Bästa aktivitetsarmbandet, sömn och stress.

TinyWiny

Trådstartare
Jag köpte ett Xiaomi Mi band 4 då det kändes inom budget och hade fått bra resultat på tester (hur det kunde få det övergår mitt förstånd men jaja, billigt var det) men mäta sömnen är den helt urkass på. Funktioner som stegmätning duger bra men alla funktioner fungerar inte i övrigt heller som t ex notiser som kommer lite när som osv. vilket såklart är irriterande men för mig är det inte livsnödvändigt att få notiser om samtal och sms och som sagt, billigt alternativ är det även om funktionerna som ska finnas också såklart borde fungera och det alltid.

Att sömnmätningen är under all kritik gör dock att jag letar efter något annat. Den jag har mäter bara sömn vissa tider på dygnet och blir det enligt den för långt uppehåll i sömnen så mäter den bara senaste sömnen. Sover jag t ex 21-23 och 01-03 så mäter den enbart 01-03 och då försvinner grejen med den funktionen för mig. Jag behöver och vill ha mätning av all sömn och även stress för att om möjligt få till mitt liv bättre.

Så, efter att ha läst tester tills det snurrar i huvudet frågar jag nu bukefalisterna, vad har ni? Är ni nöjda och då framförallt med mätning av steg, sömn och stress som är de funktionerna jag behöver. Jag har en Samsung S10E som den behöver vara kompatibel med. Den bör också klara stallmiljö med tanke på damm och sådär.
 
Jag har Fitbit Versa 2, jätte nöjd med den, ser exakt hur min sömn varit. Jag sover väldigt oroligt och behöver ofta veta hur mycket och de ser jag direkt i appen på morgonen efter.
Den mäter sömnen oavsett vilken tid på dygnet det är också eller?
 
Jag har en Fitbit Inspire HR, som jag är väldigt nöjd med. Den mäter sömn och puls. Funkar toppen!

Jag gillar att den är helt vattentät, så jag kan simma med den (det kanske de flesta är?) och att jag kan ställa in alarm i appen så att den väcker mig med bara ett surr på handleden. Mycket behagligare att vakna till än ett ljud-alarm 😊
 
Okej, tre av fyra jag har tittat på är representerade, ingen som har en garmin och kan säga något om den?
 
Jag har en Fitbit Inspire HR, som jag är väldigt nöjd med. Den mäter sömn och puls. Funkar toppen!

Jag gillar att den är helt vattentät, så jag kan simma med den (det kanske de flesta är?) och att jag kan ställa in alarm i appen så att den väcker mig med bara ett surr på handleden. Mycket behagligare att vakna till än ett ljud-alarm 😊
Ja de flesta är nog vattentäta men förvånande nog står inte alla som dammtäta! Det förvånar mig. Hur kan något vara vattentätt men inte dammtätt?
 
Även utan att du själv gör det aktivt alltså?
Den mäter pulsen hela tiden jag har den på mig, och apropå sömn mäter min också om jag skulle somna på soffan :angel:

(Och den mäter sömnen vidare även om jag går upp mitt i natten och typ kissar eller gör något med sonen om han vaknar tex.)
 
Jag har en Fitbit Inspire HR, som jag är väldigt nöjd med. Den mäter sömn och puls. Funkar toppen!

Jag gillar att den är helt vattentät, så jag kan simma med den (det kanske de flesta är?) och att jag kan ställa in alarm i appen så att den väcker mig med bara ett surr på handleden. Mycket behagligare att vakna till än ett ljud-alarm 😊
Den mäter också sömn oavsett tid på dygnet?
 
Här också fitbit charge 3, är nöjd med funktionerna. Min första fick felkod och låste sig efter 2,5 v men lämnade in den på Media M. och fick en ny direkt i hand.
 
Japp, det gör den 👍 och den klarar att jag vaknar under natten och sen somnar om. (har en bebis som väcker mig minst 2 ggr varje natt)
En fråga till då, det står att den inte synkroniserar data till telefonen automatiskt? Öh... vad/hur gör man då? Är det krångligt?
 
Sover man mindre än 3 timmar så kan det bli enklare sömn visning men om du sover 2 timmar och är vaken 30 min och sen sover 4 timmar typ så brukar den visa rätt fast med uppehåll
 
Sover man mindre än 3 timmar så kan det bli enklare sömn visning men om du sover 2 timmar och är vaken 30 min och sen sover 4 timmar typ så brukar den visa rätt fast med uppehåll
 

Bifogade filer

  • ACE9CF39-C9F3-4EC9-BCBB-1518701077DA.png
    ACE9CF39-C9F3-4EC9-BCBB-1518701077DA.png
    41,7 KB · Visningar: 85

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 485
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 492
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Skapar nytt nick då jag inte vill att någon ska veta vem jag är. Skulle någon komma på det ändå så är jag tacksam om denne håller det...
Svar
11
· Visningar
2 589
Senast: Angua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp