Det är smart! Dock hyres så vill inte borra för mycket…Du skulle kanske kunna sätta upp grunda hyllor på väggen för stensamlingen, typ sådana hyllor som många som samlar på modellbilar har?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är smart! Dock hyres så vill inte borra för mycket…Du skulle kanske kunna sätta upp grunda hyllor på väggen för stensamlingen, typ sådana hyllor som många som samlar på modellbilar har?
Jag brukar ha petunior i sådana krukor, har även haft smultron, pelargoner, penser osv det mesta brukar fungera bra.Jag gjorde grovjobbet på balkongen för 2-3 veckor sedan: tog av presseningarna, torkade av allt, skurade och såpade trallen, rensade bland blommorna mm.
Tror nog att 3-4 av mina blommor kommer åter. Lavendeln verkar dock inte komma tillbaka. Får se vilka blommor jag ska köpa för att ersätta där jag inte har kvar blommor/där blommorna inte återhämtar sig. Lavendel blir det nog igen men sen är jag osäker.
Någon som kan ge förslag på blomma som är bra att reglera hur mycket vatten den tar upp? Jag har två balkonglådor med ett enkelt bevattningasystem där man kan fylla på med vatten i botten av lådan - lådan blommorna är i då något mindre djupa och när blommornas rötten har växt neråt så når de vattnet. Jag har noterat att Dalihor, som jag älskar, inte kan hantera detta utan suger upp vatten tills allt vatten i lådan är slut trots att blommorna inte behöver vatten. De dränker helt enkelt sig själva. Så någon som vet någon blomma som bara tar upp det vatten den behöver? Det behöver även vara blommor som trivs i söderläge med mycket sol.
Tack så mycket!Jag brukar ha petunior i sådana krukor, har även haft smultron, pelargoner, penser osv det mesta brukar fungera bra.
Jag håller med @monster1 om pelargoner. Jag har i många år haft zonalpelargoner i sådana blomlådor, på balkong i söderläge, och de är de blommor som klarat det bäst av de jag testat.Jag gjorde grovjobbet på balkongen för 2-3 veckor sedan: tog av presseningarna, torkade av allt, skurade och såpade trallen, rensade bland blommorna mm.
Tror nog att 3-4 av mina blommor kommer åter. Lavendeln verkar dock inte komma tillbaka. Får se vilka blommor jag ska köpa för att ersätta där jag inte har kvar blommor/där blommorna inte återhämtar sig. Lavendel blir det nog igen men sen är jag osäker.
Någon som kan ge förslag på blomma som är bra att reglera hur mycket vatten den tar upp? Jag har två balkonglådor med ett enkelt bevattningasystem där man kan fylla på med vatten i botten av lådan - lådan blommorna är i då något mindre djupa och när blommornas rötten har växt neråt så når de vattnet. Jag har noterat att Dalihor, som jag älskar, inte kan hantera detta utan suger upp vatten tills allt vatten i lådan är slut trots att blommorna inte behöver vatten. De dränker helt enkelt sig själva. Så någon som vet någon blomma som bara tar upp det vatten den behöver? Det behöver även vara blommor som trivs i söderläge med mycket sol.
Tack så mycket!Jag håller med @monster1 om pelargoner. Jag har i många år haft zonalpelargoner i sådana blomlådor, på balkong i söderläge, och de är de blommor som klarat det bäst av de jag testat.
Nu har vi hunnit (städa betongen och) lägga golv! Tog Bergo som @Bison tipsade om och vill lägga till tipset att om man tänker handsåga kantbitarna så hjälper det enormt att sätta maskeringstejp med ena tejpkanten precis intill det planerade snittet. (Å andra sidan gör "jag borde kunna följa mönstret, det är ju regelbundet"-approach att man verkligen uppskattar att man hade lite marginal i antal köpta plattor.Bauhaus kom just hit med en massa stora, tunga kartonger och lämnade dem hjälpsamt i vardagsrummet. Vältajmat inför påskledighet men jag ska försöka balansera balkongfixet här med detaljpiff i lägenheten som ska säljas.
Min sambo har tummen mitt i handen och jag har uppskattningsvis 5% av @Bisons dådkraft och effektivitet så eeeh jag skriver här för att kanske få något gjort före juni.