Bäst före, inte dåligt efter.

Det är iofs min reflektion gällande snabbmakaroner hur nyinköpta de än är. De där 8 minuterna kortare tid till mat i mun är verkligen inte värda nedköpet, dessutom behöver jag alltid mer än 3 minuter för att laga det som ska ätas tillsammans med pastan…
Ja, snabbmakaroner är väl i jämförelse med annan pasta rätt smaklös, inte blir det bättre av att man inte ens behöver tugga det. Rätt praktiskt när man alltså har blåsor i munnen eller är opererad där och inte bör tugga, men ingen smakupplevelse. Ens med ketchup på. Möjligtvis stuvade, men då ska det ju vara idealmakaroner istället...
 
Snabbmakaroner är som nudlar ju, något man kokar fort för att trycka i sig. Men då föredrar jag nudlar med kryddor ändå.
Har inte heller ätit nudlar på år och dar och ännu längre sedan jag åt nudlar med kryddor, barnen däremot, älskar det! Alltid enkel "mat" till dem. Ena sonen kan äta nudlar och makaroner och ketchup, koker köttbullarna, Mamma scans ihop med nudlarna.... Jag brukar tänka att det är tur att jag inte ska ha ;)

Nudlar i sådan där pott med tex kyckling och grönsaker däremot känns mer ok än snabbvarianten, men de gick inte hem hos barnen :D
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 139
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 035
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 959
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp