut den. Åkte in på besiktning och släpet var godkänt, men var tvungen att registreringsbesiktas?! Han äger ju som sagt en transportfirma och har bytt många axlar i sina dar (han har jobbat med detta i mååååånga år) - utan att stött på något liknande så han trodde att det kanske kunde berott på en surig besiktningsman ..
Fråga vi ställer oss är alltså om det verkligen är nödvändigt med en reg.besiktning? Har någon av er varit med om liknande?
Vi funderar på att om vi ska chansa och åka in och besikta den vanligt eftersom det var ett par år sedan att provade .. men det kostar ju ändå en del att både besikta vanligt och reg. besikta om vi måste det i vilket fall och vi vet inte om släpet är värt det ... handlar det dock bara om ett par hundra för en vanlig bes. är det ju inga problem - men reg.bes. + vanlig hamnar ju på runt 2000 och då har man ju helt plötsligt ett litet finare släp
Släpet är inte det vackraste just nu, men golv och väggar är hela och med lite tvätt och avskrapning av dekaler och kanske lite färg skulle det få nytt liv igen. Samt att lite små saker måste bytas ut.
MEN, nu till vårt problem - han som äger transporten hade i avsikt att sälja släpet för många år sedan, men axeln var dålig så han bytte ut den. Åkte in på besiktning och släpet var godkänt, men var tvungen att registreringsbesiktas?! Han äger ju som sagt en transportfirma och har bytt många axlar i sina dar (han har jobbat med detta i mååååånga år) - utan att stött på något liknande så han trodde att det kanske kunde berott på en surig besiktningsman ..
Fråga vi ställer oss är alltså om det verkligen är nödvändigt med en reg.besiktning? Har någon av er varit med om liknande?
Vi funderar på att om vi ska chansa och åka in och besikta den vanligt eftersom det var ett par år sedan att provade .. men det kostar ju ändå en del att både besikta vanligt och reg. besikta om vi måste det i vilket fall och vi vet inte om släpet är värt det ... handlar det dock bara om ett par hundra för en vanlig bes. är det ju inga problem - men reg.bes. + vanlig hamnar ju på runt 2000 och då har man ju helt plötsligt ett litet finare släp