Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hela Malena Ernmans skiva Sverige andas sommar för mig, det är den jag brukar lyssna på när jag får sommarlängtan. En vänlig grönskas rika dräkt, Visa vid midsommartid, Den blomster tid nu kommer... Jag tänker på midsommar och solvarma jordgubbar
Pratar vi mer popmusik så är det Tomas Ledins En dag på stranden som gäller, jösses vilken sommarlovsnostalgi jag får av den!
Nu ska jag sätta på min "Svensk sommar"-lista på Spotify, tack för inspirationen!
Kenneth & the Knutters - Tankad, packad och klar. Den kopplar till de decennier i mitt liv där sommar betydde motorcykel och oftast någon variant av hojsemester i mellaneuropa. Knutters i lurarna när solen går upp, på motorvägen ner mot Trelleborg och färjan söderut.
Mer traditionalistiskt får det bli Idas sommarvisa och Studentsången.
Trädgård & Växter
Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare?
Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med...
Hästmänniskan Jag har turen att ha fått "ärva" en helt perfekt tanthäst, hans enda nackdel är att han är bred, så vi har lite sadelproblem.
I nuläget...