Balkong 2026

Bukefalos 30 år!

20250530_175258.webp

20250530_175825.webp

Ursäkta spam men kunde bara lägga en bild per inlägg. Så här såg iaf mina lådor ut förra sommaren.

I år skulle jag vilja ha något som är lite mer "myllrigt" jag tänker mig flera små blommor som liksom väller över och blir som små växthav om ni förstår vad jag menar? Tar tacksamt emot tips på blommor som kan passa!

Jag gillar pelargoner egentligen men får inte ha blommor som "skräpar ner" för mycket i lådorna då ingången till vårt trapphus är under min balkong.

Wow, jättefint! :)
Tack!

Enda sedan mitt "pelargonförbud" för tre år sedan har jag fått experimentera lite varje år och brukar ha lite blandat och därav också lärt mig vad som funkar och inte. Jag tycker mycket om dahlior men jag tror det är lite för dåligt med sol på min balkong för de verkar inte bli särskilt frodiga.

Jag gillar sådant som ger lite djungelkänsla! Körde på en del gräs förrförra året men upplevde att många sorter lätt får mycket torra partier efter ett tag som är svåra att rensa bort.

20260517_012610.webp

Jag hade nyligen köpt en soffa med divan och bord samt igår en matta (den upp och ned vända krukan är för att den ska lägga sig platt och inte blåsa upp) :love: Svinnöjd! Nu saknas det bara ett parasoll för ordentligt soliga dagar, men det får nog bli när värmen återkommer :D

Köpte en kristallkrona till balkongen i födelsedagspresent till mig själv. :idea:
Solcellerna är klart svagare än den som är till ljusslingan, men det har ju också regnat och varit mulet hela dagen idag.

Det går att byta till nätdrift om man vill, men jag tycker att det är rätt mysigt med skymningsrelät i solcellsvarianterna så jag behåller den nog såhär.

1000019282.webp

Köpte en kristallkrona till balkongen i födelsedagspresent till mig själv. :idea:
Solcellerna är klart svagare än den som är till ljusslingan, men det har ju också regnat och varit mulet hela dagen idag.

Det går att byta till nätdrift om man vill, men jag tycker att det är rätt mysigt med skymningsrelät i solcellsvarianterna så jag behåller den nog såhär.

Visa bifogad fil 185564
Var har du köpt kristallkronan? Villhöver minst en till mitt växthus!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka