Bukefalos 28 år!

bästa skottkärran

Vi har haft Hörby Bruks traditionella med ett luftfyllt gummihjul, trähandtag och plåtkorg. Två hjul tycker jag är mycket tyngre och sämre om underlaget är ojämnt.
 
Även jag röstar för tvåhjuligt. Mycket enklare när underlaget är dåligt. Det kan vara jobbigt innan man lärt sig tekniken men sedan är de med bara ett hjul jättejobbiga och ostadiga att använda.

Jag har en Bragagnolo Horses som rymmer 160l (eventuellt är det den som finns på bild tidigare i tråden). Min sambo fick visst konstiga blickar när han sa att han köpt en skottkärra till mig i trettioårspresent men det är den bästa present jag nånsin fått, använder den varje dag :D Går inte sönder i kyla och rostar inte sönder. Och så är den så lätt även med rejält lass.
 
Håller med alla som säger tvåhjuligt!
Köpte vår på Jula (som den som någon la i en bild på) för några år sedan och det är den bästa investeringen jag gjort hitintills i stallet!! Väl värd pengarna!! Körde också med det där aluminiumskitet innan bara för att det var billigt, men aldrig mer!
 
Jag har den limegröna från granngården, funkar bra för mej, är smidig och tålig tycker jag. Stoppet vid hjulet som skrivits om skällde jag efter endel i början men vänjde mej fort.
Är mycket glad över denna variant efter att ha haft dessa aluminium i alla år tidigare....

Har en tvåhjuling i plåt också, tung och stor och nåt fruktansvärt otymplig. Jättefin egentligen men nä, inget för mej.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: cassiopeja
·
Äldre Kära allvetande Buke. Jag behöver er hjälp. Hur bemöter jag på sakligaste möjliga vis kvinnofientliga åsikter, riktade mot mig? Det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 496
Äldre Igår hände en väldigt obehaglig upplevelse som tär lite på mig, och som jag bara måste få skriva av mig om för att försöka släppa det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
9 337
Senast: Girasol
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 219
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp