Banan på pizzan och andra intressanta matkombinationer

Jag "vann" nån slags "tävling" här på Buke för 100 år sen med min favoritkombination: Långfil med skivad (varm) varmkorv och socker! Idag äter jag ju inte varmkorv längre, men gjorde jag det skulle den här kombinationen fortfarande vara en favorit! :d
Åh herregud, det där kommer jag ihåg att jag läst (så det kan inte vara riktigt så mycket som 100 år sedan)! Du vinner även idag tror jag, möjligen delad andra plats med kanelbullar+kaviar-kombon.

Äsch, menar du att det är konstigt med banan eller ananas på pizzan? :(

Man blir väl hemmablind. Men det är väl inte helt rumsrent att gilla stekt blodpudding med lingon och bacon, kanske.
Inte konstigt, men kreativt! Intressant! Innovativt!
 
Åh herregud, det där kommer jag ihåg att jag läst (så det kan inte vara riktigt så mycket som 100 år sedan)! Du vinner även idag tror jag, möjligen delad andra plats med kanelbullar+kaviar-kombon.


Inte konstigt, men kreativt! Intressant! Innovativt!

Kanelbullar med kaviar verkar inte ens intressant.
Förstöra kanelbullarna!

Det finns de som reagerat på att jag gillar mackor (grovt bröd) med leverpastej och rödbetssallad. Är det fler som tycker att det är konstigt?
 
Kanelbullar med kaviar verkar inte ens intressant.
Förstöra kanelbullarna!

Det finns de som reagerat på att jag gillar mackor (grovt bröd) med leverpastej och rödbetssallad. Är det fler som tycker att det är konstigt?
Ja precis, jag blir alldeles provocerad vid blotta tanken på att någon skulle göra så mot goa små oskyldiga kanelbullar!

Och ja, rödbetssallad + leverpastej är lite märkligt tycker jag. Rödbetssallad tillsammans med annat pålägg överhuvudtaget (förutom köttbullar) känns lite onödigt tycker jag, rödbetssalladen smakar redan så mycket att den liksom tar över lite tycker jag!
 
Leverpastejmackor med något av följande: rödbetor, rödbetssallad, färsk gurka, inlagd gurka mums. Knäckebröd med kaviar och hackad lök. Makrill i tonfisk med majonnäs, gärna citronmajonnäs.
 
Pannkakor med oboypulver.
Mannagrynsgröt med oboypulver.
Pasta med gräddfil och ibland med bacon.

I Ungern kan jag ibland beställa en pannkaka som har köttfärsfyllning och är täckt av typ en paprikasås. Möjligen udda men gott.
 
Jag gillar att dricka porter till kokt varmkorv med bröd. I alla fall gillade jag det för en massa år sedan. Måste nog prova igen.
Öl och chocolate chip cookies är inte heller dumt.
Min salig far brukade breda smör och sardiner i tomatsås på kalla tunnpannkakor.
 
När jag var liten älskade jag kall, rå falukorv med kaviar. Idag är väl nästan det konstigaste gurka och ketchup på varma mackor.
 
Sambon äter kalvsylta med rödbetssallad på macka :wtf:
Kan knappt titta när han äter det, han påstår att jag skulle gilla det om jag testade, aldrig i livet säger jag :yuck::angel:
 
Jag tycker ju att rödbetssallad tillsammans med alla möjliga lite salta typer av pålägg eller kallskuret känns rätt normalt. Lite julbord, sådär.

Visst, men jag kan bara inte få in kalvsylta i ekvationen. Men det är möjligt att det inte är så udda för andra som det är i mitt huvud :angel:
Rödbetssallad älskar jag!
 
Det jag ofta undrar över är hur märkliga kombinationer uppstår.

Mina messmörstortillas hände för att det bokstavligen var de tre ingredienserna jag hade i skåpet just då.

En vän till mig åt kall varmkorv med kaviar. Hur hände Det liksom? O_o Och hur kommer man på att rulla in korv i pannkaka? Socker på spagetti?
Nu har jag inte taggat någon, jag blir bara så himla nyfiken på historien bakom! Var det ett infall på fyllan eller något man har med sig från föräldrahemmet?
Kompisen som äter korv med pannkakor har fått det hemifrån. Själv är jag uppväxt på pannkakor, bacon och lingonsylt (vi hade nog lingonsylt till allt när jag var lite).

Nu äter jag stekt korv med ost, korvbröd, rostadlök, barbecuesås och lite majonäs.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp