Bukefalos 28 år!

Balkongtråden

Oljade in trallen igår 🤩
Den fanns redan när vi flyttade in, var dock säkra på att vi skulle behöva slänga den och köpa ny. Var helt täckt av någon slemmig, svart mossa 🤮
Testade att skrubba den med ekotipsets mirakelspray och den blev så fin! Oljade in den en gång förra året och nu en gång till. Överlever nog en säsong till 😁
IMG_20220501_163449.jpg
 
Så här ser ut nu på balkongen, tanken ska bli nån ordning nån gång sambon bestämt sig för utemöbler :cautious::D

Mina tomatplantor, alla små är potatis satta och några är på g 👌 behåller 1-2 och plantera om resterande säljs är tanken.
 

Bifogade filer

  • 20220501_193236.jpg
    20220501_193236.jpg
    474,4 KB · Visningar: 17
Flyttade in i min nya lägenhet i december och kommer för första gången ha en inglasad balkong. Det är södersol. Jag köpte två av årets pelargon som jag hoppas kunna hålla liv i. Kommer fylla på med lite palettblad när det blir varmare också. Det enda som hindrar en djungel är den håriga ohyran på 5,5kg.
 
@Glimra tipsar kika på lösningar på öppna upp, samtidigt ohyrs... ehm kattsäkra balkongen , det blir väldigt varmt när solen ligger på våran inglasade balkong här. Tur så har föreningen installerat markiser en gång i tiden så kan dämpa värsta och så öppnar jag upp lite få in luft (O insekter) , har funkat bra hitills, ska bli spännande nu blir varmare dock.

Tilläggas har södersol med :up:
 
Jag har haft hjälp att balkongpyssla i helgen och det har blivit riktigt fint! Jag fick lite solcellsbelysning i inflyttningspresent också och turligt nog hade min gamla kombo bestämt sig för att inte ta med den fina blomsterstegen som jag istället fick! Det ska bli lite redigare krukor till några av växterna på stegen. Och det ska bli MER av allt som växer.

Jag blev särdeles nöjd med hur vi satte lådorna, i par på in- och utsida (bor längst ner, ingen går under). Det sparade sjukt mycket plats jämfört med när jag hade alla på insidan. IMG-7456.jpg
 
@Glimra tipsar kika på lösningar på öppna upp, samtidigt ohyrs... ehm kattsäkra balkongen , det blir väldigt varmt när solen ligger på våran inglasade balkong här. Tur så har föreningen installerat markiser en gång i tiden så kan dämpa värsta och så öppnar jag upp lite få in luft (O insekter) , har funkat bra hitills, ska bli spännande nu blir varmare dock.

Tilläggas har södersol med :up:
Ja jisses det blev varmt nog när det var 15 grader och strålande sol. Har eventuellt hittat en lösning för katterna så jag hoppas verkligen att den kommer funka. Annars får markisen vara fullt nedfälld dygnet runt 😂
 
01131675-E78B-4832-9A14-29203F2975B7.jpeg
Väcker tråden till liv. :)
Min balkong har inte fått nån uppmärksamhet i år pga jag skulle resa bort tre veckor i sommar. Men nu är jag hemma och insåg att det är ju inte försent än! Så det blev en tur till blomstertorget och mysighetsfaktorn på balkongen höjdes med 100%. 🥰
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja nu har jag helt plötsligt och oplanerad blivit ägare till en labradorhane på 1,5 år. Har hört talas om den här hunden då och då, att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 001
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp