Bakskygga?

Min ponnytravare *stjärnponnyn* :love: är bakskygg och hon tävlar och gör det bra! :D
(fast du kanske tycker hon är för liten för att räknas?)
 
nej nej alla travare räknas :D
så det är inget problem alltså?
har tänkt börja köra min häst som har gått på travet för länge sen, och har märkt att hon är lite bakskygg, men jag vet inte om det är nåt problem eller inte...
 
Inga större problem nej, förutom att hon tycker det är lite läbbigt att gå med helstängt, när hon inte SER vad det är som skramlar... :crazy:
Men nuförtiden kan man till och med klappa henne på rumpan utan att hon kryper ur skinnet... :D
 
Hej

Min pålle har gått på travet tills förra året då jag köpte honom. Han är aldrig bakskygg annars, men däremot ibland när man rider verkar han vara det. Men jag misstänker att i hans fall är det mer en anledning till att han vill få springa lite fortare... vilket iofs aldrig händer :crazy:

Han är ju numera Dressyr pålle :smirk:
Men det är inga problem att köra eller så nu heller.
 
Bara ett litet minne. En travtränare numera verksam i Frankrike gav mig rådet att hänga en påse m småsten i svansen o sen släppa ut den bakskygga hästen i hagen. Vi gjorde det på två stycken. En blev bra.......
 
Bra att vänja dom men det kanske var i det brutalaste laget... fast tanken är egentligen inte så dum.
Men jag skulle nog inte våga göra det själv, med risk för nedsprugna staket och hästar på vägen... :crazy:
 
Min häst var lite bakrädd när han var yngre, jag stoppar lite bomull i öronen på honom när jag kör så funkar det bra.
 
men min har alltså varit travhäst och är inte det nu.
jag ska bara köra henne för variation och kul.
och vill inte stoppa bomull i öronen.
 
Bomull går ju att ta ur om det funkar att köra. Men hos vissa hästar är det skillnaden mellan en lugn körtur och vild panik.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det möjligt att tävla i dressyr utan att behöva sitta ned i traven. Från och med 2024 så inför Svenska Ridsportförbundet nämligen...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 581
Senast: Freazer
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
605
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp