Bäst-före-datum på konturdiagram?

mian1

Trådstartare
Har skaffat konturdiagram etc till mina två hästar och allt är klart att skicka in. Har dock lite ont om pengar just nu. Finns det ett bäst-före-datum på papprena eller kan man skicka in dem senare i år?
 
Vårt konturdiagram var över ett år gammalt, vi fick ut vårt pass till ponnyn ändå. (De gamla ägarna hade fixat diagrammet men inget pass).

Så det ska nog inte vara några problem!
 
Jag fixade i augusti till mina två. Fölis papper skickade jag in i nov - inga problem. valackens konturdiagram och chipmärkningsbevis ligger här och väntar än. Från början var det pengar, nu handlar det om att jag vill vänta och se om han övht överlever till hösten. Kalla det småsnålt men det känns ganska menlöst att bekosta pass åt honom om han ska åka till himlen.

Men de ändras ju inte i utseende eller så, så jag kan inte se att det skulle vara problem med 'gammalt' konturdiagram.
 
Bara pass, finns inga krav utom möjligen rasvisa att hästen ska vara chippad. Lite synd egentligen, för fusket skulle minska rejält. :idea:
 
Jag tycker också att märkning skulle vara obligatorisk nu när man ändå inför pass. Valacken har fått chip, men stoet ville veterinären tyvärr inte chippa :( Hoppas att vi kan göra det i efterhand, då vi redan fått vårt pass. Finns säkert nån annan veterinär som kan försöka sig på det, trots att hästen kan resa på sig när hon får sprutor.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 966
Senast: Enya
·
Gnägg Hej. Jag har köpt en importponny från Irland som befunnit sig i Sverige under 4år men där de som tog hit honom har "missat" att...
Svar
1
· Visningar
660
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp