Bästa kattsanden

Har testat de mesta, tycker faktiskt Willys egna Eldorado är helt klart bäst. Dammfri, luktfri, klumpar bra, billigt och lagom stora gruskorn att de rinner av tassarna och inte följer med i hela bostaden!
 
Måste det vara just sand? Annars tycker jag att PeeWee och andra liknande träpellets är tveklöst bäst, men då krävs ju en ny låda också förstås.
 
Bentonitsand tycker jag sprider sig betydligt mer än träbaserat strö. Just nu använder jag Tigerino som går an, den dammar mindre än andra jag testar med bentonit. Men bäst är helt klart ÖkoPlus som är träbaserat. Det luktar gott, sprids inte, dammar minimalt och klumpar.
 
Sand är hopplöst. Sen jag bytte till klumpande pellets har jag nästan inget spill utanför. Jag kör med Cat's Best smart pellets. Riktigt drygt också, fyller bara på 1 ggn i veckan, har två katter som kissar mycket.
 
Jag använder Greenwoods Fibre klumpande, det är pellets och dammar inte och luktar inte (tycker jag) det enda är väl att det inte är så drygt. Om det luktar så är det sågspån. Dessutom 100% återvinning enligt tillverkaren
 
SoftCat använder jag, pappersbaserad, finkornig som bentonit, dammar knappt alls, klumpar perfekt. Rekommenderar verkligen, min katt kissar lätt utanför om hon är missnöjd men aldrig hänt på denna.
 
SoftCat använder jag, pappersbaserad, finkornig som bentonit, dammar knappt alls, klumpar perfekt. Rekommenderar verkligen, min katt kissar lätt utanför om hon är missnöjd men aldrig hänt på denna.
Kul att höra någon mer som rekommenderar denna!
Då ska jag faktiskt ta och beställa och prova till min katt. Tycker det känns jättebra med alternativ till den traditionella sanden.
 
Jag använder Companion oparfymerad. Lite sand sprids ändå (bor på under 40kvm med två katter), men den dammar i princip ingenting.
 
använder Monster Multicat och det är det som funkar bäst just nu. Trä- och cellulosabaserade produkter blir för 'fluffiga' och fastnar i pälsen på den långhårige och då har jag det sen ÖVERALLT.

Och den korthårige gräver infernaliskt mycket och därför behöver jag en produkt som klumpar omedelbart.
 
Jag använder Remiss från Granngården. Det är inte sand utan papperspellets. Den följer med i svansarna men ramlar fort av så det räcker att sopa ofta där lådorna står. Jag tycker det är bra att den tillverkas i Sverige, går att spola ned i toan eller kasta i skogen om man bor på landet och att den är miljövänlig.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: Fille
·
Katthälsa Hjälp! Jag vet inte vad jag ska göra. Tuva bajsar och kissar på köksgolvet, precis brevid lådan. Inte varje gång, men flera gånger i...
2
Svar
34
· Visningar
1 808
Senast: sthu
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp